Annons:
Etiketttävlingar
Läst 4365 ggr
Cessy
1/7/15, 11:52 AM

Bidragen i Bling-Bling tävlingen!

Ja det har kommit 14 stycken fantastiska bidrag i vår Bling-Bling tävling o du kan se alla bidragen i denna tråden. Röstningen pågår t.o.m. tisdagen den 13 januari kl. 22.00 och röstningstråden hittar du här:

http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/54ad1a678e0e7434b70004fd-rostningstrad-i-bling-bling-tavlingen

Så titta nu igenom tråden o njut av alla fina bidrag o gå sedan till röstningstråden o rösta på det bidraget som du tycker glittrar mest o som enligt din smak är det vackraste😃

Kom ihåg att alla bidragen ska vara anonyma fram tills röstningen är avgjord, men sedan är det fritt fram att berätta - o bara roligt om ni gör det!😃 För där är säkert några som sitter här o gissar på vem som gjort vad.

Annons:
Cessy
1/7/15, 11:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bidrag 1

Herringbone inspirerat av en detalj ur Ruby Lockwoods Evening love bracelet.

Jag har använt 8 mm facetterade transparanta glaspärlor samt metallmellandelar med strasstenar.

Cessy
1/7/15, 11:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#2

Bidrag 2

Vinterpastell… egen design med ett gammalt, sönderklippt halsband, mm med bl.a. Swarovskij kristaller!

Bidraget är nu utom tävlan, för att skaparen av det själv begärt detta för att kunna publicera fotot på fb! Så ev. röster som kommer in på det här bidraget kommer inte att räknas.

Cessy
1/7/15, 12:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Bidrag 3

Enkelt halsband med panduro pärlor små glittriga rondeller, en strassrondel och strass lås. Trädda på vire med klämpärlor. Enkelt men blingigt.

Cessy
1/7/15, 12:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Bidrag 4

Min tanke är en stor silverfärgad måne med ett fyrverkeri av gnistrande, glimmande stjärnor som faller som ett ljusregn mot en mörk vinterhimmel.

Cessy
1/7/15, 12:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Bidrag 5

Jag tänkte på midnatt vid 12-slaget på nyårsafton. En nattsvart himmel med stjärnor som gnistrar o som blandas med färgprakten från fyrverkerierna.

Cessy
1/7/15, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Bidrag 6

Detta är gjort på 8 mm facetterade glaspärlor och 2,7 mm silvriga seedbeads Dubbel RAW från Off the beaded path , i min egen tolkning.

Annons:
Cessy
1/7/15, 12:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#7

Bidrag 7

Inspirerad av den där "lilla svarta" som alla måste ha i garderoben…..enkel, sofistikerad och iögonfallande…..

Cessy
1/7/15, 12:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#8

Bidrag 8

På nyårsafton ville jag glittra ikapp med stjärnorna på himlen :-)
Örhängena är gjorda av 14mm rivolis och silverlined crystal och droppar i clear/silver. Så färgmässigt stämmer blixtbilden mest, men man ser örhängen bättre på bilden utan blixt, men där finns alltså ingen guldton i dem - bara klart o silver.

Cessy
1/7/15, 12:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Bidrag 9

Ett lyxigt halsband med rivolis i blått och mörk grönt.
Seed beads o Delicas i klara,blått o grönt silverlined och klara med AB lyster stl 11/0 o 15/0  samt vita superduos med lyster, även låset är en infattad rivoli.

Cessy
1/7/15, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Bidrag 10

Cessy
1/7/15, 12:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Bidrag 11

Inspirerad av punk-rock, galet glittrigt och tidlöst…

Cessy
1/7/15, 12:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Bidrag 12

Mitt armband har jag sytt efter eget mönster. Jag har använt mig av superduos, 11/0 och 15/0 seed beads samt 2,5 mm och 4 mm Swarovski biconer i färgen Crystal Clear AB, 4 mm Swarovski montéer i färgen Crystal Volcano, och för att få lite bakgrundsfärg till montéerna har jag valt att använda half tilas i White Pearl. Armbandet blingar mycket i verkligheten och passar till en brud.

Cessy
1/7/15, 12:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#13

Bidrag 13

En drömfångare för glittrande, stjärnfyllda drömmar.
Ett hänge inspirerat av tomtebloss på nyårsafton, stjärnor och kometer. Grundmönstret är passande nog Star av Kerstin Kallin. 

18 mm rivoli, 4 mm swarovski (Indicolite och Crystal Comet Argent Light) samt seeds och delicas.

Annons:
Cessy
1/7/15, 12:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#14

Bidrag 14

Det är ett armband gjort av vit läderrem, grön strasskedja och vanliga kedjor.

sanne62
1/7/15, 1:10 PM
#15

jösses så mycket fint glitter !!!! detta måste tänkas länge på …..

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

anki1
1/7/15, 1:18 PM
#16

Håller med där.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

SaGas
1/7/15, 1:20 PM
#17

Japp! Inte lätt att välja bara en!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
1/7/15, 2:12 PM
#18

ojojoj 🤔

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
1/7/15, 3:58 PM
#19

Javisst är där många jättevackra o blingiga smycken. Blir inte lätt att välja o rösta.🤦‍♂️😃

incaos
1/7/15, 5:03 PM
#20

fina bilder ni lyckas foto också, svårt att välja dock :)

vissa saker ser man med sina ögon, andra med sitt hjärta

Annons:
Niwa
1/7/15, 5:54 PM
#21

om man klickar på bildspelen så stannar det och ni får två "pilar"  så man kan bläddra mellan bilderna i egen takt och kolla lite noggrannare 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
1/7/15, 6:24 PM
#22

OJ jisses va ni jobbat på under julen!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
1/7/15, 6:27 PM
#23

du då mia ?
du är väl med 😇

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
1/7/15, 6:29 PM
#24

ja jag har jobbat på jag med……👋

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Niwa
1/7/15, 6:33 PM
#25

trodde väl så  😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

leja
1/7/15, 10:53 PM
#26

Så fina, svårt att välja.

Vad ska man ha som signatur tro?

sanne62
1/8/15, 12:31 PM
#27

alltså…jag kan inte bestämma mig….jag velar fram o tillbaka….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
anki1
1/8/15, 4:28 PM
#28

Samma här. Svårt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
1/8/15, 4:39 PM
#29

Jo där är nog några som funderar o velar, för hittentills är det bara 18 som har röstat. Hoppas att fler kommer kunna bestämma sig efterhand o bara de inte glömmer bort att rösta på kuppen.

Niwa
1/8/15, 4:53 PM
#30

kanske ska lägga ut en trevare på FB pärlsidor så medlemmar som inte är in så ofta kan få tid att rösta ?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

gias
1/8/15, 6:54 PM
#31

hm, det var inte det enklast att hitta ett bidrag att rösta på då det var flera jag valde mellan

“The Ultimate Answer to Life, The Universe and Everything is...42!”
Douglas Adams, The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

sanne62
1/8/15, 7:14 PM
#32

bra idé niwa

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
1/8/15, 7:25 PM
#33

Låter som en bra idé Niwa - gör du så👍😃

glittertind
1/8/15, 7:27 PM
#34

Det var himla svårt……. Egentligen… Om alla har samma som tvåa, fast olika har olika som ettor, så kommer detta inte att synas. Det var bättre när vi röstade på två eller tre bidrag. Men jag förstår att detta inte funkar om man ska använda detta sättet med iFokus röstningsmodell. Det blir mycket jobbigare för den som hanterar tävlingen då…. (Så tycker jag i alla fall) Bara en tanke… Annars funkar det ganska bra med detta. Det är kul att se hur rösterna droppar in…

Glittertind

Annons:
Cessy
1/8/15, 11:52 PM
#35

Jo jag håller med dig om glittertind att det hade varit jättebra om iFokus röstningssystem tillåtit att man kan få rösta på 2 eller 3 st istället förbara 1. Nu går ju tyvärr inte detta o eftersom det precis som du säger ändå är kul att få se hur rösterna växer fram. Man vinner något o man förlorar något, men på så här vis blir det troget iFokus o fungerar på iFokus nuvarande premisser. Alla sätt har sina fördelar o nackdelar😃

Niwa
1/9/15, 8:12 AM
#36

Ja Det hade inte vart fel med flera röstning alternativ men vi får helt enkelt vara glad att röstningsfunktionen finns. Det blev en hel del extra jobb m mailande av röster

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
1/10/15, 1:12 AM
#37

Lyfter upp tråden för att det ska synas att röstningen pågår o fler kommer ihåg att rösta SkämtarSkrattar

Niwa
1/10/15, 10:58 AM
#38

Rösta nu bara ☺

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
1/10/15, 5:12 PM
#39

Har röstat, men det var svårt! Så många fina och blingiga bidrag! 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

anki1
1/10/15, 8:04 PM
#40

ja det ar svårt.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
1/11/15, 1:02 AM
#41

Javisst är det svårt med så många fina bidrag.😃

Annons:
NeedfulThings
1/11/15, 7:53 PM
#42

Meeeen det är ju omöjligt att välja! Elle belle bi…

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

NeedfulThings
1/11/15, 8:13 PM
#43

Fast när jag  tittade igen insåg jag vilket som jag fastnat mest för första gången, så nu har jag röstat i alla fall.🙂

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

Cessy
1/12/15, 2:43 AM
#44

Ja alla ni som inte har röstat ännu. Titta igenom alla fina bidrag igen o gå sedan o rösta. :-)

Cessy
1/13/15, 1:34 PM
#45

Ja idag är sista dagen att rösta o ikväll kl. 22.00 har vi ett resultat!😃 Så har du inte röstat ännu så börjar det bli hög tid att göra det.😉

Niwa
1/13/15, 1:50 PM
#46

Kom ihåg att rösta :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
1/13/15, 9:15 PM
#47

45 min kvar nu så har du inte röstat så börjar det bli hög tid!😉😃

Cessy
1/13/15, 10:08 PM
#48

Ja så var tävlingen avgjord o jag niger o tackar för era röster på mitt armband "Happy New Year!😃

Jag hade även gjort nyårsörhängen d.v.s. bidrag 8.

Berätta gärna vilka bidrag ni har gjort för jag är säker på att det är flera härinne som försökt sitta o klura ut o gissat vem som gjort vad. 

Tack alla för era fina bidrag  o att ni deltog i tävlingen!👍

Annons:
anki1
1/13/15, 10:17 PM
#49

1an och 6an var mina bidrag. Först gjorde jag det av herringbone och mellandelar till tävlingen. men det var mycket kvar av dom pärlorna så jag provade på ett dubbelt RAW tyckte resultatet blev så bra att jag tänkte anmäla det med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

SaGas
1/13/15, 10:49 PM
#50

Bidrag 8 gissade jag ju faktiskt rätt på:) Och att Anki hade gjort 1:an misstänkte jag också:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


anki1
1/14/15, 8:27 AM
#51

Det var likt tidigare alster men en annan teknik. så jag gissade att jag skulle bli igenkänd där. Det var lite pilligt att montera på mellandelarna i herringboneteknik. Men det gick

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

leja
1/14/15, 8:51 AM
#52

Mitt var bidrag 3. Gillade hur det glittrade, vet inte om fotona gjorde det rättvisa.

Vad ska man ha som signatur tro?

anki1
1/14/15, 1:31 PM
#53

Det var svårt att få fram just glittret. jag försökte på många sätt men man ska nog ha gått lite kurser för det och ha en riktig kamera typ systemkamera.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Niwa
1/14/15, 1:34 PM
#54

1:an var jag faktiskt lite fundersam på (har skrivit anki?) om det var ditt anki, men 6:an var jag rätt säker på 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
1/14/15, 9:16 PM
#55

Gissade du rätt på mitt bidrag, nr 12, Niwa? 🤔Blingigt värre men omöjligt att fota så att blinget syns. Samma problem som flera andra har haft, ser jag. 😃

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
Niwa
1/14/15, 9:44 PM
#56

Nej det gjorde jag inte om. Trodde faktiskt inte att du var med denna gång 😯

Hälsa gärna på mig på Facebook.

anki1
1/14/15, 10:16 PM
#57

Jag gillar ju RAW och hugs and kisses. Det är ju så många variationer. men det är väl dags att lära mig nya mönster.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

SaGas
1/14/15, 11:43 PM
#58

Visst är det svårt att gissa!? Särskilt när man inte vet vilka som är med… (Jag var inte med)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


katsy
1/15/15, 9:49 PM
Niwa
1/15/15, 10:25 PM
#60

Fint och lättburet Katsy ☺

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
1/15/15, 11:39 PM
#61

Ja ett sådant armband har jag funderat på att testa o göra. Har strasskedja, men fråan är om jag har rätt storlek (grovlek) på ärtlänken. Snyggt blir det i alla fall.😃

katsy
1/18/15, 11:23 PM
#62

Tackar!

Jag såg ett flerradigt som jag ska försöka mig på när jag fått hem min beställning.

Har haft ärtlänken hemma i flera år men tycker inte att den är så rolig i sig själv så detta blev jättebra att använda den till detta :-)

Annons:
Upp till toppen
Annons: