Annons:
Etikettannat-pyssel
Läst 984 ggr
Zadeira
2019-02-13 20:58

Vilket är ditt favorit-lim?

Vilket lim är ditt favorit när det kommer till dina smycken? Har du flera olika beroende på vad du ska limma? Har du ett universal-lim till allt? Något du verkligen älskar att använda eller tvärt om något du tycker är riktigt dåligt? Vilket lim rekommenderar du att man har som "basic" i sin smyckeslåda?

Kollar man runt lite på sidor som säljer smyckesdelar och pärlor hittar man bland annat E6000, HypoCement, Zap Jewelry Gel, 5  minuters-epoxi, Za-a-Gap, Quick Grip, Loctite power glue, superlim och en massa olika i olika märken. Har du något av de ovanstående eller använder du något annat?

Låt oss tala lim! 😉

Annons:
anki1
2019-02-14 10:00
#1

Jag använder Panduros smyckeslim oftast. men när det kommer till att limma ihop pärlörhänge med stift så tar jag deras quick glue panokitt (vit flaska med gul ettikett). Den fäster nästan dirket. till glassmycken har jag använt epoxy. Så det blir en liten arsenal v lim.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Marinas Mix
2019-02-15 14:40
#2

 Ja för katten Zadeira, sätt oss i klistret bara😉 😂

Kör mest på E6000. Hade turen att hitta en stor tub på BeadAlong i höstas och det bästa med den var att det fanns 4 munstycken att sätta på tuben för att få limmet exakt där jag behöver det.

Annars använder jag G-S hypocement även denna tub har en liten spets

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Zadeira
2019-02-16 13:37
#3

Jag kanske inte ska överge min egen tråd 😉

Själv använder jag just nu Loctite Extreme Repair tror jag det heter, som inte är ett smyckes-lim direkt. Ganska kladdigt och bökigt med applicering, men gillar limmet i sig, och håller jättebra till mina projekt.

anki1
2019-02-16 15:27
#4

Jag brukar lägga en liten klick lim på en pappersbit, och använda en tandpetare till att lägga på limmet där jag vill ha det.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

lillnessie
2019-02-17 12:45
#5

Jag använder ofta sk Superlim för att det fäster snabbt. Använder också 5- minuters epoxy men nackdelen att det är svårt att blanda bara lite, men om man har flera att limma så kan det hinna börja torka. Jag har också ett annat tvåkomponents lim med 24 timmars torktid. Där behöver man inte vara så snabb men nackdelen är väl att det kan hinna glida lite. Använde också hypo-cement med ibland.

Upp till toppen
Annons: