Annons:
Etikettmönster
Läst 3006 ggr
Cessy
5/3/15, 7:07 PM

Pärlvideoinstruktioner 4

Nu har pärlvideoinstruktioner 3 blivit för tungladdad så dags o starta en ny. Det finns även Pärlvideoinstruktioner 2 o så finns givetvis Pärlvideoinstruktioner 1. Hoppas du kan hitta något kul mönster i några av våra trådar.

Annons:
Cessy
5/3/15, 7:08 PM
#1

Först ut ett mönster av Honey beads

Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
5/3/15, 11:03 PM
#3

Här ännu ett armband från Ruby Lockwood som blir rätt läckert.

Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
5/4/15, 11:55 AM
#5

Såg detta armbandet på fb o trodde först att det var Honey Beads sunflower bracelet men såg sedan att där var lite mer pärlor i denna varianten o denna kallar hon Perfect Imperfections Bracelet 2.

Länken ovan fungerar men man får vänta tills tråden laddat färdigt innan den hoppar till rätt video. Dessa pärlvideoinstruktionstrådarna är ju tyvärr väldigt tungladdade, men samtidigt är de ju väldigt bra att ha. Man ser ju dessutom tydligare här på iFokus smyckestillverkning hur smyckena ser ut eftersom man får stora bilder av smyckena jämnfört med på You Tube.

Sunflower bracelet ligger alltså i Pärlvideoinstruktioner 3 o är inlägg nr 8

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
5/4/15, 12:44 PM
#8

Avslutningsvis idag ännu ett armband från Honey Beads som är ett blomarmband o vad kan kan passa bättre så på våren o inför sommaren än att göra sig ett blomarmband😉

Cessy
5/4/15, 12:50 PM
#9

Hm eftersom hon även hänvisar till hur man gör en blomring av samma mönster som den stora blomman armbandet, så lägger jag upp den videon också så att den hamnar i direkt anslutning till armbandet,  men sedan måste jag sluta leta mönster på You Tube o komma igång o göra något annat.☺️

Cessy
5/10/15, 6:42 PM
#10

Vet inte om jag har lagt upp denna länken tidigare, men tror inte det. Annars får jag plocka bort den. Såg i alla fall ett armband på fb. gjort efter detta mönstert o det var himla snyggt, men såg då till min förvåning att jag redan hade länken sparad på You Tube. Så vill det sig illa så tjatar jag om något jag redan har lagt upp tidigare.☺️

Cessy
5/10/15, 7:49 PM
#11

Sökte efter ett annat mönster men fick upp detta som ju såg rätt snyggt ut.  Från Potomac Bead Company

Cessy
5/10/15, 7:53 PM
#12

Beading4perfectionists - superduo-blomarmband

Cessy
5/10/15, 7:55 PM
#13

O en annan variant av superduo-blomarmband också från Beading4perfectionists

Annons:
Cessy
5/15/15, 7:02 PM
#14

Lite annorlunda tappning av Peyotearmband eftersom man gör det med olika sorters pärlor o även låset är annorlunda. Från Potomac Bead Company.

Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
5/15/15, 7:09 PM
#16

Här ett annat armband med superduos o jo jag har en förkärlek för superduos☺️😉😃 också från Potomac Bead Company.

Cessy
5/15/15, 7:14 PM
#17

o avslutningsvis idag ett nytt armband med o-beads från Ruby Lockwood

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
5/16/15, 12:11 PM
#22

Här ett par örhängen som jag tycker är vackra o som hjälper en att förbruka lite rondeller 😉😃

Cessy
5/16/15, 12:19 PM
#23

Här mer rondeller o också på italienska med rondeller som hon använder antingen till örhängen eller som ett armband

Cessy
5/16/15, 12:24 PM
#24

Mer italienska, rondeller o örhänge😉

Cessy
5/16/15, 12:29 PM
#25

O ännu mer italienska, örhängen, rondeller o superduos. Ganska maffiga o roliga örisar.

Cessy
5/16/15, 12:36 PM
#26

o avslutningsvis just nu ett armband o på engelska av Sidonias handmade jewelery som blir rätt skirt o lite sirligt.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
5/17/15, 12:07 PM
#36

Inga rondeller i detta, men ett maffigt o lite lyxigt armband är det o gjort av Gina's Gem Creations

Cessy
5/17/15, 12:11 PM
#37

o här är örhängena som hör till armbandet i förra inlägget #36

Cessy
5/17/15, 12:27 PM
#38

Här ett "äkta" brudarmband om du gör det i vita runda o clear eller clear ab bicones 😉 Men som man ju kan få helt annan look på om man använder andra färger. Tekniken är RAW o videon är från Beadaholique

Cessy
5/17/15, 1:13 PM
#39

Här en video som jag tvekat att lägga upp för den är extremt lång o dessutom i två delar o den behöver def. inte vara så lång. Men du som pärlat lite får helt enkelt se starten o så hoppa fram till delar du vill se. Du som är nybörjare kan dock med fördel se o följa hela videosena, för den är väldgt instruktiv o lätt att foölja även om du inte har någon stor pärlvana.

Det är ett armband i RAW som blir väldigt dekorativt o det är från Bronzepony Beaded Jewelery

Cessy
5/17/15, 1:17 PM
#40

o här är del två o det finns alltså ett matchande halsband också som eg. bara innebär att hon tagit bort ena ytterraden så dessa två videosena lägger jag inte upp.

Cessy
5/17/15, 1:22 PM
#41

o avslutningsvis ett par jättefina örhängen från Sidonia's Handmade Jewelery  men jag tror faktiskt jag hade vänt på droppen o satt den under istället.

Annons:
Cessy
5/18/15, 12:20 PM
#42

Här ett supermaffigt armband från Marielbeadsandbeyond

Cessy
5/18/15, 12:26 PM
#43

Här ett annat supermaffigt o läckert armband också från Marielbeadsandbeyond o detta är del 1 av 2

Cessy
5/18/15, 12:41 PM
#44

Tydligen la hon upp detta armbandet igår så del två finns inte ännu🤔 Så jag reserverar detta inlägget för del 2 som kommer så fort jag kan hitta det.

Nu har vdeon kommit upp så här är del två av Egyptian Nights Bracelet

Cessy
5/18/15, 12:58 PM
#45

Här ett mindre maffigt men väldigt elegant armband från Ezeebeady. Det är gjort med triangelpärlor (vet inte vad de heter på svenska☺️) men hon säger att har man inte triangelpärlor så kan man ersätta dem med superduos.

Cessy
5/18/15, 1:04 PM
#46

o sist ut idag ännu ett armband från ezeebeady o i början av den finns en länk till tillhörande örhänge/hänge

Cessy
5/23/15, 11:13 AM
#47

Läckra örisar av MissGiuliaa o på italienska, men på videos spelar ju som sagt var inte språket någon större roll för man ser ju hur de gör.

Cessy
5/23/15, 11:18 AM
#48

Ett par jättefina örisar som är lika fint som hänge, också av en italienska Chou Chou  Creazioni,

Annons:
Cessy
5/23/15, 11:26 AM
#49

Samma italienska som i förra inlägget Chou Chou  Creazioni, Här är det en lite annorlunda avlång  pärlad pärla med superduos m.m.

Cessy
5/23/15, 11:31 AM
#50

En annan pärlad pärla men på engelska o av Sidonias handmade jewelry

Cessy
5/23/15, 11:36 AM
#51

Också av Sidonias handmade jewelry ett par jättesöta stjärnformade örisar som hon även gjort som ring men utan spetsar.

Cessy
5/24/15, 1:14 PM
#52

Ett par örhängen gjorda i CRAW o med 1 nål! Det är en video från Beadazzeld utan prat o det står engelsk text växlat med stillbilder o det är nog en av de tydligaste instruktionsvideos jag någonsin sett. Inget snack som förvirrar, inget hoppande med bilder hit o dit, utan den är väldigt tydlig o verkar vara väldigt lätt att följa o föredömligt kort.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Cessy
5/26/15, 1:38 AM
#55

Nu är denna tråden allt för tungladdad så dags att starta Pärlvideoinstruktioner 5

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: