10 saker en pärlare
Inte kan vara utan
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
- Bra sax
- Nålar
- Pärlmatta
- Seed beads i alla möjliga storlekar
- Halvädelsten
- Lås
- Örhängeskrokar
- Tillgång till ett bra pärlforum
- Fantasi
- Fireline och SoNo
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
nja jag skulle nog vilja byta ut örhängeskrokar mot andra pärlor än seed beads & pärlmatta mot pärlbord (ram m pärlmatta)
- Bra sax
- Nålar
- Pärlbord
- Seed beads i alla möjliga storlekar
- Halvädelsten,cabochon
- Lås
- andra pärlor än seed beads
- Tillgång till ett bra pärlforum
- Fantasi
- Fireline och SoNo
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Ja du får ju göra en egen lista, liksom tanken 😃
ni glömde TÅLAMOD 😉
1. För mig är inte bara sax - utan mina tänger det absolut viktigaste.
2. Pärlmatta
3. Nålar
4. Fireline, Wire - både typ kopparwire o nylonklädd 49-trådars wire o SoNo som reserv ifall inte firelinen mot all förmodan inte fungerar.
5. Pärlor av olika slag, men viktigast är firepolished, runda vaxade, vackra glaspärlor o glascabbar, swarovskis o shellpearls.
6. Seed Beads i alla möjliga färger, lystrar o storlekar
7. Lås. ovala motringar, örhängeskrokar, klämpärlor, klämpärlegömmor
8. Kedjor o läder o tillbehör för att göra dessa till armband, halsband, stela armband o ringstommar.
9. Bra pärlforum - Inspiration o fantasi
10. Kamera, stativ, fototält, lampor o displayer
Jo jag fuskade o drog in mer i listan, för annars skulle jag aldrig kunna få ner den till 10 punkter☺️😇😃 o detta är min lista som pärlare, som glasare ser den ju annorlunda ut.😉