Annons:
Etikettsilver-chainmaille
Läst 1110 ggr
Bill&Bull
2017-03-13 11:37

Eget motiv på smycke

Hej. Vet inte om jag hamna i rätt sajt nu men om man har ett eget motiv/design man vill ha finns det nånstans det kan göras? Min kille vill gärna ha ett armband som inte finns på marknaden utan han har kommit på designen själv. Vart kan man vända sig då för att få det gjort? Ifall det går alltså

||My Love For Animals Is Immortal||

Annons:
Sindri
2017-03-13 12:28
#1

Om det skall vara i t ex silver så vänder man sig till en silversmed, men det blir ruskigt dyrt hos en yrkesperson.

Jag hittade en kvinna på en marknad utomlands som gör egna smycken och hon gjorde ett armband och en ring till mig efter min idé och med stenar jag plockat. Det gick på 130€ totalt, men i Sverige blir det nog lite dyrare. Om du inte hittar någon hobbytillverkare som kan göra det billigare. Om du googlar på egna smycken eller egendesignade smycken kan du få kontakt med såna. T ex https://www.smyckerian.se/sv/artiklar/smycken/index.html

Eller gå en kurs i silversmide och gör det själv.

Niwa
2017-03-14 11:31
#2

Beror nog lite på i vilket material han vill ha det. Silver,aluminium,läder ,glasetc. Det finns många kreativa personer bara man vet vilket material man vill ha.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Upp till toppen
Annons: