Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1022 ggr
Cessy
2014-11-27 23:56

julpyssel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Ja inte precis pärlor, men väl pyssel. ;-) Har gjort mig en enkel krans att ha på dörren o sonen godkänner den. :-D

Annons:
Cessy
2014-11-28 00:01
#1

Den är fotad inomhus stående mot en spegelvägg med mobilen så det är därför det ser lite underligt ut, men i verkligheten är den faktiskt rätt fin då den lyser i olika färger o nej vi ska inte ha den med blinkande sken utan den lyser fast sken, men i flera färger.😃

anki1
2014-11-28 12:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#2

har också gjort en krans här på landet. Det är pyntat för advent och tomtarna passade på de med. så här blev det. Adventsljusstaken har 4 st batteridrivna tärnljus.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2014-12-01 12:43
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Åh ni har ju riktigt julfint på landet Anki😃

Tja den andra kransen jag gjorde byggde ju mest på de små färgade ljusen o det var dessa som var det viktiga o nu hänger den o är jättefin på groventrédörren 👍 Hade även köpt en röd slinga som jag tänkte ha till att göra en lysande krans i form av ett hjärta o så hade jag köpt den stora tomten o glittert. 

Lika mycket som jag älskar färgerna i den andra lika ful blev denna. Vad göra? Jo ner i källaren o fram med allt gammalt julgruppspynt som jag köpt in genom åren o så klämde jag dit det. Nu blev den verkligen too much of everything o i mina ögon blev den så too much att den blev riktigt läcker. 😉 Denna är dock för känslig (för mycket grejor i den som påverkas av fukt m.m.) för att hänga ute o dessutom är den ff. ful när den lyser 😮 men när den inte lyser så tycker jag som sagt var att den är riktigt läcker😇😃

anki1
2014-12-01 12:50
#4

Fint

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
2014-12-01 13:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

så tjusig den blev!! blir lite sugen själv.
vad har du för stomme?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
2014-12-01 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

lite adventsljus fick tomtar på sig

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Niwa
2014-12-01 13:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

lite tavlor blev det också

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
2014-12-01 13:15
#8

och några till mamma

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2014-12-01 13:27
#9

Åh älskar de där tomteljusen Niwa - ja allt du pysslat ihop är jättefint o älskar ditt ljushjärta!

I det hjärtat jag gjorde för 21 år sedan (finns ej på bild) så använde jag en grövre ståltråd som jag virade runt med sådana där gula skumgummitvättlappar o som jag fäste med att vira runt silvertejp runt hela stommen o den stommen är betydligt bättre än den billiga halmkrans jag använde till detta hjärtat i #3. Var bekväm o hittade ju den för 20 kronor tror jag det var i fjol på biltema, men mitt egengjorda hjärta har mycket finare form o var lättare att komma runt med slingan o glittert, så ska jag göra en ny till ytterdörren när den ursprungliga går i sönder (slingor lever ju inte forever o det är ju fantastiskt att den röda billiga ljusdiodslingan som jag köpte för 21 år sedan på Jysk ff. är hel) så kommer jag nog satsa på att även göra stommen från grunden på den, för halmkranshjärtat var ingen hit att jobba med.

anki1
2014-12-01 21:44
#10

jag har en pilkrans stomme, den har jag återanvänt flera gånger.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: