Annons:
Etikettannat-pyssel
Läst 1319 ggr
Cessy
2015-01-11 11:50

Var kan man köpa Magic Gloss?

Ja jag har aldrig testa någon form av Resin o tänkte ju främst ha det till att försegla nagellackscabbar med så att de får en hård baksida som jag kan använda då jag limmar dessa cabbarna på bails, ringstommar m.m.

Vanligt nagellack är ju inte speciellt reptåligt så visst kan man försluta med vanligt nagellack om man infattar en nagellackscabbe o speciellt om den får en skyddad baksida, men oskyddad baksida då den används som hänge limmat på en bails/hängfäste känns inte som något som kommer bli så hållbart.

Har testat Mod Podge, men det var ingen höjdare då det ju trots nu flera veckor (sedan nov.) ff. har en lätt klibbig baksida😮. Blir Magic Gloss klibbfri? o blir ytan helt hård? Finns ju diamond glaze, men den sa du Mmadeit kunde gulna o så finns ju ice resin, men det känns ju som ett rätt jobbigt alternativ då det ju är ett dubbelkomponentsresin o alltså måste blandas varje gång man ska använda det.

Har hittat en video om Magic gloss o antingen så härdar man det med uv-lampa eller direkt i solljus, men jag har ingen aning om det ge samma effekt som att härda med en uv-lampa. Vet heller inte vad man bör ha för uv-lampa? Så kan någon förklara bättre som testat resinprodukter o mer vet skillnaderna o blir Magic Gloss riktigt hårt? o hur länge ska det i så fall härdas så man har en utgångspunkt?

Men framför allt - VAR köper man Magic Gloss till vettigt pris? Har hittat på ebay o en av säljarna där är beadaholique. Alla säljare verkar vara amerikaner o jag har inte hittat Magic Gloss i Sverige å andra sidan harjag ingen aning om var jag ska leta☺️Någon som kan komma med lite tips?

Annons:
Storip
2015-01-11 11:56
Cessy
2015-01-11 12:03
#2

Tänkte ju först att man kan försluta vanligt nagellack med uv-lack/gellack, men det verkar ju vara en hel djungel av produkter man i så fall måste köpa in. Dessutom blir inte sista ytan hård utan lite klibbig o måste ju efterbahandlas på något sätt. Var ju i o för sig också ute efter några av de härliga metallicnyanserna som finns i gellack o ha som bottenskickt på en nagellackscabbe t.ex. om man har satt en fin nagellacksdekal o sedan vill ha en enfärgad  metallisk bottenfärg för att framhäva dekalen bättre, så finns det ju massor av fina nyanser i gellack o som jag inbillade mig dessutom skulle ge en hård skyddad yta på baksidan. Men dels fattar jag inte vilken surts uv-lampa jag bör köpa o dels fattar jag inte vilka andra ev. tilläggsprodukter jag borde köpa för att få det hårt o klibbfritt. Når det då dessutom börjas pratas om att en hel del gellack är ganska skadliga o jag ju tänkt köpa lite lack billigt på ebay, så får jag ju noll koll på vilka lack som eg. är godkända o vilka som inte är det, så jag begav tanken.

Kanske bör jag bara lacka baksidan med något hobbylack, men blir det tillräckligt hårt? Skulle Magic Gloss vara bättre? o var tusan köper jag i så fall Magic Gloss så jag kan testa o vilken sorts uv-lampa behöver jag i så fall till Magic gloss?

Tack för länken Storip. Ska undersöka amazonlänken vidare sedan o jo det ser ut att var den sorten jag är ute efter.😃

Cessy
2015-01-11 12:15
#3

Hur ser man vad frakten landar på när man använder amazon? Har i o för sig ett amazonkonto men det var evigheter sedan jag använde mig av amazon o jag hittar inte hur jag ser frakten☺️

Storip
2015-01-11 12:18
#4
Cessy
2015-01-11 12:22
#5

Tackelitack😃 o då skulle det ju vara fri frakt då - inte undra på att jag inte såg vad frakten skulle bli☺️

Storip
2015-01-11 12:23
#6

Haha nä det e klart 😉 tänk på att det kan bli ev. tull kostnad om det kommer från USA eller någonstans utanför EU eller vad det var.

https://sites.google.com/site/vargidetskaniner/home


Annons:
Cessy
2015-01-11 12:38
#7

Jodå - särskilt när det kommer från USA, men det gör det även om man köper dem från ebay för alla säljarna där var också amerikaner. Ända skillnaden är att på ebay kan man använda paypal o det kan man inte på amazon, men amazon var ändock klart billigast. Än en gång tack för hjälpen.😃

Upp till toppen
Annons: