Annons:
Etikettpärlsorter
Läst 2085 ggr
Tix
4/19/15, 7:20 PM

Peanut beads?

Hej!

Är nybörjare och har hittat ett armband som jag skulle vilja göra. Armbandet är gjort med matta peanut beads. Har ev. hittat några av färgerna på Pärltorget men inte alla. Någon som kan tipsa om var man kan köpa matta peanut beads?

Annons:
Valkyrija
4/19/15, 7:21 PM
#1

kika på eBay :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Niwa
4/19/15, 7:25 PM
#2

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
4/19/15, 7:42 PM
#3

Fru Pärla har en del, men det är farfalle
http://www.fruparla.se/advanced_search_result.php?keywords=farfalle&x=0&y=0

Peanut Beads, Berry Beads och Farfalle har samma form, men olika tillverkare. Peanut Beads tillverkas av Matsuno, Berry Beads av Miyuki och Farfalle av Preciosa.

Tix
4/19/15, 7:45 PM
#4

Tack! Jag har redan kollat lite på eBay men inte hittat det jag letar efter.  Pärltorget har ev några av färgerna (letar efter 11 färger). Men färgernas namn är inte samma som det står i beskrivningen till armbandet så det är blir lite svårare att veta om jag har hittat rätt.  Några andra tips? Gärna svenska butiker.

Tix
4/19/15, 7:48 PM
#5

Tack! En nybörjarfråga… Kan man blanda olika tillverkare?

Niwa
4/19/15, 8:04 PM
#6

beror nog på vad du ska göra. om du kan blanda.
det kan skilja en hel del i stl och form tillverkare emellan
har inte sett så många olika tillver.kare av peanut beads. Dock kan jag inte heller säga att jag letat eller använt dem så mycket heller.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Tix
4/19/15, 8:10 PM
#7

Tack! Då tror jag att jag ska hålla mej till Peanut Beads tillverkade av Matsuno. Några fler tips på inköps ställen?

Niwa
4/19/15, 8:27 PM
#8

nej tyvärr  de jag hittade hade bara en färg vardera , vit el klar

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
4/19/15, 8:30 PM
#9

oj kunde inte låta bli att leta lite till http://www.ljuvating.se/group.asp?group=274

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Tix
4/19/15, 8:53 PM
#10

Tack snälla för all hjälp! Har själv också letat och letat i olika butiker men att hitta alla 11 olika färgerna verkar bli för svårt. Förstår att jag inte kan hitta alla 11 i samma butik men det verkar inte som att jag kan få ihop det ändå. Tyvärr!😕Men tack till alla för hjälpen och om någon kommer på någon butik så……🙂

Upp till toppen
Annons: