Annons:
Etikettoff-topic
Läst 981 ggr
Cessy
2014-10-27 23:40

UV-nagllack

Väldigt mycket nagellack som säljs är UV-lack.  Innebär detta att de måste härdas under UV-lampa för att få en hård torr yta? Funkar det att måla med UV-lack på glascabbar? o måste dessa i så fall härdas under UV-lampa för att de ska få en hård yta?

Annons:
Mmadeit
2014-10-28 07:22
#1

ja de lacken måste härdas i UV ljus de håller sedan bättre än traditionellt lack.

Cessy
2014-10-28 09:52
#2

Okidoki - tack då vet jag det. Får nog ta o investera i sådan där lampa senare då, för då kan jag ju använda sådana lacker om jag vill o likaså kan jag då testa resin någon gång om jag känner för det. Det var mest att så många av de billigare nagellacken på bejjan är just UV-lack som fick mig o undra. Kan ju liksom ingenting om nagellack för jag använder ju aldrig sådant själv. (målar aldrig naglarna) Så jag har absolut noll kunskaper om det här.☺️

mialycktman
2014-10-28 16:15
#3

det finns uv lack som inte behöver härdas………….kicks

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
2014-10-28 16:25
#4

Åh tack Mia, men sedan jag läste att gellack/uv-lack kan innehålla akrylater som anses skadliga för huden så känns det som att uv-lack inte bör köpas billigt på eBay, för då har jag ingen aning om innehållet, så bättre att köra på vanliga nagellack istället.

Cessy
2014-10-28 16:29
#5

Jag hade alltså tänkt köpa sådana där för där finns en hel del uv-lack där till bra priser. Men om uv-lalack kan vara skadliga så beger jag tanken på sådana.

mialycktman
2014-10-29 18:12
#6

tycker jag med, köpte nagellack och uv lampa för ett år sedan. men har reklamerat allt, efter skriverier i tidningen.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Annons:
SaGas
2014-10-29 18:41
#7

Jag är en av alla som drabbades av skador på fingrarna av depends gellack. Det kom plötsligt efter ett halvårs användning. Skickade tillbaka allt och fick ersättning för alla utlägg. Synd, för jag gillade verkligen lacket:( Hade det faktiskt på några cabbar också, blev skitsnyggt och stenhårt! Jag vet inte om det är skadligt vid hudkontakt efter härdning, tror inte det… Onödigt att chansa kanske…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
2014-10-29 21:01
#8

Ja jag vill inte chansa efter läst vad som kan hända o man vet ju inte om folk kan få reaktioner även efter det har härdat. Synd för där finns ju massa roligt till dessa lacken o just att de blir så hårda gör ju att de  bör hålla på ett annat sätt för slitage. Nå nu kommer jag i alla fall hålla mig till vanliga lack o citygross har ju massor av 10 kronors lack så man kan nog ha en del kul ganska billigt😇😉😃

Upp till toppen
Annons: