Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 849 ggr
Niwa
1/9/15, 11:29 PM

preciosa ruby C/L vart?

Någon som kan hjälpa mig, jag letar preciosa jablonex 11/0 i ruby c/l Har utgått eller lagt ner butiken där det funnits innan 😕

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
1/9/15, 11:35 PM
#2

oj såg att de hade utgått - sorry

Cessy
1/9/15, 11:38 PM
Niwa
1/10/15, 10:55 AM
#4

Jag vet inte hur det funkar 😯

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
1/10/15, 11:29 AM
#5

Du reggar ett konto. Du har paypal. Du trycker på köp-knappen o betalar med pay-pal. Klart!

Jo jag vet att det verkar svårt, men det som är är alltså att man måste regga sig på ebay o man måste skaffa ett paypalkonto. Sedan är det bara att köpa. Jag var också motståndare länge, men sedan jag skaffade paypal så använder jag det att betala med överallt jag kan o paypal har kommit mer o mer som alternativ även i svenska webb-shoppar. Jag handlar helst i shoppar där jag just kan använda paypal, för det är så attans smidigt.😃

Du riskerar ingenting med att handla på ebay, för får du inte varan så kan du antingen begära resend eller få pengarna tillbaka o jag har hitentills aldrig blivit lurad just för att de har denna garantin o den gäller även om man blir missnöjd med varan.

Niwa
1/10/15, 11:37 AM
#6

jag tror att jag har paypal 🤔🤪
ska man fylla i lösenord när köpet är klart??
hur vet man om det är fraktfritt eller vad frakten går på?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Niwa
1/10/15, 11:38 AM
#7

jag behöver inte så jätte mycket av denna sort då det är kanske 3-5 cm kvar på halsbandet som saknas och då har jag 3 färger till som skall vara med. så retsamt att det tog slut 😭

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
1/10/15, 12:51 PM
#8

Du börjar med att regga dig på ebay.com. Finns en ruta högst upp till vänster som säger sign in or register. Dock ska du först kolla om du har ett paypalkonto o att du kommer ihåg ditt lösenord, för det knyter du till ditt ebay-konto. Inte så att uppgifterna ligger öppna, men att det är det betalningssättet du använder dig av.

Sedan söker du vad du är intresserad av. Just preciosa eller Miyuki, toho är dyrt på ebay o där är oftast alltid frakt på dessa pärlor o just den ovan står det en frakt p $6,55 o det får man alltid räkna med från amerikanska säljare. (o detta är en amerikan)

Frakt ser man på varje artikel för det framgår alltid om man läser i texten! Om det är fri frakt så står det free shipping. Man kan också söka runt på ebay o antingen söka på lägsta pris inklusive frakt eller så kan man välja i vänster marginalen på att endast free shipping köp visar sig. Man kan också välja att all försäljning visas eller enbart auktioner eller enbart köp nu.

Du märker vad du måste kryssa i för om du söker o inte får några träffa när du väljer fri frakt o köp nu trots att du använt massor med olika sökord, så får du kanske gå över till att söka där frakten kostar för att hitta vad du söker. Vissa säljare skickar inte till sverige, men kanske gör det om man kontaktar dem o frågar.

Det framgår alltid vad som gäller vid varje köp. Läs bara texten o du lär dig efterhand som du söker runt o var beredd på att du måste söka o ändra sökordet efterhand som du mer ringar in att få träffar specifikt på vad du söker. Att handla på ebay är en del jobb just när det gäller att söka, men det är oftast mödan väl värd. Kanske just dessa pärlorna blir för dyra för dig om du bara behöver så lite, men börja med att regga ett konto o du behöver ju inte handla för det, men du kan börja med att titta runt o börja hitta bland funktionerna, så att det värsta motståndet försvinner när du sedan börjar känna dig mer hemtam. Jag hade jättemotstånd mot ebay, men älskar ebay idag. Småpärlor (rocialles m.fl) tillhör dock inte den kategorin som är så speciellt lönande att köpa där, men där finns massor av annat.😉😃

Niwa
1/10/15, 12:57 PM
#9

smart drag att regga sig först och vänja sig sakta 😃 skall kika och kolla upp lösen för paypal för jag tror att jag använt det någongång. då angav jag lösenord och allt var draget automatiskt

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
1/10/15, 1:23 PM
#10

Japp. Har man reggat sig på paypal så så när man klickar någonstans där de har paypal, så skriver man in sitt lösenord o så klickar man på att man godkänner betalningen o så är det klart. Smidigare betallösning finns inte. Ja regga dig på ebay o lär dig hitta runt o sök lite på än det ena o än det andra o lär dig att läsa texten i varje köp. Man behöver inte lusläsa, men man lär sig att hitta den text man behöver för att se vad det är man köper o likaså om där är frakt eller inte. 

Ebay är fantastiskt. Jag skulle i o för sig inte våga köpa dyr elektronik eller andra dyra saker där, för man kan aldrig vara säker på det man köper om det är asiatiska säljare att det verkligen är orginalprodukter. I o för sig får mn ju ibland precis lika bra varor ändå o ibland inte. Så dyra köp håller jag mig nog inte till ebay för att köpa, men visst finns det undantag o en del dyrare saker kan man visst köpa där, men man lär sig efterhand. Jag har mest kul som du sett o det är ju mest smått o kul som jag köper till mycket bra priser o så har man ju alltid pengar tillbaka garantin, så lurad blir man faktiskt aldrig.

ommok
1/10/15, 8:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Niwa, jag har lite jablonex 11/0 Ruby Red som du kan få, om det kan funka. De är betydligt mörkare i färgen än de transparenta Preciosa Ruby jag också har. Ser ut att vara väldigt lika de på Smyckerians bild, såvitt jag kan bedöma. Skickar gärna lite till dig, om du tror att de funkar.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Niwa
1/10/15, 9:02 PM
#12

Det ser ut att kunna funka, om jag tar dem så de är på båda sidor bak så kanske det inte syns så mycket? Du är en ängel ommok, men jag kanske kan få köpa dem av dig?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
1/10/15, 9:51 PM
#13

#12 Jag skickar pm.😉

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Annons:
Niwa
1/10/15, 10:58 PM
#14

Ok tack

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mmadeit
1/11/15, 10:15 AM
#15

har du kollat hos jenny hon har ju en del preciosa i butiken?
även bara pyssel säljer en del preciosa

Niwa
1/11/15, 10:18 AM
#16

Jenny hade inte. Var där i torsdags. Bara pyssel har jag dock inte kollat. Trodde inte de hade

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
1/11/15, 2:24 PM
#17

Dina pärlor är postade, Niwa. Hoppas de stämmer! 🙂

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Upp till toppen
Annons: