Annons:
Etikettsilver-chainmaille
Läst 1580 ggr
MangaBea
2015-09-25 15:17

Sälja smycken

Sedan ett antal år tillbaka så har jag pysslat med att tillverka smycken. Förra året drev jag även ett UF-företag med fokus på att sälja handgjorda smycken, dock gick det inte höjdarbra. Jag skulle gärna vilja driva igång det på riktigt, och verkligen ha det som sidosysselsättning. Jag pluggar just nu så hela dagarna har jag inte ledigt, men några timmar om dagen skulle jag kunna lägga på detta.

Har ni några tips på hur man ska gå till väga? Var ska man sälja? Hur ska man marknadsföra sig? Hur gör ni? Jag pluggar ekonomi så just den delen behöver jag inte så mycket hjälp med, det är mer hur man praktiskt får det att gå från en hobby till något man tjänar lite slantar på.

Annons:
tlover
2015-09-25 15:34
#1

Har du funderat på en blogg? Vissa bloggar kan man koppla webbshop till, ev att du har separat webbshop eller en webshop på tex Etsy el liknande.

Min man har ett läderhantverksföretag på deltid och han har fått mer beställningar än vad han hinner med genom vår gårdsblogg.

SEO är ju något hus som haver du ska kolla upp om du ska ha nått på nätet (och jag tror smycken passar perfekt för nätförsäljning).

Kolla gärna in på företagande iFokus också där hittar du säkert mer eller iallafall fler att fråga. 🙂

edit: Ett sätt att tjäna mer pengar är att tidseffektivisera förresten 🙂

l'm back

Upp till toppen
Annons: