Annons:
Etikettprissättningsfrågor
Läst 2746 ggr
Cessy
2014-11-11 10:34

Pris för nagellackscabbar?

Jag tänker ju sälja lite av dessa cabbarna som hängen, ringar o armband o funderar ju på vad jag ska ta o undrar hur ni andrar som också gör nagellackscabbar- vad ni tänker ta för priser för dem? Trodde aldrig att jag skulle få sälja sådana till andra pärlare, för detta är ju något alla lätt kan göra själva, men jag har fått en förfrågan så nu blev prissättningen akut. Så vad tänker ni ta för era cabbar o vad tycker ni som inte gjort cabbar är rimliga priser?

Här är vad jag tänker:

8-10mm:  20 kronor

12-14-16mm:  25 kronor

18-20mm:  30 kronor

25mm:  35 kronor

30mm:  40 kronor

Detta gäller alltså rena cabbar vill man ha bails (hängfäste) så blir det +5kr, ring +10 kronor, stel armring + 20 kronor.

Ska jag sälja via någon som ska ha provision så blir det ju dessa priserna + dennes provision.

Så vad tycker ni är rimlig? Är det någon cabochon som jag jobbat ganska mycket mer med så blir givetvis priset högre men detta gäller för den typen jag la upp i min tråd igår.

Annons:
Cessy
2014-11-11 10:57
#1

Hm många som läser men ingen som tycker något?

Allamej
2014-11-11 11:49
#2

Prissättning är något som jag tycker är otroligt svårt. Men jag tycker att dina priser är helt ok. Jag sitter ju och gör egna men inte med enbart nagellack utan även något som kostar en hel del och det blir ett visst svinn för varje cabbe jag gör. 

Så om du tar dom priserna så har jag lättare att rida på din våg och ta betalt så att säga. Och jag har blivit omlagd sen kl 10 så jag har inte sett tråden.

Jag vet ju inte än om mina blir nåt bra… Jag hoppas det men jag vet ju inte riktigt än. Om nån timme är första batchen klar och då kan jag avgöra det men innan nope..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Cessy
2014-11-11 12:32
#3

Låter spännande Allamej! Du får visa dina cabbar sedan😃

Men om ingen vågar tycka något vad tycker ni Sanne o Kissidor då?

sanne62
2014-11-11 12:44
#4

jag har inte ens tänkt på det innan….men mina 25 mm´s tänker jag nog: 20 kr för de som bara är lackade med glitter-nagellack…30-40 för de som är watar-marbled och 40-50 för de med dekaler o lack (som jag inte ens provat att göra än…)men det är bara som jag funderar just nu, eftersom jag inte har haft en tanke på att de ska säljas….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-11-11 13:15
#5

Åh watermarbled är faktiskt betydligt svårare än dekaler Sanne. De med dekaler är nog faktiskt mer likställda med vanliga enkla rena o kanske värda 5 kr mer o watermarbled då 10-15 kr mer beroende på storlek.

De priser jag har ovan är ju mer ett enhetspris o inkluderar vanliga o de med dekaler o annat på för enligt min erfarenhet begriper folk ändå inte skillnaden mellan jobben, så de får åka i samma prisklass. Skulle jag däremot göra watermarbled igen så komer de bli lite dyrare än priserna ovan, men den huvudvärken får jag ta då.

Tror nog jag kör på det jag skrev även om jag då kommer skyhögt över det du tänker på vanliga Sanne, men i o medatt jag inkluderar dekaler o dessutom faktiskt vill tjäna in något på jobbet trots allt. Jag räknar i stort sett grovt skattat att det ändå är ca materialet x3 o därför känns det ändå rimligt. Kommer ju inte kunna ta högre priser sedan om det visar sig att jag måste gå över till dyrare lack o därför så känns det bra att hamna där jag ligger så de inte blir en ren förlustgrej sedan.

Mina glascabbar (alltså fusade) anses ju av många som dyra o ändå är de faktiskt billiga med tanke på jobbet bakom, så nu återstår o se om nagellackscabbarna säljer till de här priserna eller om det slår helt fel.😮

Cessy
2014-11-11 13:16
#6

o nej jag hade inte heller tänkt på priser men eftersom jag fick en förfrågan på 4 olika cabbar så måste jag börja fundera, så får jag se vad hon tycker (Om hon tycker det blir för dyrt eller inte)

Annons:
Cessy
2014-11-11 15:13
#7

Jag funderade igen innan jag skickade prisförslaget till henne o justerade ner priserna med 5 kronor (skrivet in dessa i första inlägget), men lägre tänker jag inte gå, för då får man ingenting alls för jobbet o då behållerjag hellre dem själv.

Cessy
2014-11-11 15:37
#8

O hon som frågade på de 4:a cabbarna tyckte priserna var ok. Jiiiiippy! :-D

SaGas
2014-11-11 15:52
#9

Grattis! Vad roligt:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


sanne62
2014-11-11 15:53
#10

grattis ! jättekul 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2014-11-11 16:09
#11

Tackelitack tjejer o ja det känns verkligen jättekul😃

Upp till toppen
Annons: