Annons:
Etikettoff-topic
Läst 813 ggr
micki78
5/21/15, 5:37 PM

Kvalité på Hammare

Hej!

undrar lite över clasolsson´s hammare. Dom har en del billiga hammare som plastklubba, kulhammare, som används vid smide. Nu undrar jag, ni som håller på med smide, håller dessa hammare måttet? Tror ni att dom fungerar lika bra som dom hammare som säljs på exempelvis konrawd?

http://www.clasohlson.com/se/Kulhammare/Pr407703000

Med vänlig hälsning

Annons:
Veda
5/21/15, 8:09 PM
#1

Nej, jag tror inte att de fungerar lika bra men kanske tillräckligt bra för dina behov?  Köp en billig hammare om du är sugen att prova och byt upp dig när du känner att det behövs. Försök att hitta en med så slät och fin yta som möjligt och använd slippapper för att ytterligare fixa ytan.  Alla märken på hammaren syns på silvret. Ska du använda stämplar etc kan du gott använda en gammal hammare att slå med. 

Själv har jag börjat med vanlig kulhammare och sedan köpt till andra dyrare men plastklubban är nog från Clas Ohlson tror jag. Sen har jag en gammal hammare också när jag ska slå på sånt som kan skada hammare.

Vad du däremot borde investera i är ett flackjärn att slå på. Fast jag vet de som använder undersidan av ett gammalt strykjärn (inte ångstrykjärn).

micki78
5/22/15, 4:51 PM
#2

Tack så mycket för svaret:=)

Då tror jag att jag investerar i kvalité på en gång. Jo flackjärn har jag hemma.

Så dyrt med alla hammare och material bara, men man får köpa lite i taget.

Tack för hjälpen!

Veda
5/22/15, 6:37 PM
#3

Så har jag gjort. En dyr tång i taget, en hammare då och då osv.

Upp till toppen
Annons: