Annons:
Etikettpärlcaf-et
Läst 2272 ggr
Allamej
2014-09-20 11:09

Vad ska jag göra?

Här kan vi fråga varandra om vad man ska göra och när man sen fått ett förslag så tar man det och tillverkar det och lägger sedan upp det i tråden.

Just nu så sitter jag med en St. petersburgkedja i höstfärger som jag fick förslaget om på Operation tackle that bead stash, så jag tar det som första utmaning

Det är alltid snällt att bifoga en länk till en tutorial av tekniken som personen ska göra om det är något denne inte är familjär med tekniken.

Vill ni vara med att leka?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

  • Redigerat 2020-10-21 10:04 av Marinas Mix
Annons:
Niwa
2014-09-20 14:07
#1

så te.x om jag frågar vad jag ska göra så ska jag göra det 1:a någon föreslår??
om man får flera förslag då??
ojojojoj detta blir klurigt. ska göra klart det jag håller på med först, innan jag frågar 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Allamej
2014-09-20 17:35
#2

Vi kan göra så här, den som känner sig manad frågar, vad ska jag göra. Det första alternativet som kommer upp är det som man ska göra 😉

Jag har inte gjort St Petersburg på år men funderar nu på ett 5dubbelt St Petersburgarmband

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Niwa
2014-09-20 19:21
#3

Oj jag har aldrig gjort st:petersburg överhuvudtaget :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
2014-09-20 19:45
#4

Om du frågar vad du ska göra tror jag säkert nån är snäll och föreslår s:t Petersburg niwa 😉

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niwa
2014-09-20 21:08
#5

Nej inte än först ska jag göra klart mitt peyote armband efter mönster :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

katsy
2014-09-25 22:22
#6

Helgen kommer imorgon med några minuter över… Förhoppningsvis!

Inget projekt på gång än, så vad ska jag göra?

Annons:
Allamej
2014-09-25 22:33
#7

Du ska göra ett twisted herringbone halsband! I höstfärger 😃

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Niwa
2014-09-25 23:08
#8

haha Allamej och jag har inte lyckats med ett helt smycke i det ÄN.
trots expert hjälp 😃 Men jag ska ta tag i det igen snart 😂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Allamej
2014-09-25 23:59
#9

Nu har ni en instruktionsvideo i mitt inlägg så det är bara att köra 🙂 Jag älskar stygnet för att jag kan lägga på mer pärlor än man ska (dvs. fuska) och det blir ändå som det ska :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

nickiee
2014-09-26 08:30
#10

snyggt armband detta ska testas på å göra

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
2014-09-26 12:49
#11

fråga är denna  fiskelina för dålig att använda står så här på rullen   monoflament 0.20 mm 2.7 kg   1094yd-6 lb

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Cessy
2014-09-26 13:07
#12

Åh det där var en bra video på twisted herringbone Allamej. Nu finns det redan en annan i pärlvideotråden på twisted herringbone, men jag lägger in denna också så kanske folk hittar twisted herringbone som alternativ. Jag blev faktiskt för första gången väldigt sugen på att göra ett sådant. Så vem vet om några veckor ( när jag hinner) så blir det kanske ett sådant från mig också😉

nickiee - ka tyvärr inte svara för jag kommer just nu inte åt min fireline för att jämnföra vad det står på den, men rent spontant tror jag nog att du kan använda den till twisted herringbone. Du märker ju själv när du syr med den om den är tillräckligt följsam o samtidigt ger tillräcklig stadga.

nickiee
2014-09-26 13:14
#13

12.. ok   jag kollade på den som hon hade i videon där står det 12 ib  men denna är mycket följsam + svår att slita av då ska jag pröva med denna ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

Annons:
Cessy
2014-09-26 13:19
#14

Kom på att jag kunde kolla på nätet o jag använder ju Fireline D till det mesta o FirelineB då jag vill ha ett mjukare arbete o min Fireline D mostsvarar ju din firskelina nickiee o det är den jag kommer använda.

Fireline D(6LB):0,20 mm i diameter

Allamej
2014-09-26 13:21
#15

Du kan nog använda den tråden, se bara till att inte låta smycket ligga i solen 🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

nickiee
2014-09-26 13:33
#16

14 - 15 ok   ska testa detta i helgen

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

nickiee
2014-09-27 11:09
#17

nu har jag börjat på ett . kul men piller i pill med 11/0 ojoj ..

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

katsy
2014-09-27 15:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Vågar inte visa någon närbild men det blev hyfsat bra, borde kanske ligga i första försöket?

Niwa
2014-09-27 15:16
#19

tjusigt, ett kanon bra första försök.
Nej tycker den passa bra här om det var så att du hakade på frågan
-Vad ska jag göra nu? och fick tipset härifrån att göra twisted herringbone.
Ananrs startar du en egen tråd och lägger upp dina alster i 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
2014-11-17 23:28
#20

ok. jag vill göra ett bangle i julfärger men i vilken teknik och utseende har jag ingen aning om.
vad skall jag göra för något , en video tack 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Upp till toppen
Annons: