Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketttävlingar
Läst 2401 ggr
Allamej
7

Tävling!

Drömmar om sommaren

Där har ni det 🙂temat för vår nya tävling! Jag vill se er dröm om sommaren

Vinsten får vinnaren avgöra, jag kommer att lägga upp bilder vid ett senare tillfälle (så snart jag klarar av att fota) på ett litet pärlpaket och ett smycke. Vinnaren får avgöra vilket pris som denne vill ha och tvåan får det andra.

Om ett smycke är helt osmakligt som pris säg till så byter jag till ett ytterligare ett pärlpaket.

Alla tekniker är välkomna, enda kravet är att det finns pärlor med 👍

Ni skickar bilden till mig på ingadej@gmail.com och jag lägger upp den så att deltagarna är anonyma 🤫Jag vill ha bilderna senast kl. 24 30/6.

Jag hoppas att det blir många bidrag och att ni har roligt med temat ❤️

Så dröm, finn er önskan och låt den manifesteras i ett underbart smycke 🌺

the theme is Summer dreams.
I want to see your dream of the summer.
The prize is up to the winner, I will put up pictures as soon as I am able to take them  
It will be between a small beadmix or a piece of jewelry made by me. If the jewelry thing is untasteful then let me know and I will put together 2 beadmixes.
All techniques are welcome but there have to be beads involved in the piece.

You send the pictures to me at the email adress that is in the start of the thread (starting with ingadej) before 24.00 CET at 30/6. I will put the pictures up so that every entry is anonymous.

I hope there will be many entries and that you will have fun with the theme

So dream, find your wish and let it manifest as a beautiful piece of jewelry

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sanne62
2

ohhhh va kul….här ska grunnas 🤔 🙂

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Niwa
1

oooo yeah vad kul!!!
Oj nu blir det till att gnugg geniknölarna igen🤔

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
1

äntligen! va kul!😃😃😃

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Lottavo
1

kul!

Lemonad
0

Spännande! Kanske jag ska vara med trotts att jag är nybörjare? 😃

Får jag komma med ett förslag ang tävlingen? (om inte får du helt enkelt sluta läsa här… ;)  )
Det kanske redan är så du tänkt göra men…

Jag föreslår att bilderna inte kommer upp föränn efter det utsatta datumet, min erfarenhet av tävlingar där deltagarna lägger in sitt bidrag allt eftersom är att de som kommer upp först oftast får ett långt försprång och får flest som tycker om just dom (man fastnar för en favorit i början) medan de bidrag som kommer in på slutet inte har lika stor chans.
Men det är min personliga erfarenhet och kanske inte så det brukar vara här? 🙂

Niwa
0

Klart du skall vara med Lemonad!!

Om jag inte minns fel så brukar Allamej skapa en egen tråd med alla bidrag som hon lägger upp så man inte vet vem som gjort vad.
Dvs inga namn bara bilder man får rösta på🙂Maila ditt bidrag till henne.

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cessy
2

Jo precis så är det Lemonad, så Allamej som du ju ska skicka ditt bidrag till - lägger upp alla bilderna då tävlingstiden gått ut. Så inget bidrag kan "ragga" röster längre än något annat, för alla ligger uppe lika länge.

Ska bli kul o få se era fina sommaralster 😃

Allamej
1

Precis som ovanstående säger, alla ska ha samma chans och det innebär att oavsett hur snabb man är så spelar det ingen roll eftersom jag lägger upp en gemensam tråd på en viss dag :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Lottavo
1

Börjar fnula…

kanske man ska… eller kanske så… eller kanske… eller kanske… kanske man kan… nä… eller jo… 😂 😭 Och så sliter vi lite hår…

Lemonad
1

Klokt Allamej! Det är rättvist tänkt av dig! Gillas. 🙂

Lottavo
2

Tror jag vet vad jag vill göra, frågan är nu bara hur… 🤔

Lemonad
1

Ännu en fråga från nybörjaren.
Är det Ett smycke som gäller eller får man delta med ett smyckesset? (tex armband+halsband).

Allamej
0

Set går finfint 😃

Lemonad
1

Toppen. :D

Lemonad
0

En till fråga…
Sen lovar jag att försöka att inte fråga mer… 🤐

Hur många bilder får varje tävlande skicka in? (bilder på samma bidrag ur olika vinklar, närbilder mm).

Allamej
0

En bild men det kan vara ett kollage :)

glittertind
1

Ska se om jag kan komma på något… Broderi eller något med många blommor i, eller ett rasselarmband, eller en makramégrunka… (Det var längesedan nu) eller något virkat kanske? (Det första smycket jag virkat i så fall…)

Jag hänger på i alla fall!

🙂

Glittertind

Lottavo
1

Jaha, kom igång gjord man ju i alla fall… men inte blev det som jag sett det "för mitt inre öga"… *suckar och börjar om*

Allamej
2

Det är sällan som saker blir som jag tänkt dom men dom har en tendens att bli bra iaf. Jag har helt enkelt slutat börja om, det får bli det det blir :D

Lottavo
1

Nä, en del blir bättre. Men det här vette sjutton vad det bidde… 🤔

Lottavo
0

Lol, började på nåt helt annat…

När kan man själv använda bilder på sitt tävlingssmycke? Måste man vänta till efter röstning, eller kan man visa upp sitt smycke ? Utan att tala om att det är ett tävlingsbidrag…

Mmadeit
0

Mitt biddrag tar oändligt mycket mer tid än jag hade tänkt från början men hoppas jag får det färdigt…

Allamej
0

#21 Så länge det inte ses av andra deltager så funkar det väl :)

Lottavo
1

Hoppla, jag blev faktiskt klar! Nu ska det bara fotas också… 😂

Mmadeit
2

:-) kul samma här TROR jag är klar iallafall men fotningen kvar när jag bestämt mig…

Lottavo
1

Nu fick jag iväg en bild också… 👍

mialycktman
1

ska bli supekul att se allas bidrag, själv hann jag inte riktigt med denna gång…

Lyckomia 

SaGas
0

Jag hade tänkt bidra med ett mycket enkel nybörjaralster, bara för skojs skull. Jag är inte ens i närheten av den kunskap och skicklighet ni har! Meen de pärlor jag beställde har fortfarande inte dykt upp… Typiskt:( Hur som helst så ska det bli väldigt spännande att få se era bidrag! Lycka till:)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Allamej
0

Det är trots allt 4 dagar kvar :)

SaGas
1

Ja, inget är ju omöjligt! Eller…?

glittertind
1

Du milde så sen jag är… Har knappt kommit halvvägs, tror jag. Har haft huvudet fullt av annat… Men jag jobbar på, så får vi se om jag hinner få färdigt något…

😉

Glittertind

Lottavo
1

Glömde skriva mitt iFokus-alias i mailet 🤓…

Allamej
1

#32 Spelar ingen roll, jag vet vilket som är ditt :)

sanne62
1

nu har jag också mailat iväg mitt bidrag…

Mmadeit
1

hoppas även mitt biddrag hittat fram…

Allamej
0

Japp :)

SaGas
2

Nu har jag också fått iväg en liten bild… 🙂

Hoppas det är ok att vara med på den nivå man befinner sig på. Jag har ju nyss upptäckt hur kul man kan ha med små pärlor👍

Det ska bli så kul att få se alla bilder😃

Cessy
1

Åh vad fina bidrag ni har gjort! Blir inte lätt att rösta.

sanne62
1

nä här blir det nog en strid på kniven….🤔

SaGas
0

Nu har jag funderat hela dagen! Det blir verkligen inte lätt att rösta! Får nog fundera en stund till tror jag….

mialycktman
0

mycket svårt! Men fick en sommarfavorit på en gång, men måste säga att ni e otroligt duktiga tjejer!🌺

Lyckomia 

glittertind
0

Jooo, mitt bidrag blev jag också ganska nöjd med, trotts tidsbrist… Fast nu är jag ganska pärltrött… 😮

Glittertind

Mmadeit
0

kan inte förstora upp bidrag nr 1 varken i explorer elelr firefox, nån mer som har samma bekymmer?

Cessy
0

Jag kan, men jag använder chrome

Cessy
0

Testade nu med ie o då kunde jag också förstora 1:an

glittertind
0

När är sista dagen för röstningen…?😮

Glittertind

Sussielull
0

Oj jag har ju glömt att rösta. Måste nog susa till tävlingstråden o hoppas att det inte är för sent.

Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

Cessy
0

Ja jag kom också på att jag inte hade röstat idag, så jag hoppas också att det inte var för sent.

Allamej
0

Imorgon är sista dagen :)

glittertind
3

I går var sista dagen….😃

Glittertind

SaGas
0

Vi väntar med spänning….😀