Annons:
Etiketton-the-wire
Läst 1408 ggr
mariannele
4/19/18, 6:49 AM

Koppartråd

Jag har en del koppartråd som jag gör smycken av. Men hittar ingenstans hur den är med tanke på allergi.  Har gjort några öronkrokar men bara till mig själv. Kan man sälja dom med tanke på allergin?

Annons:
Cessy
4/19/18, 9:00 AM
#1

Tyvärr kan man ju reagera på långt mer än enbart nickel o jag tillhör dem som inte kan använda öronkrokar av koppar. Här kan du läsa mer om allergier o olika metaller.
http://manekisparlblogg.blogspot.se/2010/08/ovrigt-allergi-av-smycken-inte-bara.html#.Wtg9johuZPY

Veda
4/19/18, 12:08 PM
#2

Örkrokar av obehandlad koppar skulle jag inte ge mig på att sälja. Däremot har jag köpt färdiga krokar som har behandlats, jag hoppas att dessa är okej.

Koppar ärgar när det är i kontakt med huden och det är inte så lyckat att stoppa in i öronen. Om du använder dem själv tycker jag att du ska vara noga med att göra ren dem med jämna mellanrum.

Cessy
4/19/18, 2:41 PM
#3

Jag är inte nickelallergiker men reagerar på koppar o jag kan inte ha sterlingsilver i öronen heller p.g.a. att det har krom o det kan finnas en försvinnande liten del koppar i det också. Så trots att jag tål nickel så går både äktaSS krokar, Koppar o Mässingkrokar bort. Däremot har jag hittat oäkta silverfärgade o guldfärgade örkrokar som Continenta hade o de kan jag ha utan några som helst problem, så jag bunkrade sådana krokar då de la ner o av alla örhängen jag har gjort genom åren så har jag aldrig fått en reklamation på dem - inte ens från nickelallergiker.

Med detta sagt så är det jättesvårt att påstå att något är allergifritt, för jag undrar om det materialet  finns. Men renodlade kopparörkrokar hade jag aldrig fått för mig att ha eller göra, för det är väldigt stor risk att många reagerar på det o det är jättesynd för koppar är jättesnyggt.

mariannele
4/20/18, 6:49 AM
#4

Tack för svar. Då får jag köpa några passande krokar.

Upp till toppen
Annons: