Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlor-tråd
Läst 1358 ggr
[SassaG]
0

Platt elastisk tråd?

Hej! Jag är nykomling här på forumet, men det känns som jag känner vissa av er då jag läst mycket här tidigare:) Nu behöver jag hjälp med en liten sak. Jag är på jakt efter en platt/flat elastisk tråd av bra kvalitet, gärna tunnare än 0,5 mm! Jag har letat i alla nätbutiker jag kan komma på! Alla tips mottages tacksamt:)

[SassaG]
0

Eller funkar det att göra ett nettingarmband med 11/0 seadbeads, 0,5mm stretch magic och en bigeye nål?? Har inte provat netting innan så jag kanske ska testa med fireline innan jag ger mig på det elastiska…

Allamej
0

Det funkar finfint med 0.5 stretch magic och en big eye, det är precis så jag har gjort alla mina stretcharmband :)

Och jag måste inflika att den platta stretchtråden är ren ondska… den fransar sig och går sönder mitt i arbetet eller när man just gjort det klart…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[SassaG]
0

Då ska jag genast skaffa mig en bigeye! Och på tal om stretch magic, jag har sett att det finns en del olika märken på trådar som kallas stretch magic i olika butiker. Är det någon som är den "äkta" eller är det samma slags tråd av olika tillverkare? Jag har en hemma som kallades "griffin stretch magic", men jag tycker att den går att dra av ganska lätt….

Allamej
0

Jag kör alltid på originalet, den blå bakgrunden på förpackningen

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor