Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettmedlemsgalleriet
Läst 9035 ggr
Mmadeit
8

Mmadeit Made it... #5

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ny tråd inviger den med lite bilder på vad jag roade mig med på PUSS

Workshop Blixtlås smycken med margaretha Gustaffson

Mmadeit
6

Sen workshop Tygblommor med lena säterberg

blommorna är gjorda av flera lager chiffong som man eldar/smälter in kanterna på.

Mmadeit
4

Sen workshop klassisk pärlknytning med Kiki Thorsell (TingKai)

Knutet halsband med vida sötvattens pärlor.

Mmadeit
5

Sen övade jag på tekniken lite och gjorde ett i blandande färger med detta underbara elegant elements lås som då är meningen att man har i fram.

Mmadeit
5

Och sen blev det YTTERLIGARE ett knutet, hade med mig den fina buddha berlocken då jag länge haft en beställning/önskan om ett halsband med en svart buddha så hittade jag matchande obsidan pärlor hos Silvergrejs så blev resultatet såhär.

Mmadeit
4

Sen höll jag ju workshop i infattning av rivolis med twin beads här är ett av de kit deltagarna kunde välja på…

sanne62
1

snyggt o roligt…

och nu fick jag äntligen se en variant på blixtlåssmycken…..

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Mmadeit
5

köpte med dessa turkosa seeds från beaded jewlery då jag tyckte de var så fina ihop ville jag behålla "hank" känslan lite…

Mmadeit
3

och så bidde det ett turkost  knutet….

sanne62
1

Skrattande #7 helt underbart ….

Mmadeit
3

och så ett länkat radband i guld och svart som förhoppningsvis skall vandra vidare till ny ägare…

Cessy
1

Jättefina smycken o jag har ju sett flera IRL, men jag måste verkligen sätta mig med ditt twinbeadsmönster som jag ju köpte för örisarna i #5 är supersnyggaSkrattande

leja
1

Mycket snyggt. Såg flera göra dina örisar. De var fina.

Vad ska man ha som signatur tro?

Niwa
1

åhhh så mycket fint Mmadeit!!

Hälsa gärna på mig på Facebook.

aipmalmo
1

Gillade blixtlåshjärtat mycket- har bara sett blommor av blixtlås innan. Gillar återanvändning;)

53goran
2

Ännu ett gäng fina smycken Mmadeit. Har idag gjort dina fina örhängen och dom var lätta att göra efter ditt fina mönster.

flower1
0

Härliga alster, mmadeit! Tygblommews:en var jag sugen att gå på. De blev så fina!

#5 är i helt rätt färg Tungan ute! Tack för att jag fick köpa en tutorial. Örhängena är jättefina! Och nr 7 blev härligt somrigt!

Här är min hemsida.

mialycktman
0

oj så mycket fint!!!!FörvånadSkrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

glittertind
0

Kul att se Mmadeit!

Mycket fint! Du är superduktig!!!

Glad

Glittertind

MariesSilversmycken
0

Vad häftig buddha-berlocken var!

Jag hade gärna testat pärlknytning. Var det svårt? Krävs det mycket speciellt material/verktyg för att komma igång?

http://www.marie.gaillard.se

Mmadeit
0

Tack alla :-)

Marie nej egentligen inte, pärlsilke &nål samt en skumgummi bit eller korkplatta täckt med tyg (så man kan sätta ner en kraftigare nål som "mothåll" när man drar åt knutarana, tygklägg för att pärlorna skall glida på ytan) Sen använde man nått som kallas french wire (buillion) där tråden går igenom låset för att skydda den från att skavas av men går lika bra med Wire guards även om jag nog tycker wiren ger ett elegantare resultat men känn som den lätt kan bli sliten den med…

ommok
0

Såå mycket fina smycken du hann med! Det turkosa seed beads-halsbandet blev ju hur läckert som helst! Och de knutna halsbanden, speciellt med buddhan, är ju underbara liksom allt det övriga du gjort! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

[kissidor]
0

pärlknytnings-ws:arna var jag också mycket sugen på, men de krockade ju med din egen ws mmadeit och den var jag ännu mer sugen på Flört

ni ser ju så vackra de infattade rivolierna är, och det var en utmärkt infattningsmetod - åtminstone dubbelt så snabb och snygg som "vanlig" peyoteinfattning. detta sagt för er som inte gick mmadeits utmärkta ws - med ett välorganiserat kit och ett mycket pedagogiskt tut-material - och redan vet. tack mmadeit Glad!

Emo
0

Många nya vackra alster, men naturligtvis tyckte jag bäst om twin beads-infattningen.

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Mmadeit
0

Kissidor du får komma hem till mig på privat Ws, har blivit sjukt beroende av att knyta så var hem till Kiki på hennes öppna hus i söndags och köpte rejält med tråd….

Tack även för berömmet när det gäller min Ws beskrivning, har laggt ut mönsterhäftena i min förövrigt ganska tomma webshop (inbillar mig att jag skall få tummen ur och fylla upp den med smycken igen efter jag inventerat vad som blivit åldrat och vad som blivit sålt när mamma hade lådorna med sig till skolan sist)

[kissidor]
0

*fniss* ja men 24 timmar om dygnet räcker inte lika långt för mig som för dig mmadeit Tungan ute!

"köpte rejält med tråd" - vad är det för tråd du använder då? och förresten vilken butik är det hon har?

Mmadeit
2

Kissidor hon har ingen web butik men man kan ändå handla av henne per distans eller besöka henne i täby TingKai som varit med på facett ett par ggr.

rejält med tråd är en vit en svart en ljusblå kon samt röd grön mmm som metervara. Konern a är runt 1000 meter. det är en polyester/silke tråd som då är tunn nog att gå igenom de små hålen i sötvattenspärlorna.

har som sagt blivit beroende av att knyta så blev ett slimegrönt häromkvällen

Mmadeit
2

Sen kommer ett makrame armband som jag påbörjae på semestern i somras som blivit liggande halvägs till nyss.

Knutet med 1 mm slamcord och pärlorna är 8/0

Mmadeit
1

Och inatt när jag inte kunde sova pga ont i opererade foten gjorde jag färdigt detta "chainmaille seedbeader style" armband.

Har länge hävdat att chainmaille inte är nått för mig för de där dumma ringarna bara sprätter omkring och aldeles för pillrigt…. men så här gick det ann dock väldigt mycket trådspill då det ju blev en snutt kastad för varje sydd ring….

Cessy
0

Superläckert men sicket joxFörvånad, men snyggt blev det.Skrattande

[kissidor]
0

sjukt snyggt "seeds maille" armband mmadeit, både modell och färg Glad, men jag skulle nog få nippran av att försöka göra nåt så omständigt Förvånad!

makraméarmbandet är jättesnyggt också om än inte preciiis min färgskala Skrattande. men man kan lätt föreställa sig att det påbörjades på semestern Flört, vore nog inte dumt alls på en lite solbrun arm

Mmadeit
0

Ja hade det inte blivit så snyggt så hade jag deffinitivt slutat efter första klustret, men vart snarare bara en till… en till , en till sen så….

Niwa
0

åh vad mycket fint, blå Makramét var riktigt somrigt o härligt likaså det gröna knutna sötiset , Seedmaille är jätte snyggt. men sicket jobb!!

Cessy
0

OopsSkäms ,missade knytet o makramearmbandet som givetvis också är finaGlad men inte lika häftiga som seed beads chainmailletSkrattande

mialycktman
0

å så fint du pysslar om nätterna!

Lyckomia 

SusannAlg
0

Mysigt armband! Har också testat lite med att göra ringar med småpärlor som jag sen chainmaillar ihop… men det är svårt att få knutarna att hålla i varje ring….. använd ju fiskelina…. Vad använde du?

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Mmadeit
0

Sydde med sono 2 varv i varje ring men skulle nog inte våga sälja det utan att göra som de föreslog i tutorialen jag hittade. 1 knut sen gå igenom halva ringen med ena tråden och så halva med andra å göra en knut till, men meckigt nog som det är nu tycker jag…

Allamej
0

Mmadeit, jag gjorde ju ett sånt där när det var i tidningen, om det var beadwork eller B&B och jag höll på att bli knäpp… så även om jag funderat på att göra ett till så slår jag bort tanken fort fort fort.. :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mmadeit
1

Var nog före min tid det var i tidningen hiottade det via pinterest på den här sidan http://www.favecrafts.com/Beading/Byzantine-Beaded-Chain-Maille-Bracelet#

Allamej
0

Men B&B var det :) Men det var inte så länge sen… förra året tror jag…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Mmadeit
0

haha då läste jag nog selektivt då ;-)

Mmadeit
1

Lekte lite med 4 mm mesh (något som sålde slut  på PUSS pga av mode fluga ;-) och lite rattail och vipps hade jag ett sött neon wrap

Niwa
0

läckert!

Annicka.C
0

Många fina smycken i din nya tråd Mmadeit Skrattande#28 ser helt fab. ut och örhängena i #5 o makrame armbandet helt underbara!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Mmadeit
4

sen tänker jag skryta :-) Vann precis en dags inträde på stockholm scrap & pearl event med detta makrameade armband. Tävlingen bestod av en färgutmaning där man skulle spegla färgerna på eventets Blogg & logga

http://stockholmscrapandpearl.wordpress.com/

Så Glad.

Micro makrame med infattad 18 mm rivoli.

Cessy
0

Ja meshhalsbandet blev ju snyggt med rattail också o det måste ju bli lättare att bära än när meshnätet är fyllt med pärlorGlad

Grattis till inträdesvinsten o armbandet är verkligen både tufft o snyggtSkrattande

Niwa
0

såå himla snyggt!!
Lite nyfiken hur i hela friden du knde innefatta en rivoli i ett makramé armband så snyggt?SkrattandeOskyldigObestämd

mialycktman
0

grattis, jättefint!

Lyckomia 

[kissidor]
0

häftigt wrap faktiskt Glad - och makraméarmbandet Tungan ute - detta är ett av de tillfällen då jag sammanfattar mitt utlåtande med "ge hit det genast!" Skrattande

leja
0

Snygga saker.

Mmadeit
5

Var ju tvungen att testa ett "Lejas daisy chain" försökte gå utanför mina ramar i färgerna men lyckades inte riktigt men nära gränsen….

Tack så mycket för förklaringen Leja!!

Cessy
0

Jo men den kombon brukar du inte göra o huvudsaken är ju att det blev ett jättesnyggt daisychain halsbandSkrattande

Niwa
0

Jätte fint Mmadeit!!

leja
0

Men det blev bra och visar att du förstod min beskrivning, vilket jag tycker är bra.

Skrattande

mialycktman
0

det är så kul med daisy chain för det blir så gulligt!

Lyckomia 

glittertind
0

Jo, Snyggt, men jag själv tycker det är svårt att kompinera ovana färger. I blått lilarosa och grön-gul är ja t.ex ganska säker, men tesar jag något med rött, så vacklar jag….

Mönstret fixade du snyggt också. Katten vad du är allround!

Glittertind

Mmadeit
1

ytterligare ett Buddha halsband, denna gång med avtagbar "berlock" stenne är i nått de kallade black green jade och i solljus så skiftar den just från svart till grönt, rätt häftig ;-)

Halsbandet är knutet med polyester tråd, ormknutar emellan rörformade träpärlor…

Mmadeit
1

Sen har jag roat mig med att rita ett mönster på "bling ringar" i hana-ami teknik blandat med RAW så blivit några under tien mönstret vuxit fram. har precis gjort en men vanliga unda vaxade å funkade fint det med bild kommer senare om någon är intereserad.

Cessy
0

Jag såg ju den andra buddan som du knöt halsband till på PUSS o det blir ju jättefina halband av detta. Smart dock att du satt kabinhake på buddan nu så att den inte är ivägen då du knyter.Glad o ringarna ser jättefina ut o jag håller tummarna för att du får en hel del mönster sålda i din shop, för dina mönster är kanonfina o så lätta o instruktiva att följa med mycket bilder - me likeSkrattande

leja
0

Fina ringar och buddahalsband.

Niwa
0

JÄtte härlig buddha Mmadeit, även ringarna var jätte fina.
Ja klolåset var ju jätte smart.

mialycktman
0

söta ringar!

Lyckomia 

[kissidor]
0

jo men nog syns det att du försökt gå utanför dina ramar iaf mmadeit Skrattande, jag hade inte gissat att daisy-halsbandet var ditt om jag hade sett bilden nån annanstans Flört - men fint blev det ju iaf Glad

läckra små blingringar och häftigt budda-halsband som får det lilla extra med knytningen Glad

ommok
0

Söta ringar och fint buddhahalsband. Håller med kissidor om att daisyhalsbandet inte "passar in" i det du brukar göra, men det är väldigt fint. Jag gillar ditt makraméarmband i #44, och grattis till vinsten!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Mmadeit
1

fler "bling ringar" men utan blinget ;-) denna gång med fantastiska matta Druks från preciosa ornela  (ny favorit finish kanske) och underbart nog passar de perfekt i kombo med duracoat seedsen…

Mmadeit
1

Sen fick jag blodad tand gällande att ge mig på chain maille efter jag hade sytt byzantine länken så bidde en halskedja, dock var ringarna lite fel i tjocklek så fick sätta 3 ringar mellan varje sekvens istället för 2 för att det inte skulle bli sladdrigt men gjorde ju inte så mycket (mer än att lite fler ringar gick åtca 580 st räknade jag ut totalt.) detta är gjort av silver färgade ringar så lite osäker på hur det kommer hålla i färg etc men men jag får väll gråta blod när det tapapr färgen helt enkelt…

Mmadeit
1

sen blev det en enkel länk i sterling silver till pappas dam. Å för att det skall passa damen perfekt fick jag ju lov att blinga den med lite blått ;-)

ommok
0

Jättesnygga ringar,och dina chain maille-smycken är ju superfina! Du är verkligen duktig! Skrattande

Mmadeit
0

Tack alla för hjärtliga ord :-)

Cessy egentligen är jag inte förtjust i klohake berlocker men hon som skulle ha det ville ha det så så tja då får man väll lov att göra så. smart är det med tycker inte det är så snyggt.

Kissidor ja men då lyckades jag lite iallafall. försöker å försölker men faller hela tiden tillbaka i samma färg skalor… iofs de  "snyggaste" enligt mig men vill inte vara så BEGRÄNSAD när det gäller FÄRG som jag ändå känner mig…

[kissidor]
0

åååhhh så ljuvliga blingringarna blev utan blinget Skrattande! snäll mmadeit berätta var köpa fiiiina frostade pärlor Oskyldig?

det måste verkligen ha tagit emot att hänga på lite blått bling på det där armbandet va Flört?

ang chainmaillen - finns det nånting i pysselväg som du inte kan eller hinner göra Förvånad?

Mmadeit
0

Kissidor kan BÖRJA med att titta in hos anjalu under tjeckiska glaspärlor så har hon en koppar färg som påminner lite om de fina special coated twinsen du hade på PUSS, lite mer röd orange i färgen kanske men fina fina (nån mer matt färg har hon)

kan leta upp vilken usa  shop jag handlade mina ifrån sen när jag inte är påväg ut för att lägga in matta i min nya atelje….

(om någon vill ha tag i mönstret på bling ringarna eller nått av mina WS-mönster  så finns de i min shop även lejas daisy chain som ritat steg för steg mönster finns där efter lejas godkännande)

[kissidor]
0

anjalu tack, kissidor kilar dit och kollar Glad. snällt om mmadeit utan att göra sig allt för mycket besvär kan hitta usa-shopen också sen när hon har tid - men kissidor kanske borde söka lite själv på e-bay också

Cessy
0

Mmadeit; Ja men om du skulle haft det halsbandet själv så hade du ju bara tagit bort hänget så det är väl smartFlört o så måste det ju varit lättare att knyta när inte hänget var ivägen hela tiden o det är ju också smartOskyldigSkrattande

Härliga blingringar i den matta färgställningenGlad.

Pärleporten hade ju en del matta pärlor under sin förra ägare så där har jag lite som ligger o väntar på rätt projekt o duracot seeds vilar också i mitt förrådOskyldigSkrattande Jag älskar även fp pärlorna i carmen finishen för de har också den här lyxiga matta glöden - går åt det hållet, men tyvärr är ju alla olika sorters pärlor med denna matta glödfinish också ganska dyraObestämd

Fina chainmaillänkar du också har gjort - både halsbandet o armbandet är jättelyxiga.Glad

sanne62
0

många snygga smycken, som vanligt…gillar din "handmodell" också…har du själv karvat till den ?

Mmadeit
0

Appropå nånting i pysselväg jag inte Gör så kan jag säga att jag har väldigt dålig fallenhet för att teckna/måla ;-)

Handmodellen/displayen är i papp och kommer ifrån caraga.se.

Köpte mina matta druks på themysticalgardenpath.com men var över ett år sedan å de verkar inte ha så många färger kbvar.

Niwa
0

Bling ringarna utan blinget blev jätte fina!!! gillar oxå pärlorna.

Chain maille kedjorna var jätte läckra, det tror jag inte jag skulle ha tålamor till. Kanske ett armband men inte ett halsband….

mialycktman
0

jätte jättefina ringar!

Lyckomia 

Mmadeit
2

första försöket för att klura ut hur man gjorde en trippel salomon bar det knutna blev för kort då tråden ej räckte till så fäste upp det på samma sätt som tenntråds armband på blått läder :-)

Mmadeit
2

andra försöket blev bättre fö då räckte tråden samt jag viste hur man skulle få till början snyggt :-)

Mmadeit
2

Sen vart det ett djurgårdshalsband till en 6 årig kille hans namn står på andra sidan av hänget som är gjort utav magic gloss, knutarna på halsbandet är denm som kallas ormknut.

Mmadeit
2

Sen bidde det ett för mig ovanligt enkelt armband i födelsedags present till en 2 barns mamma.  Måste verkligen öva mer på att stansa kostade mig 3 ringar och ändå inte helt 100% nöjd med texten.

Niwa
0

jätte fina armband & halsband Mmadeit!!

Det andra Trippel salomon bar blev ju jätte fint,blev lite sugen att testa självSkrattande

Även halsbandet blev jätte bra, har du gjort hänget själv??
Hade vart lite kul att ge ett till min kusin (9 år) som hejar på MIK.

mamma armbandet blev jättefint,så även texten det är svårt att stansa om man är ovan. använder du flackjärn och stansar på?

mialycktman
0

det rosa blev SÅ snyggt!

Lyckomia 

sanne62
0

gillar det rosa…Skrattande

har aldrig förstått hur man lyckas få det jämnt när man stansar i redan hård metall…verkar helt omöjligt…det är tillräckligt svårt i silverlera…

vad är magic gloss ??? Obestämd

Mmadeit
2

Niwa ja jag har gjort hänget själv
Magic gloss är en flytande plast som man härdar i UV ljus har man ingen Uv lampa kan man antingen använda diamond glaze som är själv härdande men det gulnar med tiden och blir inte lika hårt samt går inte att ha hur tjockt som helst då det blir mjölkigt. ett anant alternativ är Ice recin då blandar man 2 olika komponenter som sen härdar efter ett tag.

Lägger till en bild på hängets bahsida…

Cessy
1

Jättenygga armband o snyggt halsband, men trots att jag vet att det är betydligt mindre jobb med det rosa armbandet bäst. Antagligen dels färgen, men också stilrenheten i det.Glad

leja
0

Kul och fint.

SusannAlg
0

Fina smycken du gjort. Jag har gjort likadana armband som det i #80 som "vänskaps-armband" till min dotter och hennes kompis. På dotterns armband står kompisens namn, och på kompisens stansade jag min dotters.

Jo, det är alltid lika spännande när man ska stansa…. å det vill till att man inte bara har en ring (eller vad man ska stansa på…) hemma, för nog sjutton misslyckas man då!

[kissidor]
1

ja det hjälps inte, det rosa armbandet är i sin enkelhet jättefint Glad, och enkelheten är ju för övrigt lite av en illusion, för att stansa snyggt är minsann så lagom enkelt, men du mmadeit är verkligen grymt duktig på det!

glittertind
0

Jag bara beundrar all du gjort, Mmadeit! Utan att välja "tycka bäst om".

Du är så himla duktig!Förvånad

Glittertind

mialycktman
0

blått och flott!

Lyckomia 

Mmadeit
4

här skulle ha blivit ett platt brett armband… men det ville lixom nånting annat och blev en "draksvans" inte nöjd med låset men får se vad jag byter till senare…

Mmadeit
4

var riktigt LÄNGE sedan jag infattade en rivoli på vanligt peyote vis… på bilden ser rivolin mycket mörkare ut än den egentligen är en 20 mm i black diamond (äkta chinarowski kristall ;-)  )

Mmadeit
2

Fotos smycken Nyckel ringar med Mora Ik motiv (Beställning ;-) )

Mmadeit
4

Sen har jag gjort ett micro macrame armband av klassisk medaljong variant med den "nya" gumdrop pärlorna som mitt pärlor, riktigt rolig effekt…

Mmadeit
3

och sista bilden för denna gång blir mitt lilla OCD-projekt… makrame armband med akryl pärlor som jag vart så kär i att jag var tvungen att göra ett i varje färg som fanns i påsen…

Cessy
0

Jättefina smycken allesammans men det armbandet i #91 blev nog min favorit. Jätteläckert.Glad

leja
0

Fina smycken. Kul att se variationen. Alla fina på sitt sätt.

Skrattande

mialycktman
0

oj här har man hamnat i tomtens verkstad…………..95, me love!

Lyckomia 

SusannAlg
0

#94 tyckte jag var superläckert!!!

sanne62
1

mmadeit…du kan så väldigt mycket olika saker….snyggt o duktigt jobbat…Skrattande

Niwa
0

Jätte mycket fint Mmadeit
#93 gillar jag såklart bäst Flört
Nej jag hejar inte på MIK

Annicka.C
0

Fina armband MmadeitGlad#91 & #94 blev favoriter!

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

[kissidor]
0

draksvansen blev väl alla tiders, supersnygg ju Glad! och vad läckert det ser ut med alla makraméarmbanden i olika färger, godispåse-effekt liksom Tungan ute!

Mmadeit
2

Tack :-)
Har blivit 2 draksvansar till en grön och en lila, likaså jobbar jag med mönster på en matchande ring…

Mmadeit
2

och det lila.

Mmadeit
2

Ger ju alltid något till dagmamman till jul, färgglatt tyckte sonen skulle vara årets tema och så fick det bli…

[kissidor]
0

kalasfina i alla färger Glad - kommer du att sälja draksvans-tutar i din shop mmadeit?

Cessy
0

Dina draksvansar är jätteläckra  o häftiga oavsett färg MmadeitGlad

Mmadeit
1

Detta armband vann silvergrejs tävling "Sköna Budskap" texten är stansad på sådana där 2 håliga delare som normalt används på andra ledden för att hålla isär/ihop raderna på flerradiga armband…
fotat mot svart pga White opal swarovski OCH silver är ingen bra foto kombo på vitt…

Mmadeit
2

och detta hänge kom på 3e plats i silvergrejs tävling "Fantastiska silverlera" Så glad :-)

Mmadeit
2

och hänge nr 2 detta sprack i första bränningen så fick lappa på mer silver å bränna igen…

[kissidor]
0

vad läckert med den frostade looken i #110 Glad. snyggt armband och fiffigt användande av delarna - grattis till förstapriset Glad - men jag lyckas inte utläsa vad budskapet är?

Cessy
0

Grattis till vinst o till 3:eplatsenGlad Inte heller jag kan läsa budskapet men jag tror där ska stå vilding eller?.  Den fusade cabben blev kanonfin i sin silverleradräktSkrattande

sanne62
0

många fina saker igen ! Skrattande

mialycktman
0

105. me like!

Lyckomia 

Mmadeit
3

Tack så mycket alla. :-)

Kissidor ja jag har för avsikt att kunna sälja draksvans tutar både som PDF å på papper så småningom :-)

och ja det stämmer budskapet är "Vilding"

Annicka.C
1

Jättesnygga smycken och grattis till prisernaSkrattandeMmadeit!!

Mvh.Annicka

Pitepaerlan
1

Vilka fina draksvansar…me like a lot….Kyss

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

Mmadeit
4

Julklapp till en av mina bästa vänner, inget spektakulärt teknikmässigt men visar fram det ändå då det var ett "set" ihop med halsbandet som kommer på nästa bild.

enkel macrame med rhinestone pärlor.

Mmadeit
4

mitt första fusade smycke på lääääänge ;-) med min favvo lila randiga dichro som jag inte vet vad den heter då den kommer ur en scrap påse som kommit till mig via Kissidor (system 96)

detta var även det julklapp till vänninnan

(Tack Bimse och Goran56 som ryckte ut och räddade mig med hängögla i sterling silver påminn mig om att vi inte gjort upp för den insatsen)

Mmadeit
6

och min nya "OCD favorit" har ikväll trätt pärlor till ytterligare 4 i denna modell.

beställning där det önskades ett brett macrame med de där godisliknande pärlorna i lite wild and crazy färgkombo går det?

och japp det gick ;-)

mialycktman
0

mycket fint, helst "karamellerna"!

Lyckomia 

Cessy
0

Härligt lila armband o hänge o påskkarameliarmbandet blev ju jätteläckertSkrattande

sanne62
0

kul o se lite fusat från dig, mmadeit…vacker e den oxå Skrattande

Mmadeit
3

Andra försöket blir ju nästan alltid bättre än första, å så även med detta candy armband tycker jag :-)

Mmadeit
2

och å ett capri blått "dragon scale" som jag döpt mönsret till och då Kissidor tidigare frågade om jag skulle komma att sälja tutar till draksvansarna så lägger jag in länken till min lilla shop här nu när jag äntligen fått mönstret färdigt och publicerat.

inisklo
0

Glad…jätte fina smycken..#0 #27 #44…är helt i min smak…nam namFlört

Du är jätte haj på,att tilvärka fina smycken…

Cessy
0

Dina candyarmband är jätteläckra,Glad fast jag undrar hur de skulle se ut med lika mycket färger men istället fp-pärlor (Hel eller halvtransperanta) Jag håller helt med dig att detta 2:a candy blev ett steg häftigare än det första.Skrattande

Ditt blåa dragon scale armband är jätteläckert.Skrattande

53goran
0

Köpt mönstret, så nu ska jag bara se om jag har pärlor så det räcker. Annars får det ligga till sig lite. Men mönstret ser ut lika bra ut som dina andra du har gjort.

mialycktman
0

candy, me like!

Lyckomia 

Mmadeit
0

Cessy, ja du har tyvär inte så många färger i 6 mm fp att jag kan testa det just nu, men man kanske skulle shoppa lite ;-)

Cessy
0

Ja gördet Mmadeit, för det jag ser framför mitt inre öga blir både glittrigt o jättevackert o samtidigt ändå rena godiset i sin regnbågsfärgFlörtSkrattande

Mmadeit
0

ikväll har jag gjort ett godis  i 3 rosa/cerise och 2 lila färger så är ni inte trötta på dem kan ni få se det imorgon :-)

Annicka.C
0

Ja tack det vill vi gärna Mmadeit!! Kul att se lite av dina glassmycken oxå, jag skulle själv vilja prova med silverlerainfattning..men dina draksvansar är nog mina favoriter, Jättesnygga!!

Mvh.Annicka

Niwa
0

Vi tröttnar aldrig på dina samer Mmadeit!

Mmadeit
1

då blir det en bild på det candy armbandet med, 3 rosa och 2 lila, färgerna är något mörkare än i verkligheten för som ni vet, kameror gillar sällan lila…

sanne62
0

man blir godissugen av dina armband …. Skrattande

mialycktman
0

ja väldigt!

Lyckomia 

Cessy
0

Jätteläckert armbandGlad

Sussielull
0

Dina drakarmband är jättefina o godisarmbanden är läckraGlad

Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

glittertind
2

Är lika full av beundran av dig varje gång jag tittat in här! Grattulerar till dina senaste priser hos Silvergrejs! Dem är du värd med råge!

Förvånad

Glittertind

Mmadeit
3

Nu kommer en kavalkad av lite nytt en hel del återupprepningar men så fick det bli.

Först ut ett candy makrame i rosa toner

Mmadeit
3

Sen en regnbåde till denna gång i omvänd ordning.

Mmadeit
3

Sen var jag på kreativa mässan i helgen och fick med denna kunskap hem från butiken 2 stenar.

Mmadeit
3

gillade inte riktigt låset så nästa blev såhär.

Mmadeit
3

sen med mindre pärlor & smaklare tråd.

Mmadeit
4

sen vaxad bommul och 2 varvs armband

Mmadeit
4

och i söndags var det pärljunta hos anjalu det var en KUL dag.

första försöket i grönt och brons gjort efter mönster i beadwork may/juni 2012

Mönster av Gwen Fisher and Florence Turnour

Mmadeit
4

sen en i blått å silver med lite avsteg från mönstret.

Mmadeit
4

Sen ett namn smycke som knåpats ihop av delar gjorda med Goldie brons lera.

Mmadeit
2

och sisst ut denna morgon blir ett valentines smycke som jag när jag sålde det upptäckte att jag inte hade fotat. tävlade med det i fjol på arospärlans februari träff.
2 st puffy heart på ett långt halsband inslag av filigree pärlor på kedjan. hjärtana är i färgerna grey opal och Viloet opal.

sanne62
0

så många fina armband ! Skrattande

men de stora "kulorna" i #148 o #149 faller mig mest i smaken…får kanske ladda ner det mönstret från BW… Obestämd

leja
0

FIna saker allihop!

Cessy
0

De där 2 stenar armbanden var läckra, men jag faller mest för dem med stora pärlor o läderrem. Som vanligt är alla dina smycken jättefinaGlad

53goran
0

Jättefina smycken. Gillade kulorna mest. Men den tidningen har man väl inte.

mialycktman
0

allt är ju jättefint! candy och nr147 gillar jag bästSkrattande

Lyckomia 

sanne62
0

mmadeit, du råkar inte ha en länk dit man kan köpa mönstret till "kulorna" från Bead Work …?? SkämsSkrattande

Mmadeit
0

mjo men nog billigare att leta rätt på nått ställe man kan köpa tidningen http://www.beadinfinitum.com/Kits/index.html#Octahedral_Cluster

sanne62
0

tack !!! Skrattande

får kolla det i morgon, för nu går ögonen i kors…

jag var inne på BW och skulle beställa tidningen…men du skrev nr:maj/juni 2012 och det fanns inte….ska det vara aril/maj eller juni/juli ??? Obestämd

Mmadeit
0

whoppsie april/maj skall det ju vara

SusannAlg
0

Fina "kulor"!!!!! Armbanden påminner ju om wrapp-armband, men är nog betydligt snabbare att göra kan jag tänka mej. (Å, så behöver man inte oroa sej att tråden slits av…) .

Myling
0

Du gör så mycket smycket och kan så mycket…..kul!! Måste med lära mig göra alla dessa armband och halsbanden 148 o 149 är ju supersnygga. Vill med kunna göra såna ;)

Mmadeit
0

japp de påminner väldigt om wrap, men de man behöver oroa sig för är istället att pärlorna har stora hål nog…

glittertind
0

Wow!

Candysmyckena är ursnygga. liksom de små kulorna du gjort till hängen!Flört

Glittertind

Myling
0

Finns det beskrivning på armbanden 144-147 att hitta nånstans? :)

Mmadeit
0

2stenar sålde den på kreativa mässan för 20:- eller kit 80:- men tycks inte ha den i webshoppen

Annicka.C
0

Jättesnygga smycken MmadeitGlad

Mvh.Annicka

Mmadeit
0

#165 pratade med mia idag på facebook så hon skulle snarast lägga ut beskrivningen i shoppen, hon kallar den nått med sockerbit…

Myling
0

Kanon :) måste prova… Webshopen 2stenar ?

Mmadeit
0

japp den finns utlagd nu HÄR

Mmadeit
2

det är kul med kulor, de som följer mig på facebook vet att det rullar ut kulor på löpande band snart… En hel HÖG har det blivit :-)

Mmadeit
1

sen har jag fått en ny förälskelse, "mirakel pärlo" helt omöjligt att fånga dess sanna lyster men har iallafall blivit ett candy armband i "powder blue", "royal blue" och "turquoise" (även i  av kulorna ovan är det mirakel pärlor.

Myling
0

Så fint!! Måste nog köpa in pärlor också :/ Har beställt beskrivning nu på armbanden, väntar med spänning :)

Myling
0

Kom på att jag kanske skulle beställa material samtidigt :) Förslag? Har ju ingen aning…..:/

Artafale
0

Så läckra kulbollar!!!!! Gillar även ditt armband!

Niwa
0

Bollarna är jätte fina,var har du hittat mönstret på det?
armbandet var jätte fint och sååå mina färger

Cessy
0

Mirakelpärlarmbandet blev läckert o bollarna blev så härliga😃

sanne62
0

armbandet har såååå läckra färger….och bollarna ska jag snart försöka mig på själv…har ju köpt den digitala BW som mönstret är ifrån ….

SusannAlg
0

Å, jag älskar bollarna!!! Så ljuvliga! Kanske det blir nån liten WS framöver?

Annicka.C
0

Kan bara hålla med!!! Bollarna är helt underbara😃

Mvh.Annicka

mialycktman
0

kulor som kulor, allt är SÅ läckert!

Lyckomia 

glittertind
0

Pärlade kul kulor! Gillar dem!

🙂

Glittertind

Mmadeit
1

Nu kommer en ström med foton igen då :-)

Börjar med ytterligare ett läder armband denna gång med silverfärgade där pärlor.

Mmadeit
1

sen blir det 2 candy armband ett till sonsn (5 år) i de blå miracle pärlorna

Mmadeit
2

och ett "non stop" färgat med Ab lyster
Gul, röd orange brun och grön…. saknas svart dock ;-)

Mmadeit
1

sen vart jag sugen på att knyta ett sötvattens halsband till, denna gång med potatis formade i färgen peacock green

Mmadeit
1

Sen är ju dottern 1 år besatt av BLING (undrar vart det kom ifrån ) Så passade på när pearles hade rea att köpa dessa 18 mm polaris pärlor med glitter å bling i rosa lila färger, knutet med 1 ormknut vmellan varje pärla och 2 st 1 mm rattail trådar är använda, vill inte risker att hon får loss nån pärla hon kan svälja/kvävas av.

Mmadeit
1

Sen har jag sytt ett dragon Scale till detta blev härigt sommar turkost i färgen Aqua rakt igenom.

Mmadeit
1

Sen har jag sytt å sytt å sytt på en Boll som kallas daisies och är från ett mönster skapat av Sabine Lippert. sjukt nöjd med resultatet men den är STOR och Tung, blommorna är gjorda av bla 1 8mm pärla och 10 st rizo.

Mmadeit
1

och sist ut en bild med en Gwen fischer boll och sabine lippert bollen tillsammans för att illustrera HUR stor daisies bollen är

Cessy
0

Åh så många fina smycken. Älskar bollarna, o dragon scale armbandet är så sommarläckert, men mest gillar jag färgkombon i din dotras halsband😇😃

mialycktman
0

härliga armband och fina bollar!

Lyckomia 

Niwa
0

åhh så mycket fint!

sanne62
0

många fina saker igen….😃

Annicka.C
0

Jättemycket fint Mmadeit!! Bollarna e helt underbara, gillar din dragon scale o dotterns halsband 🙂

Mvh.Annicka

SusannAlg
0

Madeit    Vilka färger kommer "dragon scale" kitten finnas i på workshopen? Kan man förboka färg……😇

Mmadeit
1

Man kan inte förboka färg men det kommer finnas 36-38 olika färger att välja på per 10 deltagare så jag hoppas alla kommer få en de gillar. min första plan var 4a färger och förbeställda kit, men äsch kändes så tråkigt å färglöst ;-)

ommok
0

Oj, så mycket fint du hunnit göra, Mmadeit! Jag gillar dem alla! Dragonscalearmbanden är superhäftiga. Och vilken härlig hög du har av kit! 🙂

SusannAlg
1

Då får man hänga på låset… så man får mååånga färger att välja bland!🤪

Mmadeit
1

Hoppas ni som gick min WS vart nöjda med era färger  :-)
och appro på färg tänkte jag nu visa mitt nyaste favvo smycke. (mina fb vänner har redan sett det antar jag)

tokig tävling/utmaning på facebook makin plastic into fantastic började så här.

Mmadeit
2

sen bidde det såhär efter mycket klippande

Mmadeit
6

och efter ungefär 2 timmars smältande av kanter och formande så vart det såhär :-)

aipmalmo
0

Snyggt!!:)

Niwa
0

Häftigt

sanne62
0

härligt 🙂

Artafale
0

kul ide och häftigt resultat 🙂

Cessy
0

Superläckert blev det😃

Sussielull
0

Häftigt🙂

Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

mialycktman
0

oh så nice! icke sett nåt sånt förut

Lyckomia 

glittertind
1

Vilket härligt halsband Mmadeit… Och jag har missat det på FB.

Är inte där sååå mycket numera.

Glittertind

leja
0

Häftigt!

anki1
0

vilka läckra smycken du gör.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mmadeit
1

Länge sedan jag la in nått nytt.
Var med i samma ring/blomster utmaning som flower och fick första priset med dessa 2

Länk till mönstret även här då
http://www.youtube.com/watch?v=BmzIw6CPvf0

Mmadeit
1

ett projekt jag jobbat med sen i december, embellished raw 3 mm onyxer, 2 mm agater och 15/0 charlottes

Mmadeit
1

Eget mönster med beaded beads och ett hänge som jag kallar för "Ziggurat Star" Jobbar för fullt med att få ut mönstret på hela settet pärlorna är färdiga och ute i webshopen men inte hänget

Mmadeit
1

och i en annan färg…

Mmadeit
1

även dessa del av en utmaning, att göra en organza/chiffong blomma…

Mmadeit
1

Första ggn jag skulle på pärljunta hos anjalu insåg jag i sista stund att hon (då) inte hade kortbetalning utan bara tog kontanter, raidade sonens spargris och blev ungefär 400:- i enkronor…. blev en grej av det oh lovade tillsist att en dag skall jag pärla in en krona till dig. kombinerade det löftet med en utmaning i temat "pärla in nått oväntat" Oväntat? ja jag pärlade in kungen….

Mmadeit
1

Provade ett annat boll mönster som jag hittade nånstans på pinterest :-)
tror jag fastnat i en ganska blaskig färgskala…

Mmadeit
1

Workshop på BLM soutache med fantastiska Olga

Mmadeit
1

Workshop på BLM chainmaille (rund brynjelänk) med Rosa Persson

Mmadeit
1

Tävling på BLM, tema onyttigheter sponsrad av fru pärla, tack för det 1:a priset för mina "lakrits snurror"

Mmadeit
1

Tävling på BLM björkarnas stad sponsrad av pearlized, inget pris i den…

sanne62
0

många snygga och roliga smycken !!!

grattis till priserna !

får ta mig en titt på dina tutor när löningen kommit….

flower1
0

Här var det många godsaker på en gång 🙂!

Sabine Lippertbollen har hög dregelfaktor! Är sugen på att köpa mönstret även om jag inte vet vad man skall ha bollen till 😃. Kanske som prydnad? Den är himla läcker.

Stort grattis till vinsterna! (Fniss, jag kom tvåa och trea…) Dina ringar är helt underbara och lakritssnurrorna riktigt läckra!

Stjärnan i nr 215 gillar jag skarpt.

Här är min hemsida.

mialycktman
0

oj va mycket fint, gillar allt! Fina färger och variation…

Lyckomia 

Artafale
0

Gillar alltihop, superfina!

Cessy
0

woow så mycket fint du gjort.😃

glittertind
0

Allting är högklassigt och jättesnyggt! Fast lakrisrullarna tyckte jag kunde kvitta.

Dina ringar… Wow!

Glittertind

Mmadeit
0

lakritsrullarna var ju lite utanför min låda men passade tävlings temat…

Sussielull
0

Många fina smycken.😃

Mmadeit
4

Länge sedan jag visade fram något här men detta armband blev jag ju bara så toknöjd med när det gälelr färgkompositinen att jag bara måste…

Mmadeit
3

färgerna från vänster)
Tanzanite, Purple velvet, Amethyst, cyklamen opal, Lt amethyst, lt ose, Rose, Fushia, Amethyst, Cyklamen opal, lt Amethyst.

Allamej
0

Loving it!

sanne62
0

mysigt somrigt….🙂

mialycktman
0

so nice! somrigt och fint!

Lyckomia 

anki1
0

Så fint det är.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Cessy
0

Superhärligt sommararmband Mmadeit.🙂 Har ju köpt mönstert tidigare av dig o blir ju allt sugen på att leta fram det o testa, men det faller nog på att jag i så fall inte har tillräckligt med swarrisar hemma, men ditt armband är bara så snyggt!

Sussielull
0

Härligt sommarfint armband😃

Mmadeit
0

Cessy det funkar med "chinowskisar" med, men det blir såklart inte LIKA lyxigt då… å sen behöver man ju inte så många/ färg alternativt inte så många färger….

Cessy
0

Ah - där sa du ju något. Stod ju still i huvudet då jag plötsligt bara tänkte äkta vara. Bra att du kommer ihåg när jag glömmer😉😇😃

SaGas
0

Skitsnyggt, helt enkelt! :)

Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken

Artafale
0

underbart armband!!🙂

Annicka.C
0

Jättesnyggt Mmadeit😃

Mvh.Annicka

Mmadeit
1

fick lite tid vid brännaren igår, tyvär sprack ena hjärtat jag gjorde så nu ligger delarna å ser ut som 2 njurar istället… (inte med på bilden dock)

aipmalmo
0

Mm läckra :)!!

jagga-ewe
0

Länge sen jag satt med glaset nu, men nu blev jag väldigt sugen! :) Jätteläckra!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cessy
0

3 jättefina pärlor🙂

ommok
0

Superfina pärlor och läckert armband! 🙂

Artafale
0

Gillar pärlorna!! Jättefina🙂

Annicka.C
0

Fina pärlor Mmadeit :D

Mvh.Annicka

mialycktman
0

nice!

Lyckomia 

Sussielull
0

Fina pärlor.😃

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.