Annons:
Etikettpärlor-tråd
Läst 1437 ggr
Mumlin
2016-02-12 23:04

Tråd till tungt halsband

Hej Ska trä om ett halsband som gått sönder. Består av ganska tunga pärlor med små hål. Var uppträtt på nylontråd typ fiskelina. Vad ska jag ersätta den med så det håller bra?

Annons:
Niwa
2016-02-12 23:56
#1

Vilken typ av pärlor är det. Skulle pärlsilke funka, sådan som dem knyter halsband med sötvattens pärlor med? Vet dock inte hur pass mycket tyngd dem klarar. Annars är fireline bra om du vill byta ut mot något liknande som du har

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mumlin
2016-02-13 00:02
#2

Det är blandade pärlor i glas. Hade bara ngn tunn tråd från Pagoni hemma. Vet inte riktigt vad det är troligtvis ngn metall klädd med plast. Får köpa fireline! Hur mkt tyngd klarar sono?

Niwa
2016-02-13 00:28
#3

Det som är starkast är nog smyckeswire typ denna. http://www.2stenar.se/wire-band-etc/wire/accu-flex-49-strand-wire.html Men då behöver ju pärlorna gå på och vet ju inte hur små hål det är i dem. Bara SoNo enkelt trädda blir nog för tungt om pärlorna Väger lite mer som du säger. Jag hade nog inte chansat på det

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Mumlin
2016-02-13 09:23
#4

Tack så jättemycket för hjälpen! 💐💐💐

Veda
2016-02-13 14:22
#5

Fireline kan vara skör om det är vassa kanter vid hålen. Då är nog pärlsilke bättre.  Jag använder mest Fireline till att sy med, men den finns förstås i en massa tjocklekar som håller bättre. Vajer är också ett alternativ.  Panduro har en syntetisk pärltråd (i svart eller vitt) den håller rätt bra.

Cessy
2016-02-13 16:23
#6

Allt som är tungt eller lite vasst använder jag den vajern till som Niwa länkar till = accu-flex 49 strands. Det är en dyr wire, men den är mjuk o följsam o det blir inga knyckor på denna wiren heller. Vilket det blir på alla billigare wires.

Annons:
Upp till toppen
Annons: