Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 1117 ggr
Snurpan83
2014-11-05 03:12

Y-halsband

Hej alla :)

Jag tänkte göra ett y-halsband i julklapp men det står helt still i huvudet..

Hur gör jag? Hur gör jag där halsbandet går ihop…?

 

Annons:
Allamej
2014-11-05 05:57
#1

Vilken teknik är det du vill använda? Det är helt olika för varje teknik 🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Snurpan83
2014-11-09 19:40
#2

Tack för ditt svar!

Jag hade tänkt göra med wire och pärlor..  :) eller har du nåt annat roligt förslag så tas de tacksamt emot!

 

Allamej
2014-11-09 20:43
#3

Wire är ju det absolut enklaste Y-halsband som du kan göra så börja där. 😃 Dom andra teknikerna kan vi ta senare 😉

Med wire så trär du de båda sidorna av halsbandet genom en pärla och då kommer du ut på undersidan med båda wireändarna. Nu kan du då bestämma om du vill ha ett eller två ben, om du vill ha ett så trä pärlorna på båda wiren och avsluta med 2 klämpärlor och gärna ett klämpärleskydd. 🙂

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Snurpan83
2014-11-13 15:49
#4

Okej :)

Jag vill ha ett ben.. men jag vet inte om jag är trög.. men jag får inte ihop det hur jag ska få till ett snyggt avslut som du beskriver… ?

 

Allamej
2014-11-14 08:05
#5

Jag tog för givet att du skulle använda wire men med tråd så är det annorlunda.

Där måste du sätta en stoppärla längst ner och sedan gå igenom alla pärlorna igen, gör ett halvslag när du kommer upp ifrån centerpärlan där båda sidorna gick ner, sy sedan tillbaka och gör halvslag på vägen lite varstans. När du sen kommer till låset så gör du kirurgknutar eller dubbla halvslag i ringen till låset, sy tillbaka neråt igen och klipp av tråden. Lägg en klutt lim på knutarna vid låset men aldrig någonsin snabblim, det blir så hårt att man kan bryta av tråden. Och sen är du klar!

😃

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Snurpan83
2014-11-15 20:11
#6

Jag ska köra på wire och pärlor som jag skrev här längre upp :) ;)

 

Annons:
Allamej
2014-11-15 23:10
#7

Du har antagligen redan klämpärlor så jag behöver nog bara presentera dig för gömmorna 🙂 Dessa stoppar du in klämpärlan i och försiktigt så klämmer du ihop pärlan till dess att kanterna möts och då har du en söt liten silverpärla längst ner 😉

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: