Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 2056 ggr
Cessy
5/11/15, 2:18 PM

Måste alltid köpa fler pärlor!

Ja hur mycket pärlor jag än köper så tycks jag aldrig ha rätt hemma. Jag har kanske några rätt men måste beställa en eller ett par o då slinker givetvis lite till ner i varukorgen. Hur gör du? Samlar du på pärlor, men har sällan rätt så du måste ändå beställa trots att du redan har en hel del? Eller är du så duktig att du beställer enbart precis de pärlor du behöver varje gång du ska göra ett nytt projekt?

Jag vågar inte ens uppskatta hur mycket pengar där ligger i mitt pärlförråd o det verkar kört att någonsin tro att man ska ha allt hemma ändå fortsätter jag att samla på mig. Vissa pärlor/smyckesdetaljer är ju också så himla fina  att jag inte nänns använda dem för då tar de ju slut😮😞Så för att använda dem så måste jag genast köpa flera eller så ligger de o samlar damm i förrådet o väntar på exakt rätt projekt ska infinna sig så att jag nänns använda dem.

Ja hur gör du?

Annons:
anki1
5/11/15, 7:36 PM
#1

Jodå det känns igen. lagret bara växer och växer. för som du säger. Man beställer ju lite extra för att fylla ut.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sanne62
5/11/15, 7:40 PM
#2

jo du, tänk om man var så dicsiplinerad, så man bara beställde efter "behov" ….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
5/11/15, 8:08 PM
#3

Jag har inte alls tillräckligt med pärlor,inte på långa vägar 😂 Köper jag bara det jag behöver? ? Onej köper mer av det som är roligt, vackert ,nytt,intressant. Listan på saker som gör att jag handlar kan bli jätte lång 😂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
5/11/15, 8:49 PM
#4

Jag försöker att bara köpa det material jag behöver till ett projekt! Ändå har jag massa pärlor, men aldrig just de jag behöver! Vet inte riktigt hur det där går till….

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
5/11/15, 9:44 PM
#5

Nej just det - hur går det till. Betänk också på att jag har haft mer än 10 år på mig att samla på pärlor o då vet ni ju alla att jag också är något av en samlare. Så då kan ni också tänka hur mitt pärlförråd ser ut☺️o ändå har jag aldrig rätt pärlor (färger eller storlek) när jag ska göra något speciellt projekt. Det vet i tusan hur det där eg. går till.😕😉😃

anki1
5/11/15, 10:06 PM
#6

Ojoj, jag har  låångt kvar. har bara samlat i 4 år ungefär  😉

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annons:
Cessy
5/11/15, 10:14 PM
#7

Jag kommer ärligt talat inte ihåg vilket år jag startade. Bara att det är mer än 10 år sedan, så det har ju hunnit bli en del😇😃

Niwa
5/11/15, 10:27 PM
#8

Jag började 2010 ….tror jag det var

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
5/11/15, 10:42 PM
#9

Jag började nån gång på senhösten 2012 tror jag…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
5/12/15, 11:04 AM
#10

Ja förr kom jag ihåg när det var jag startade med pärlorna, men numera har jag tappat bort det😞 o förresten om jag inte samlar på pärlor så är jag expert på att samla på mig smyckesdetaljer som snygga lås, läder os.v. Det finns alltid något jag behöver …. eller gör jag verkligen det.🤔🤦‍♂️

Niwa
5/12/15, 1:13 PM
#11

Tyvärr så samlar inte jag bara på pärlor Baksaker Betong/ gips gjutning Scrapbooking (tidigare) Bygg pinnar/verktyg Galen…. lite smått

Hälsa gärna på mig på Facebook.

leja
5/12/15, 3:19 PM
#12

Förstår inte alls(vänder sig bort och försöker se oskyldig ut). Måste nog göra en rensning bland pärlorna, undrar om man haft pärlorna så länge att man inte kommer ihåg att man köpt de, är de då nya pärlor eller?

😂

Vad ska man ha som signatur tro?

sanne62
5/12/15, 9:09 PM
#13

ja o nu gick det 500:- för fler pinchbeads och dragonbeads…..

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Niwa
5/12/15, 9:24 PM
#14

Hoppsan! Tror jag har dragonbeads eller är dragonscale något annat tro??

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
5/12/15, 9:41 PM
#15

Vad är dragonbeads? Måste genast googla!

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Veda
5/13/15, 5:47 PM
#17

Så rätt Cessy, man har inte det man behöver och eftersom jag inte har någon pärlaffär som jag kan gå in i på hemmaplan handlar jag alltid massor när jag hittar en "riktig" butik. Samlat har jag gjort sedan 2003 och jag VET hur mycket pärlorna som är kvar har kostat, åtminstone på ett ungefär.🤐

Zadeira
5/13/15, 8:29 PM
#18

Har bara hållit på med smyckstillverkning i drygt ett år så jag har en ganska liten samling, vilket givetvis ställer till besvär för jag har inte mycket i lager utan måste köpa nytt inför varje projekt. Och det leder ju till att man hittar pärlor och smyckesdetaljer som man bara måste slänga med i varukorgen för att "de är ju så snyggt och jag kan säkert göra något med det".

lillnessie
5/15/15, 6:14 PM
#19

Skönt att se att andra har samma "problem" som jag. Finns ju alltid man nåt behöver och så måste man ju prova alla nya pärlor som kommer.

Niwa
5/15/15, 6:39 PM
#20

Jag investerade i 4-5 nya pärlsorter idag 😁 Nej inga massinköp 2 färger vardera kanske , måste ju testa ialla fall 😀

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
sanne62
5/15/15, 6:57 PM
#21

jaså…vilka blev det då?

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
5/15/15, 7:03 PM
#22

Spännande Niwa. Vilka sorter testar du?

Niwa
5/15/15, 7:07 PM
#23

Pip petal o mini petal (räknas som en sort 😇) Pellet Brick Tri bead

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5/15/15, 7:10 PM
#24

Ska bli spännande o se vad du gör med dessa nyheter sedan Niwa😃

Niwa
5/15/15, 7:13 PM
#25

Va?????? Ska jag använda dem också😂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5/15/15, 7:16 PM
#26

Hehe - tja det går bra att samla på dem också Niwa. Det är jag expert på.☺️

Niwa
5/15/15, 7:18 PM
#27

Jag med 😁 ett tag ialla fall sedan helt plötsligt gör jag något med dem i köper på mig mer…. sedan ligger de ett tag till

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Annisangel
5/16/15, 6:56 AM
#28

Oj, vad jag känner igen det där… :) Jag har aldrig rätt pärlor hemma. Jag får en ide och tittar i gömmorna, hittar inget och måste ner på stan och handla… Jag vet inte hur det kommer sig. Hela tiden…!!

Många Goa Kramar

Annisangel

anki1
5/16/15, 8:03 AM
#29

Pärlorna måste ju få ligga till sig och "mogna" lite innan man vet vad det ska bli av dom. jag känner igen mig med.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: