Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1351 ggr
Jessicahagstrom94
2018-04-07 18:48

Guldhalsband

Hej! Jag har ett guldhalsband som jag snarare skulle behöva få pengar ifrån för något lär det vara värt… någon som vet nåt bra sätt? Min mormors mamma hade det tills sin död på 90-talet och efter det hade mormor det tills sin död 2017. Köp o sälj lär ju aldrig ge mig vad det borde vara värt menar jag.

Annons:
MonicaLagerquist
2018-04-07 18:59
#1

Tradera är mitt tips.

Stolt ägare till fem La permer

Aleya
2018-04-07 19:01
#2

Guldbrev köper smycken. Testa där

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Cessy
2018-04-07 19:04
#3

Hos en guldsmed får du ju bara guldvärdet ifall det inte är ett väldigt unikt halsband. Så om stämplarna syns ordentligt så man ser att det är guld o vilken karat, så är den största chansen att få ett bättre pris på det precis som Monica skriver genom att sälja det privat på något sätt som Tradera eller blocket.

parsley
2018-04-07 19:29
#4

Guld handlas nästan uteslutande till skrotpris idag.  För 20 år sedan så kunde man få mer än skrotpriset för ett användbart smycke, men då låg skrotpriset på ca 50 kr grammet. En köpare kunde betala upp till dubbla skrotpriset om den tyckte att smycket var fint.  Idag ligger skrotpriset på drygt 200 kr grammet och det är inte många privatköpare som har möjlighet att betala det.  Ta med smycket till en eller flera guldsmeder och få det värderat och hör vad de är villiga att betala. Aktuellt guldpris kan du googla dig fram till. Ger guldsmeden ett rimligt pris? Är det bättre att anlita något företag på nätet som handlar med guld? Vill du försöka sälja halsbandet på Tradera eller Blocket? Har du Facebook så kan du testa att annonsera ut det i någon lokal loppis- eller köp- och säljgrupp och slippa omkostnader. Många smycken skrotas idag, eftersom guldpriset är så högt och det skrotas även en hel del silverbestick.

Jessicahagstrom94
2018-04-08 22:17
#5

Det är ingen idé att lägga ut på köp o sälj eller typ blocket. Folk är för snåla idag för att betala ett vettigt pris för saker och ting. Tack för övriga tips.

Maria
2018-04-09 08:23
#6

Pantbanken kanske?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
anki1
2018-04-09 11:02
#7

jag skulle inte sälja det eftersom det tillhört en nära släkting. Man kan "låna" på deeet på en pantbank. Beroende på hur tungt det är vlir det guldvärdet. Och du riskerar inte att bli lurad. man kan sälja det där också

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Upp till toppen
Annons: