Annons:
Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 1933 ggr
kvaristan
1/24/15, 5:38 AM

Glasfusinghalsband

Vad tar ni betalt för era glasfusingsmycken? Jag har börjat lagt ut på Tradera , där går de för 50 :- (utropspris) På min FB- sida tar jag 200:- Och till bekanta 150:- Sen har jag ett gäng på ett galleri , och hon tar 250:-

Annons:
Cessy
1/24/15, 10:09 AM
#1

Tja det beror på hur mycket jag jobbat med glaset. Är det flera fusningar bakom o mycket tid på att slipa glaset så tar jag mellan 150-250 för ett sådant smycke. Men ett hänge som är litet, inte mer än en fusning, inte innehåller mycket dyrglas o inte behöver slipas kostar 50-70 kr. Så mina priser varierar mycket beroende hur mycket jag lagt ner i arbetsinsats, hur stort smycket är, vilket glas som använts o hur många fusningar.

ex: Mina fritfusade  dekalcabbar: Först lägger jag frit i en form o fusar. Sedan slipar jag bort vassa kanter o firepolishfusar så kanterna där jag slipat blir glasklara igen o sedan sätter jag på någon dekal o fusar igen. De som är mindre i storlek tog jag då 100 kr för på fb. o hemifrån. De som var större tog jag 120 kr för. Sålde jag dem där någon ska ha provision för att sälja dem så låg priserna mellan 140-160 kr.

Cessy
1/24/15, 10:32 AM
#2

Om du vill ha vägledning så kan du kolla vad Annicka/smyckeskonditorn tar på sin sida, för hon säljer på en helt annan nivå o står ofta på marknader o utställning.

Upp till toppen
Annons: