Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
Läst 1028 ggr
[Random_Sweet]
0

"Lämna in" och få pengar?

Hej!
Jag vet inte om det här är rätt sajt för de här, Men hittade ingen mer passande😐 
Så, Till saken.. Jag har ett halsband gjort av Silver, Och det köptes för ca 700kr och nu undrar jag om man kan lämna in det någonstans för att sen få pengar för det?.. Har iaf hört att man lämnar in det till någon smyckegrej(?) och sen smälter dom det och så får man pengar för hur mycket det är värt.
Vet ni nå vart de ligger eller vad dom "affärerna" heter?

Kanske blev lite rörigt.. Men hoppas någon förstod iaf och kan hjälpa🙂
Tack på förhand!

molam
0

DEt finns ju massa olika pantbanker runt om i Sverige vi hade ärvt ett halsband gick till en pantbank och kollad ehur mycket dom skulle betala för det, dom behöll det i ett par dagar sen fick vi reda på att dom skulle köpa av oss det för 123000 och då bestämde vi oss för att behålla det👍

Men kolla med en pantbank vetja ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Random_Sweet]
0

#1 Okey, Vet du om det finns några såna i Dalarna? :3

Allamej
0

Guldbrev och liknande tar silver också och betalar per gram

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

molam
0

Jag tror guldfynd ol också tar emot alla smyckes affärer (som säljer äkta silver eller guld) tror jag tar emot och betalar för det inte säker men tror det är så

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[Random_Sweet]
0

#3 Men tar inte dom bara emot Silver om man har Guld också? :/

#4 Ah, Okey, Får kika runt lite få se.. :)

Allamej
0

#5 Ingen aning, har bara läst reklamen

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Random_Sweet]
0

#6 Jag tittade på deras hemsida, Och då stod det iaf någonting om att dom endast tog emot Silver om det var Guld med också.. :/