Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 1142 ggr
Niwa
5/3/15, 10:43 PM

hjälp mig m presenttips (smyckestillverkning)

jag behöver hjälp med 70 års present.

-ett set med armband, halsband o ev örisar men jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på för något. hon gillar brunt,beige, svart, silver och inte FÖR mycket.

please bomba mig med tips

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
5/3/15, 11:11 PM
#1

Varförinte göra ett sådant här set men i hennes färger så det blir nertonat o så göra örisarna enklarehttp://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/54cf5f438e0e7403510011bc-cessys-glas-och-smycken-12?discussions-2#112

o här är samma men endast 1 armband då i svart/grått/silver
http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/54cf5f438e0e7403510011bc-cessys-glas-och-smycken-12?discussions-2#121

o detta kan du ju göra mer sparsmakat med mindre pärlor o i hennes färgställning. Jag har ju 8mm i det rosa/lila o 6mm i svart/grått/silver o man kan ju få ner det mer o använda 4mm. Blir ändå mer än enkelradigt trätt men inget maffigt eller blaffigt.

Niwa
5/4/15, 3:28 PM
#2

Är de sydda el wire cessy? De skulle kunna funka,men tar gärna emot flera förslag 😀

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5/4/15, 4:00 PM
#3

Det är wire (alltså inte billig wire utan den dyra sorten som inte får knyckor) så på så vis är sådana smycken väldigt hållbara.

Niwa
5/4/15, 10:11 PM
#4

Jag har både billigare och 49 trådars dyrare variant

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5/5/15, 6:43 AM
#5

Jo 49-trådars är dyr (ca 10 kronor metern) men efter fått tillbaka ett halsband för omträdning  som såg ut som ett rent blixtnedslag (Hon hade stoppat ner halsbandet i handväskan när hon skulle gymma/simma) så skänkte jag bort all min billiga wire till någon som ville ha den o har sedan dess aldrig haft billig wire eller tigertail hemma.  Wire som lätt får knyckor o gör smycken ömtåliga vill jag helt enkelt inte ha.

Niwa
5/5/15, 8:29 AM
#6

Jag har lite billigare wire kvar från mitt 1a köp. Bytte snabbt till den dyrare då den var så följsam :-D

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
5/5/15, 10:22 AM
#7

Ja den blir inget blixtnedslag o man kan ju knöla ihop smyckena typ att de stoppar ner smyckena i handväskan när de tränar o de ser ff. lika fina ut. Jag hade nog haft kvar min också om det inte varit för att jag skänkte bort en massa till ett kvinnohus o då rök wiren med.

Upp till toppen
Annons: