Annons:
Etikettproblemhörnan
Läst 839 ggr
Zadeira
2016-02-07 09:43

Loctite Repair Extreme vs Loctite preciscon?

Har ett bra tag använt Loctite Power Glue Repair Extreme till mina smycken, oftast till att limma på ändhylsor/fästen. Har nu fått ett Loctite Super Glue Precision av en vän, och tänkte bara hör om någon här inne använt båda dessa och om det blir någon skillnad i resultat. Tycker att Super Glue verkar mycket mer flytande och svårare att arbeta med..

Ska användas på S-lon bead cord och läder.

Annons:
Niwa
2016-02-07 09:51
#1

Jag använde precision innan men fick rekommendationen av cessy att använda extrem repair. Kan i vissa avseenden känna att precision blir stelt och på tex ändfästen gå att "bryta"loss för att det är en slät yta och hårt lim. Fast då har jag tagit i rätt mycket.. Extrem repair känns som att det inte blir lika "stelt" när det torkat. Men det är min erfarenhet och kan inte säga att det faktiskt ÄR så. Hoppas fler svarar

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Niwa
2016-02-07 09:58
#2

Precision har väl en torktid på neråt 2 sekunder eller något liknande? Jag hann många ggr inte ens få in lädret i fästet innan det torkat och fick göra om det

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Zadeira
2016-02-07 10:01
#3

#1 Då är det som jag misstänkte, fick precis den uppfattningen av precision. Men det kanske funkar bra på typ cabbar och sånt som ska limmas i ramar, så fortsätter jag med extreme till ändarna.

Cessy
2016-02-07 10:42
#4

Åh jag använder repair extreme till alla cabbar oavsett om de bara ska ha bails eller ram av något slag o så låter jag det ligga minst 1 dygn - gärna 2 dygn innan jag petar på det.

Till läderfästen/ändfästen använder jag alltid Loctite Power Flex Gel-Control o ja jag vill ha flaskan för då kan man droppa på de få droppar som behövs o får inte en massa fult synligt på lädert sedan.
http://www.loctite-consumer.se/se/produkter/superglue-powerflex.html

Zadeira
2016-02-07 13:05
#5

#4 Flex Gel-Control har jag inte provat! Använder som sagt Extreme Repair till allt som det är nu. Då kan jag spara Precision till annat pyssel där det inte är så noga 😉

Upp till toppen
Annons: