Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 1933 ggr
Niwa
2014-10-20 14:22

verktygs hjälp

Jag har ju fastnat på gravering, men då spetsen tog slut på den pennan som var bra  och den andra pennan slog sönder glaset så behöver jag lite hjälp.
Tänkte försöka hinta lite fint om en julklapp till mig åt sambon och har kollat på Dremels gravyrpenna
men jag blir lite vilsen då det bara står hur många tillbehör det är,inte VAD det är för något.
kanske ni som fusar har någon aning om vad jag "behöver".
det ultimata vore nog om det gick att skära i glas med den samt slipa vassa kanter med den. men det viktigaste är nog graveringen.
kikade på dessa och funderar på den billigare,det verkar vara mer slipar o skärblad i den dyrare, men onödigt att betala om det inte är något som jag inte kommer använda

http://www.proffsmagasinet.se/verktyg/natdrivna-verktyg/multiverktyg/dremel-3000-serien-multiverktyg-3000-3105

http://www.proffsmagasinet.se/verktyg/natdrivna-verktyg/multiverktyg/dremel-3000-serien-multiverktyg-3000-125

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
ommok
2014-10-20 20:05
#1

Jag tror att denna är bäst för just gravyr, men vill du göra annat också så passar nog någon av de du tagit upp bättre. Har dock inte provat någon av dem till gravyr själv.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
2014-10-20 20:28
#2

jo men det ser ut att vara en liknande som jag har, vars udd går ut och in och den slår sönder så det blir glassplitter som lossnar vis graveringen och personligen tycker jag inte det är snyggt. synd att det inte står hur de funkar, annars gade den vart solklar med tanke på priset  😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
2014-10-20 20:47
#3

sikta på en "multi slipmaskin som roterar och stift som dessa)
http://biltema.se/sv/Verktyg/Slip-och-Kap/Multislip/Diamantslipstift-20545/

de kan man slipa lite glaskanter pärlhål silverlera och annat med oxå…
vi har en jättte bra graver penna på jobbet som är smidigare att hålla i än dremmeln och med stickpropp kan se om jag kan komma ihåg att kolla märke osv.

Niwa
2014-10-20 20:51
#4

ja precis Mmadeit roterande stift är det jag vill ha!!
vore jättesnällt om du kunde kolla vad det är för märke

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
2014-10-20 20:56
#6

var ju ok pris, men sladden verkar lite kort,störs man av den och är det vanlig kontakt i transformatorn?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Niwa
2014-10-20 21:37
#7

någon som har tips på pennor att måla på glas med? som sitter hyffsat men går att ta bort. tänkte om det skulle gå stt måla direkt på glaset o sedan gravera och ta bort eventuellt överflöd

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-10-20 21:45
#8

Porslins o glaspennor är ju inte permanenta förrän man bränt dem i ugnen, men hur bra de sitter fast innan dess vet jag faktiskt inte.  Tror man kan köpa sådana styckevis o i ett set hos Panduro.

Niwa
2014-10-20 21:49
#9

tack cessy, det ska jag kolla

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
2014-10-21 06:23
#10

det är spiral sladd mellan pennan och transformatorn den blir ganska lång vad jag minns (inte direkt ett verktyg vi använder dagligen) sen är det en vanlig stickpropp mellan vägg och transformator.

Upp till toppen
Annons: