Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 1037 ggr
Indidé
12/17/14, 4:21 PM

Funky look sliders

Jag har en fundering angående sliders som man sätter på regalizläder när man gör s.k. funky look armband. Jag upplever att själva slidern  liksom glider omkring på armbandet alldeles för lätt och därmed hamnar på fel ställe! 

Jag undrar nu om någon vet om det är meningen att det ska vara såhär eller finns det något knep för att få slidern att sitta still? Limma går ju inte eftersom det är för stort mellanrum mellan slidern och lädret… 🤔

Tacksam för hjälp! 🙂

Mina smycken finner du på hemsidan: indide.se.

Besök gärna min blogg samt min facebooksidaGlad

Annons:
Indidé
12/19/14, 10:08 AM
#1

Ingen?

Mina smycken finner du på hemsidan: indide.se.

Besök gärna min blogg samt min facebooksidaGlad

Cessy
12/19/14, 10:43 AM
#2

Har tyvärr ingen aning då jag aldrig har gjort denna typen av armband, så jag vet inte vad knepet är.  Om man verkligen inte kan limma, så kanske man kan vira en tunn smyckeswire  - alltså sådan wire som är gjord av metall typ artistic wire  ( 28g eller 30 g) ett par tre varv  tajt runt lädert där du vill att slidern ska sitta o om den inte håller slidern stilla, så borde du då kunna sätta en klick lim på wiren o föra dit slidern (alltså att den virade wiren döljs av slidern). 

Har dock ingen aning om det funkar för det beror ju på mellanrummet mellan din slider o o lädert, men det vore värt ett försök.

SaGas
12/19/14, 11:16 AM
#3

Du skulle ju kunna maila till butiken där du köpt materialet och fråga,, de kanske har något tips!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Indidé
12/21/14, 9:44 AM
#4

Tack för era idéer Cessy och SaGas! 🙂

Mina smycken finner du på hemsidan: indide.se.

Besök gärna min blogg samt min facebooksidaGlad

Mmadeit
12/23/14, 9:40 AM
#5

sett många där de "knyter/lindar " med slamcord mellan sliderna…

Upp till toppen
Annons: