Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 579 ggr
Gronstedt
2015-01-09 16:33

Hur hållbart?

Jag skulle så gärna vilja ha ett pannband till hästen i en teknik som den i Cessys Vinterpastell, som fanns här i en annan tråd. Men ett pannband måste tåla en del belastning, det ska inte gå sönder när pålle kliar sig och det ska fungera att hänga och slänga i alla temperaturer och väder, och dessutom kunna tvättas.

Vad ska man då välja för material?

Annons:
Cessy
2015-01-09 16:45
#1

Jag skulle valt en läderrem allternativt ett pannband som du sedan kan utsmycka med att sy fast pärlor, linda tråden runt o har pärlor fram eller helt enkelt limmat fast flatbackpärlor. För pannbandet håller ju för att klias mot, men det vet i tusan om jag skulle våga lita på ett pannband av tråd. Möjligtvis om man använder en grövre tråd o knyter typ ett shamballa pannband, eller att man gör typ paraccordband. Just paracord borde ju bli hållbart nog men hållbarast är nog att utsmyckar ett vanligt läderpannband trots allt.

Gronstedt
2015-01-09 16:58
#2

Smyckade läderpannband finns det gott om, det är inte riktigt vad jag vill ha. Jag hade tänkt något sådant här: http://www.tyrashastar.se/?p=40655. Fast just det här exemplet är nog inte så väldigt tåligt, mer en kul grej.

Cessy
2015-01-09 17:27
#3

Nej det är nog mer något man har på uppvisning, för det där skulle ju inte tåla en rejäl gnuggning. Om du överger tåligheten så kan du smycka med vad som helst men dock inte för vardagsanvändning för det kommer gå i sönder om hästen börjar klia sig o så skall det ju tåla svett o regn också.

anki1
2015-01-09 17:55
#4

Men snyggt blev det ju.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
2015-01-09 18:00
#5

Ja det var verkligen jättefint, men som sagt var så lär det inte hålla för vardagsanvändning.

Upp till toppen
Annons: