Annons:
Etikettpärlcaf-et
Läst 9342 ggr
Niwa
5/17/15, 12:33 PM

Rabatter i pärlshoppar

Ny tråd. Här tipsar vi om procenten. Rabatter o kampanjer i smyckes relaterade butiker ☺

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Cessy
5/17/15, 4:55 PM
#1

Ja den förra var ju ändå från 2009 så det var väl dags😉. Men för den som undrar hur vi gör härinne så brukar vi bryta o börja ny tråd runt 250 inlägg. Ibland är vi ju duktiga o skriver alla rabatter som vi springer på eller får nyhetsbrev om o ibland glömmer vi, men vi kommer dock aldrig fylla en tråd med 250 rabatt-inlägg på ett år, så denna blir nog kvar i alla fall ett par år framöver.😃

Niwa
5/17/15, 7:07 PM
#2

Jaja så länge som möjligt ligger denna kvar och som sagt 250 inlägg/tråd är det vi håller på här inne. Dock tyckte jag att 2009 kändes lite gammalt. Ni får lägga till fler tips på % så vi fyller denna fortare 😇 ☺

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
5/17/15, 7:15 PM
#3

Vi får hoppas att butikerna har mycket rabatter då, annars blir det nog svårt att fylla… Stod säkert i förra tråden, men smyckesakuten har 25% på sitt sortiment av tjeckiska glaspärlor hela maj månad. Ingen kod behövs.

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
5/17/15, 7:23 PM
#4

Åh nej 😂 nej måste hejda mig

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5/17/15, 7:24 PM
#5

Åh måste jag inte ha ………. 😉
Jo 2009 var verkligen en ganska gammal tråd Niwa, så det var dags för en ny.😃

Cessy
5/18/15, 10:27 AM
#6

Suzahlsa Design kommer förändras något för att Suzanne ska gå över till att jobba heltid o kommer driva sin shop på fritiden. Det kommer leda till vissa förändringar i sortimentet men också i priserna. Läs mer här.

Suzanne har alltid haft ett fantastiskt utbud av läder o har mycket bra priser på 1. 1.5 o 2mm o sänker nu sitt redan mycket låga pris på detta, så ska jag ha den grovleken på mitt läder så är def. Suzahlsa det självklara valet.

Annons:
MLL
5/18/15, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

50% på smyckes displayer hos  Skapariver.

http://www.skapariver.se

MLL

SaGas
5/19/15, 8:52 AM
#8

Pärlerian (http://www.parlerian.se) har 30% på hela sortimentet 18-20/5.

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Niwa
5/19/15, 11:23 AM
#9

Hälsa gärna på mig på Facebook.

ommok
5/19/15, 8:55 PM
#10

Vet någon om de fått ny ägare? Eller är det slutförsäljning? Står på deras sida att det är flyttutförsäljning. 🤔

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

SaGas
5/19/15, 9:52 PM
#11

Som jag har förstått så har de ny ägare och håller på att flytta sitt lager, men jag vet inte säkert…

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


ommok
5/19/15, 11:05 PM
#12

Tack SaGas, det verkar ju så, men det finns ingen info på deras hemsida så man undrar ju vad som händer.

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
5/20/15, 1:06 AM
#13

Så Continenta är sålt då? Undrar vad som kommer hända med den nye ägarens sortiment o priser?

Annons:
Niwa
5/20/15, 7:21 AM
#14

Vem är nya ägaren? ?? :-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.

SaGas
5/20/15, 7:43 AM
#15

Jag har för mig att jag läst något om det på fb, men nu kan jag inte hitta det någonstans….

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


MLL
5/20/15, 7:21 PM
#16

Föreslår att tråden rabatter är årsvis.

 Ny tråd görs för rabatter 2016

MLL

sanne62
5/20/15, 7:49 PM
#17

vad spelar det för roll???  🤔

rabatterna gäller ju ändå bara ett kort tag….och man kommer ju ner till det nyaste när man trycker på "olästa"…. 😎

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Veda
5/21/15, 12:44 PM
#18

Var inne på Continenta i tisdags. Härligt med halva priset, tyvärr var det mycket som var slut av det jag ville köpa. När jag kom till kassan blev jag nöjd att det var 50% i rabatt. Det var en tung korg jag hade plockat ihop.

Cessy
5/21/15, 12:52 PM
#19

Åh blir avis på dig Veda som kan gå dit o shoppa. Synd at mycket var slut men det lät som du fick med dig en hel del ändå.😉😃

Niwa
5/21/15, 3:53 PM
#20

Hmmm continenta….

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Veda
5/21/15, 5:51 PM
#21

Cessy, du kan väl också gå dit? Jag har ca 50 mil enkel resa till Continenta 😃.

Det var mest silver och läderremmar, stenar mm som var slut. Hade blivit dyrt om sånt funnits kvar…

Cessy
5/21/15, 6:18 PM
#22

Oj - det var ju en bit o jo vi ligger ganska lika (har ca 60 mil) men tror det blir liiiite dyrt o åka enkom för att gå på Continenta.😉 Kanske tur i oturen då att det var slut, för du verkade ju hitta en hel del att handla ändå 😇😃

Veda
5/21/15, 6:26 PM
#23

Ja, åka bara för det blir dyrt, men jag skulle ner till "storstan" i jobbet och passade på att ta ledigt en dag och åka lite tidigare. På tåget såg jag till min glädje att det var flyttrea. Jag brukar passa på att handla när jag är på plats, men jag har skickat efter också ibland.

Cessy
5/21/15, 6:30 PM
#24

Jo de har ju helt ok frakt o jag handlade i första omgången när de började sin rea, men det är alltid trevligare att se varorna IRL. Fast problemet är ju bara att det lätt leder till att man plockar på sig mer än man kanske gjort via webben.😉Jo att kombinera nytta med nöje är ju ett bra sätt (Åka till storstan i jobbärende o kunna få lite tid till att shoppa också)👍

Veda
5/21/15, 8:01 PM
#25

Tidigare har jag gjort listor på det jag ville handla och sen plockat lite till som sett bra ut. Men den här gången förstod jag att det inte skulle finnas så mycket av vissa saker så jag plockade helt enkelt sånt som jag tror att jag har nytta av.  Nån gång 😉. Som vanligt efteråt tänker man varför köpte jag inte mer av det och det? Och varför köpte jag det där?

Cessy
5/21/15, 9:18 PM
#26

Jo sådär blir det ju lätt Veda o nog är det alltid så att hur mycket man än tar så är det alltid något man ångrar att man inte tog o något som man undrar lite hur man tänkte då man tog just det.😉😃

Veda
5/21/15, 9:26 PM
#27

Sitter just nu och för in grejorna i mitt Excelark. Ligger lite efter med tidigare inköp också så jag har nog göra hela helgen (ja inte hela tiden förstås).

Annons:
Cessy
5/21/15, 10:52 PM
#28

Tänkte just OJ! för hela helgen - det skulle vara ett berg av pärlor det😉😃

Niwa
5/22/15, 8:03 AM
#29

Jag funderar på att lägga in mina seedbeads i excel. Sorterar du efter färg Veda?? Vad har du för system?

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Veda
5/22/15, 8:39 AM
#30

Inget system alls😃.  Eller nästan inte.

Jag har löpnummer i ena kanten och dessa skriver jag på påsar etc. Sen skriver jag material, namn, inköpspris, antal/vikt etc och var jag köpt dem. När det tar slut skriver jag slut och återanvänder raden till annat. Jag brukar "inventera" vart eller vartannat år och pricka av vad jag har kvar och vad som är slut. När jag köper nytt brukar jag oftast skriva in på en gång. Lättare att inventera när allt är uppmärkt med nummer. Jag har 1400-1500 poster. 

Att jag återanvänder beror på att jag har formler i excelarket som räknar om till styckpris och lägger på moms om det inte ingår i angivet pris (Continenta t ex). Ibland behöver man ju även lägga på frakt för att få rätt pris. De första raderna var jag inte lika noga och har därför massor med rader av roccaile som jag inte riktigt vet vad det är förrän jag hittar burken etc. 

Jag har också en kolumn som är tom, bredvid löpnumret. Där skriver jag tom på såna rader som jag vet att jag inte kan få tag på igen (och raderar värdena), slut om jag räknar med att köpa samma sak igen (då raderar jag inget) och lite andra markeringar. Dessa blir då sökbara och det är lätt att hitta i arket trots alla rader och brist på system. 

Jag klassar pärlorna i material, form, storlek, sort mm, allt filtreringsbart och letar på så sätt fram när jag ska ändra antal när jag köpt nytt av sånt jag har sen tidigare.

Oj, det här blev ett långt inlägg. Om någon är intresserad av mallen så skicka ett pm med mejladress så kan jag ordna det (pärlor ingår inte, som det brukar stå i annonserna😉). Ibland kan det vara till hjälp när man ska göra nåt eget att ha nåt att utgå ifrån. Vare sig man gillar det eller inte brukar idéerna strömma till.

Niwa
5/22/15, 8:47 AM
#31

Oj det var avancerat har du företag? Fast samtidigt är det smart , så man har koll på vart man köpt sakerna. Hmmm fast om du lägger in priser,har du en total ruta också då?? Tänk om min sambo skulle se den 😂

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5/22/15, 10:29 AM
#32

Oj vilken koll. Något sådant borde jag startat med då för 10 år sedan. Idag skulle det ta rätt många dagar/veckor innan jag inventerat "lagerstatusen", men gudarna ska veta att jag skulle behöva göra det.☺️Fast då skulle jag dessutom ha velat ha det kopplat till bilder, så man verkligen ser färgerna på pärlorna o det skulle vara ett evighets jobb o jag storknar vid bara tanken.😴 Fast jag har sett några med sådana tjusiga förteckningar, men jag tror dock att deras "bara" gällde seed beads. Sedan har jag sett en annan som gjorde tjusiga färgkartor genom skriva nr. o sedan klistrade några pärlor bredvid, fast där hade jag nog föredraget fotograferao att den lilla bilden som det ju måste bli för att vara hanterbar i sådana listor ska vara klickbara så att man kan få upp bilden i större format, så man verkligen kan se färgen. Vem vet någon dag blir jag kanske färdig att göra det …….. eller inte.😞

sanne62
5/22/15, 11:28 AM
#33

troligen inte….😓

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
5/22/15, 11:50 AM
#34

Precis Sanne 😳

Annons:
Niwa
5/22/15, 11:56 AM
#35

Jag är ju utan dator så det blir svårt att börja

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Veda
5/22/15, 12:24 PM
#36

Jag har en totalruta, men man kan lösenordsskydda dokumentet om man vill. 

Cessy, jag började inte direkt och jag hade rätt mycket i lager då jag inventerade första gången. Man kan ta det pö om pö. Jag tänkte ett tag på att starta en firma, men insåg att jag inte skulle få lönsamhet och hoppade över det. Men det var nog i samband med det som jag började att föra bok på lagret. Kassabok har jag fört hela tiden, är väl inte riktigt som den borde men någorlunda koll har jag så jag kan visa Skatteverket om jag måste redovisa nåt. 

Jag började faktiskt att koppla ihop två dokument med bilder men det blev bara strul och en massa jobb för nästan ingenting. Det var mitt dokument med smyckeslagret. 

Tror faktiskt att jag blev inspirerad av någon entusiast på Pärlplatsen som beskrev sitt Excelark  innan jag började med det.

Niwa
5/22/15, 12:27 PM
#37

Jag har hört att fler har ett och det är ju smart, speciellt seedbeads när man skall beställa mer

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
5/22/15, 3:31 PM
#38

Jo jag har ju sett vissa gå omkring med sina ark o sedemera paddor/plattor där de har sina seed beads o färgnr på PUSS när de ska shoppa nya pärlor o det är ju jättesmart att ha sådan koll. Kvitto på inköp försäljning har jag, men mitt pärllager efter 10 år o inventeras *stön* Fast visst tusan skulle det behövas.😇☺️

Cessy
5/23/15, 1:48 AM
#39

Continenta har ju 50% om man förskottsbetalar nu o de hade mina älskade örkrokar kvar. Kan ju inte ha SS-krokar o dessa oäkta krokarna fungerar ju på mig som inte tål SS o på min kompis som är nickelallergiker, så vem vet om den nye ägaren kommer ha samma sortiment, så bäst att bunkra örkrokar. Sedan upptäckte jag att jag inte hade läderavslut i guldfärgat o inte ovala motringar heller eftersom jag helst inte jobbar med guldfärgat, men med 50% så fick det bli en sorts motringar(6mm ovala) o en sorts läderavslut (05) i GP o så örkrokarna i SP o sedan bolaplattan också så jag har till lite glascabbar också. Har en sådan påse på lager, men vem vet om det går att få tag på fler sådana sedan. Vet inte när jag handlade på continenta för under 200 kr sist, så jag känner mig trots allt lite duktig😇😞😃

Smyckestillbehor
5/29/15, 12:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Vi har en spännande helg framför oss med 20% rabatt på hela sortimentet, en tävling där man kan vinna hela sin ordersumma samt bonuspärlor att skicka med i varje order.
www.smyckestillbehor.se

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Smyckestillbehor
7/18/15, 9:34 AM
#41

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Annons:
Cessy
7/19/15, 12:48 PM
#42

Pärltorget skriver så här i sitt nyhetsbrev:

Hej,

Vi kommer att ha semesterstängt vecka 31 (27 juni - 2 augusti), men om du handlar för minst 500 kr innan vi stänger, så får du hela 20% rabatt!

Fyll i koden "sommar2015" i varukorgen eller kassan! REA'n gäller t o m söndag den 26 juni. För att vara helt säker på att ordern skickas innan vi tar semester, så behöver ordern läggas senast onsdag den 22 juli.

OBS! Rabatten går inte att dra av i efterhand.

www.parltorget.se

MrsGoldfire
7/20/15, 9:02 PM
#43

Det som står #42 ser ju ut att ha gått ut, det sista ska det väl stå den 22:a juNi.

*Ni behöver inte älska mig, jag vill bara vara med på ett litet hörn

Cessy
7/21/15, 12:12 AM
#44

#43 Hur menar du? Den 22 juli är ju imorgon.

Fast jag ser vad du menar - att de har skrivet att semestern började 27 juni o de måste mena 27 juli. Texten har jag dock kopierat direkt från deras nyhetsbrev , så det är inget som jag har ändrat.

SaGas
7/21/15, 7:48 AM
#45

I ett nytt inlägg på fb skrev de nyss att semesternbörjar 27 juli, så det var det datumet som blivit fel i nyhetsbrevet:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Cessy
7/23/15, 10:04 AM
#46

CC Company skriver i sitt nyhetsbrev:
Fram till den 26 juli, kl. 23.59 får du 20 % rabatt på allt du beställer från vår hemsida*. Kom ihåg att skriva in nedanstående kod i kod/presentkortsfältet innan du avslutar din beställning.

Kod: 260715

Niwa
7/23/15, 3:41 PM
#47

Vilken tur att jag inte har någon dator att beställa på 😁

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
7/29/15, 12:45 PM
#48

Panduro hobby har 25% som gäller endast idag den 29 juli 2015.

--------------------------------------------------

"Här kommer ett unikt erbjudande till dig som är webbkund. Idag har du 25% rabatt på allt i webbshopen. Så passa på att handla inför skol- och jobbstarten, DIY-prylar för hemmafix bra baspyssel mm. 

Ange kod 91233 i kassan

Erbjudandet gäller endast 29 juli 2015, ordinarie priser vid köp på webben (ej butik) och kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden. Minsta ordervärde 190 kr."

Annons:
Cessy
8/6/15, 12:45 PM
#49

Panduro:

Missa inte chansen att fynda på vår stora rea som bara 
gäller t o m den 9 augusti. Just nu bjuder vi också på frakten, så passa på – du får extra mycket pyssel för pengarna!

Fri frakt gäller alla varor. Rean gäller även i butik men sortimentet kan variera. Erbjudandet gäller så långt lagret räcker eller t o m 9 augusti 2015. Kan inte kombineras med andra rabatter eller erbjudanden. På webben gäller minsta ordervärde 190,-.

Niwa
9/18/15, 9:04 PM
#50

Zionesse har 20% på miyuki pärlor fram till den 27/9 tror jag det var.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Smyckestillbehor
11/24/15, 5:02 PM
#51

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Smyckestillbehor
5/7/16, 12:13 PM
#52

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Niwa
5/7/16, 5:36 PM
#53

Åh börjar sommarrabatterna komma redan 😆

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Veda
5/8/16, 7:50 PM
#54

Tyvärr var det mesta slut av det jag skulle behöva.

Niwa
5/8/16, 7:59 PM
#55

zusahlsa har 20% också med kod

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Veda
5/8/16, 8:09 PM
#56

Där finns det massor med fina stenar som jag har "dräglat" över. Men nu blev jag jättesugen på att köpa gummiöverdrag till verktyg, verktyg för att göra fina ringar och dip för smycken med stenar. Slut alltihop. Men jag får kolla framöver om det kommer in på nytt i stället.

Smyckestillbehor
6/6/16, 11:21 AM
#57

Rean pågår till midnatt den 6/6. För att erhålla din 24% rabatt, måste du aktivera koden SVERIGE i kassan. OBS: missad kod kan ej justeras i efterhand och kan inte heller kombineras med andra koder. TIPS: dröj inte med ordern, favoriterna brukar försvinna först ;)
www.smyckestillbehor.se

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Smyckestillbehor
8/4/16, 5:50 PM
#58

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

MLL
8/17/16, 10:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Utförsäljning av Premo polymlera.

bra till att göra pärlor,smycken och skulpturer

www.skapariver.se

MLL

Cessy
9/25/16, 3:03 PM
#60

Nu är det i o för sig ingen pärlshop, men Adlibris har 20% på hela sitt sortiment t.o.m. imorgon 26/9-16 om man skriver BOKFEST2016 som kampanjkod när man checkar ut (betalar). 

Gäller även redan prisnedsatta varor.😮Så jag har fyndat både lite block, ett par böcker o ett akvarellset o en del av detta var redan prisnedsatt med 20-35% o ändå fick jag ytterligare 20% på detta.

Zadeira
9/26/16, 3:44 PM
#61

Toppen för infon Cessy! Fick beställt en målarbok, en bok att läsa och en liten sån där citatbok som ska bli en gåva. Härligt med rabatter!

Smyckestillbehor
10/27/16, 10:09 PM
#62

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Annons:
Smyckestillbehor
11/28/16, 12:34 PM
#63

**SISTA READAGEN!!!
**Fyll på pärlförrådet inför julklappstillverkningen! 25% rabatt på HELA sortimentet t.o.m. midnatt.
www.smyckestillbehor.se

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

Niwa
12/26/16, 10:19 AM
#64

Barapyssel har mellandagsrea

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
12/26/16, 4:26 PM
#65

ALLA verkar ha rea nu….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
12/29/16, 6:05 PM
#66

Låter bra om man villhöver mycket

Hälsa gärna på mig på Facebook.

smyckesakuten
5/5/17, 9:48 PM
#67

www.smyckesakuten.se lämnar 20 % på sortimentet av tjeckiskt glas under hela Maj.

Finaparlor
8/23/17, 9:08 PM
#68

Fina pärlor, finfina priser och snabba leveranser. Testa vårt sortiment fraktfritt!
Nya pärlor och smyckestillbehör läggs upp varje dag, men just nu är vi klara med de flesta smyckesdelarna av rostfritt kirurgiskt stål.
https://finaparlor.se/

Finaparlor
10/4/17, 11:16 AM
#69

Den här veckan får du en smart liten sax på köpet om du handlar för minst 500kr. Vass, enkel och jättesmidig, ger raka rena snitt på alla möjliga trådar och snören och fjädrar tillbaka till öppet läge efteråt. Saxen är endast 10cm lång och ryms i vilken hobbylåda som helst.
www.finaparlor.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: