Annons:
Etiketttävlingar
Läst 2808 ggr
Cessy
2016-06-28 01:39

B.O.T.B. -16

Årets upplaga av B.O.T.B känns som en synnerlig märklig historia. Man får inte reda på innan vem som möter vem o inte ens deltagarna vet vem de kommer paras ihop med. Steven har också bestämt att i år skapade han en ny grupp för eventet som heter Battle Of The Bead Smith: Officialsom ni ska gå med i om ni vill se alla fantastiska bidrag  i tävlingen.

I år är det även lite rörigt i hur han lägger upp bilderna i battleparen. Verkar som grundtanken är att varannan bild ska vara från den ena o då varannan från den andra deltagaren, men det är inte alltid det stämmer o detta gör att det är svårt att få översikt på vilket bidrag man eg. tittar på - speciellt då bidragen ibland påminner om varandra.

P.g.a. denna rörighet o att jag inte riktigt greppar årets koncept så har jag glömt att lägga upp länk till röstningarna som pågår för fullt i grundomgången o just nu är det tre grupper (A, B, C) öppna för röstning o länken till röstformuläret hittar ni här
https://www.facebook.com/notes/909085782545395/BOTB16%20Voting%20/998925220228117/

Många av de gamla svenska deltagarna är borta o några är kvar o det har då givetvis tillkommit nya. Men då listorna på deltagarna kommer upp först i efterhand så blir det attans svårt att få kolla på de svenska deltagarna. Men en ny deltagare för i år är vår sanne62 o också Allemej är tillbaka i år o det ska bli spännande o se era bidrag.🙂 Sanne du kan kanske lägga upp vilka svenska deltagare det är i år? Så att alla vet vilka de ska hålla utkik efter? Ser fram emot att få se både ditt o Allamejs bidrag när det kommer upp. Borde ju komma upp ganska snart.

Nå vill ni se en massa fantastiska bidrag o förundras, beundra o förskräckas😉över vilka enastående skapelser man kan skapa med pärlor, så se till o gå med i Battle Of The Bead Smith: Official o titta in bland Foton -> Album o glöm sedan inte att rösta.😃

  • Redigerat 2020-09-10 09:58 av Marinas Mix
Annons:
Niwa
2016-06-28 08:57
#1

Ja det var lite rörigt i år.sedan var det många som hoppade av i sista stund så det blev inte jämna grupper. Så i år blev det en enda stor grupp. Men mycket fint finns det att se på

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2016-06-28 10:52
#2

Tja o ändå läggs röstningen  i A, B, C, o.s.v. samtidigt som det ändå inte ärnågra grupper o Steven kan mixa ihop tävlande efter eget huvud o det enda som är riktigt tydligt är att oavsett hur många tävlande det är o oavsett gruppindelningar eller inte gruppindelningar så går 50% bort vid varje röstning o givetvis 50 går vidare tills nästa omgång. Men vilka som då får tävla mot varandra i nästa omgång är lika otydligt som vilka som ska möta varandra i första omgången.

Antar att det finns någon tanke bakom varför årets upplaga plötsligt är så otydlig i regler o gruppindelningar, för så har det ju aldrig varit tidigare. Då har ju deltagarlistor kungjorts o likaså grupper o vem som möter vem. I år verkar tydligheten gått förlorad o det måste ju finnas en anledning till att han väljer att göra så.

sanne62
2016-06-28 11:12
#3

vi är 9 st. från sverige som är med och tävlar….

Linda Forslund
Renate Gruenebaum
Veronica Jonsson
Kristina Kristiansson
Anna Lindell
Carin Riese
Olga Shilkova
Sanne Strömberg
Maria Welander

Jag tror att anledningen till att allt är annorlunda i år, är att många har inte anmält sig eller hoppat av sent i år, så det har inte blivit 256 tävlande, som tydligen behövs för att den vanliga "mallen" ska funka…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2016-06-28 11:59
#4

Kanon att du la upp de svenska deltagarna, för jag räknar ju Carin Riese som svenska även om hon i år tävlar för sydafrika där hon ju nu bott i några år. Ja det är flera av de gamla deltagarna som fallit bort, men också nya som tillkommit o det är jättekul att du är med i år Sanne😃 Håller alla tummar o tår för dig o de andra svenska deltagarna o ser fram mot att få se alla era bidrag.👍

glittertind
2016-06-29 20:51
#5

Vad jag tycker är galet när det gäller reglerna till denna tävling är, att man ska tillverka sitt tävlingsbidrag under två månaders tid. Vem kan kolla detta, och hur många har hållit sig inom den ramen? För mig verkar det som om minst 25% av tävlingsbidragen är  årsprojekt,  så omfattande att man tappar hakan.

Visst är bidragen fantastiska…. och några är t.o.m. vackra…

Glittertind

sanne62
2016-06-29 22:27
#6

ja, reglerna verkar vara lite flytande….hela set, nästan kollektioner och halva garderober

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Annons:
Cessy
2016-06-29 23:04
#7

Håller med dig glittetind. Där är rätt många bidrag där jag spontant tänker o när har människan sovit? För nej de kan inte vara tillverkade inom tidsramen. Sedan finns där flera som är jättevackra, många som är otroligt tekniskt skickligt gjorda o vissa som rätt o slätt bara är anskrämliga. Men så har det ju alltid varit. Fast det hade nog inte skadat om reglerna/ramarna för bidragen varit lite tydligare.

Cessy
2016-07-01 22:17
#8

o nu är det dags för röstning i Grupp D - 1 a omgången.

https://docs.google.com/forms/d/1ESxGW4UoYvdSv3wF0NDlBbi5xfN3zjuRn5MpQn-OQr0/viewform

kissidor
2016-07-02 13:00
#9

det är verkligen ett fantastiskt nöje att se bidragen - men jag får tyvärr medge att när det gäller röstningen så är i vissa fall problemet att man egentligen inte kan tänka sig att genom att lägga sin röst på det uttala sitt gillande för något av de två bidragen - och att detta händer ungefär lika ofta som problemet är det motsatta. känns hemskt att säga det med tanke på det oerhörda arbete och hantverksskicklighet som ligger bakom alla bidragen men… 😊

Värd på Mobiltelefoner och Android

Niwa
2016-07-02 14:17
#10

Jag har funderat på detta med röstningen också just att tex två super fina o tekniskt bra gjort i samma battle och två mindre bra i en annan då går ju en bort som egentligen kanske hade kunnat vinna i en annan battle och en går vidare som kanske egentligen skulle gå så långt. I det fallet gillar jag dem röstningarna som är på smyckestillverkning att man får rösta på sina favoriter o dem med högsta poängen går vidare.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

sanne62
2016-07-02 14:41
#11

ja, det hade varit bättre att få välja 20 valfria av de 40 som visas….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

sanne62
2016-07-04 20:36
#12

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

SaGas
2016-07-06 11:58
#13

Och nu har resultaten från första omgången kommit! (Kan inte länka…)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken


Annons:
sanne62
2016-07-06 14:00
#14

ja, och våran olga gick vidare….

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2016-07-06 18:10
#15

Goooo team wiking 👍

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2016-07-08 19:01
#16

o i Grupp B gick Carin Riese o Anna Lindell vidare - Grattis tjejer!😃

https://www.facebook.com/notes/909085782545395/Round%20One%20Battle%20Results%20/1006841482769824/

Niwa
2016-07-08 19:47
#17

Yeah vad kul. Hejar på alla svenskor såklart. Håller tummarna för allamej o sanne nu 💙

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2016-07-12 01:11
#18

Nu har samtliga resultat från första omgången kommit in o GRATTIS Sanne! Så kul att du gick vidare🥳🌺

Ja då är det följande svenskor vidare till omgång 2:
Anna Lindell
Carin Riese
Olga Shilkova
Sanne Strömberg

Niwa
2016-07-12 09:00
#19

Grattis alla i team wiking som går vidare och stort grattis till Sanne som är med 1aåret och battlar vidare

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
2016-07-12 10:20
#20

härligt, grattis sanne 🌺!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
sanne62
2016-07-12 12:29
#21

tack tjejer ❤️🌺… ja, jag är jätteglad…

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

glittertind
2016-07-21 14:29
#22

Kul att så många gick vidare…. Funderar på att ställa upp igen…. Börjar jag nu, så kan jag få till något skapligt till nästa år… ;)

Fast så ska det ju till foton, och jag har ingen bra modell….
Nej, jag skojar bara…. Jag kan ju klä av mig naken och måla kroppen och sedan fotoshoppa bilden…

Glittertind

Cessy
2016-07-23 01:41
#23

Dax för att rösta igen o nu är det de första 25 battlena i omgång 2 o i denna omgången är det 3 svenskor.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf_hcEAE7OCz0QrjnUbBuyUfPUdqEa0lS9J0OQxcjNp9YZTrA/viewform

sanne62
2016-07-25 20:54
sanne62
2016-07-28 20:09
#25

nu är röstningen klar i 2:ra omgången…jag gick inte vidare, precis som väntat…nu är det anna o olga kvar…heja heja

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Niwa
2016-07-28 23:33
#26

Nej vad tråkigt. men starkt jobbat som gick vidare en omgång 👍

Hälsa gärna på mig på Facebook.

kissidor
2016-07-28 23:35
#27

nääää, vad tråkigt sanne 😕! men samtidigt så var det ju jätteroligt att du kom med och gjorde oss stolta med ett klockrent bidrag och gick vidare i första omgången i alla fall 🙂!

Värd på Mobiltelefoner och Android

Annons:
sanne62
2016-07-29 12:31
#28

tack för er support tjejer 😃

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Cessy
2016-07-30 00:03
#29

Åh jättesynd att du inte gick vidare Sanne, för det hade ditt fina  bidrag varit värt! Men superkul att du tog dig vidare från första omgången.😃

Upp till toppen
Annons: