Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1286 ggr
Veda
2015-09-24 12:00

Finns det någon pärlbutik i Stockholm?

Jag brukade förut alltid passa på att handla på Continenta och Konrad W när jag var i Stockholm, men nu är båda dessa butiker stängda. Finns det någon annan trevlig pärlbutik i centrala stan, som går lätt att hitta från tunnelbanan?

Annons:
Niwa
2015-09-24 15:33
#1

Bicone design jag har inte varit där så är inte helt säker på vart det ligger.

Anjau ligger  i veddesta men det är en bit utanför stan

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Veda
2015-09-24 16:21
#2

Bicone design hittade jag tips om på en annan sida, tror det ligger på Östermalm. Men jag kan inte åka utanför stan, det tar för lång tid. Annars finns ju t ex Silvergrejs, som skulle vara intressant att besöka.

Magnusenskede
2015-09-25 09:48
#3

Jag gillar kristallrummet (kristallrummet.se). Ligger nära Slussen ,hökens gata 6 (vid puckeln på Götgatan ) Varning.. Man kan fastna i timmar. Finns en i gamla stan men där har jag inte varit ännu.

Magnusenskede
2015-09-25 10:01
#4

Är det silver du letar efter så tycker jag silververket (Skånegatan 79) är bra. De har även pärlor och kristaller/opaler och verktyg. Ett plus är trevliga fik bredvid😃

Magnusenskede
2015-09-25 10:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jo, jag kom på en sak till.. När man är inne i stan och "skrotar" gå in i second hand/antikvariat och fynda. Jag brukar köpa knappar som man kan ha som spänne till armband.

Veda
2015-09-25 13:58
#6

Silververket har jag inte tänkt på, det är ett bra tips. Jag har inte så många timmar på mig, så det gäller att vara effektiv.

Annons:
Upp till toppen
Annons: