Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etiketterglasfusingsilverlera
Läst 9016 ggr
Annicka.C
9

Annickas glasalster 2!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte starta en ny tråd med mina glasfusingfat, skålar, m.m

Min förra tråd hittar du här: http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/5001314688f472354a0057ca-annickas-ovriga-glasalster

Först ut är ett röd/svart fat 7cm högt och 27cm i diameter.

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Annicka.C
9

Även denna skålen har samma format som den första, men denna har jag fusat om ett par gånger då den till min bedrövelse sprack vid sin första fusning Skrikandesnåväl, den blev ganska ok ändå :) (iden är lånad men designen är min egen)

Glaset är växelvis svart, svart goldirrid. svart silver irrid och medium fritt.

Mina smycken hittar du på  Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

[kissidor]
1

läckra och proffsiga annicka Glad! jag fattar inte hur du hinner och orkar med allt detta skärande Förvånad!

Annicka.C
0

Tack kissidor! Nja just nu känns det som jag bor nere i källarenSkäms e jag inte på jobbet så e jag där…anledningen till min paus är att jag har lite ont i min arm efter fredagens tårttillverkning på jobbet så det e bäst att vila denRynkar på näsanlite.

Mvh.Annicka

mialycktman
0

proffsiga och snygga!Skrattande

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cessy
0

Båda faten är jättesnygga, men jag faller ändå allra mest för det första rödsvarta som är så himla läckert i mina ögon.Glad

ommok
0

Så snygga fat du gör, Annicka! Det sista i förra tråden är ju bara så fint, och dess båda ovan är verkligen proffsiga! Vilket jobb du måste ha haft för att göra staden! Jag är imponerad! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

sanne62
0

kan bar hålla med dom andra…wow…vad du kan ! FörvånadSkrattande

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

MariesSilversmycken
0

Fantastiskt tjusiga! Speciellt det i rött och svart!

http://www.marie.gaillard.se

leja
0

Så snyggt det sista helt i min smak.Skrattande

Vad ska man ha som signatur tro?

Annicka.C
0

Oj, vad ni är snabbaSkrattandeO tack så mycket!! Ja, det e ju det som är så roligt, att alla tycker olika.

Mvh.Annicka

Niwa
0

åhh har ju missat din nya trådFörvånad

Inte tröttnar vi på dina alster!!
Jätte fina fat, det första var såååå läckert, att jag är svag för svart med en annan färg har nog de flesta förstått tror jag Skrattande

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annicka.C
7

Tack NiwaSkrattande Nu är det dags för den 4 dagar långa julmarknad som jag ska stå på….spännande e detFörvånad så här kommer bordet se ut…

Mvh.Annicka

Annicka.C
8

O så klart har  det blivit lite nya fat Flört

Mvh.Annicka

Annicka.C
8

….

Mvh.Annicka

Annicka.C
8

….ni får se de fat som är mest arbetade, annars blir det för mångaFlört

Mvh.Annicka

ommok
1

Lycka till på julmarknaden, Annicka! Ditt bord ser så välkomnande och spännande ut, att jag tror att du kommer att få sälja en hel del! Flört

Dina nya fat är också jätteläckra! Svårt att säga vilket som tilltalar mig bäst, men kanske det i #15 är det jag gillar bäst trots allt. Kul idé med benet! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
1

Åh ditt bord på julmarknaden ser jätteproffsigt ut Annicka. Håller alla tummar o tår för att det blir lyckat på alla sätt o visGlad

Dina 3 nya 3-sektionsfat är supersnygga alla 3 men min favorit är nog #13Glad

sanne62
0

din uppdukning ser fin och inbjudande ut…kul att se dina skålar från "normal" vinkel också….

av dina nya fat tyckte jag #13 var en hit !

lycka nu till på julmarknaden…Skrattande

sanne62
1

ommok: vilket ben ????????

Niwa
1

Åhhh vad mycket läckra fat!!!
Hoppas det går jätte bra på marknaden.

Cessy
1

Sanne: Det ser ut som ett ben i övre vä hörnet på fat #14

mialycktman
1

jättefint "julbord" du har gjort och fat nr 15 är outstanding….

Lyckomia 

ommok
1

Sanne, det sitter ett "ben" i övre vänstra hörnet på #14, och jag menade det fatet men glömde precisera mig. Flört

Annicka.C
0

SkrattandeTack så mycket allihopa!!

Som jag funderade över vad du menade med benet..innan jag läste vidare, benet är en ljusreflex Gladmen jag håller med om att ideen va bra, den kanske man skulle testa. Kram A

Mvh.Annicka

leja
0

Snygga fat och fint dukat bord. Ser verkligen inbjudande ut.

Lycka till.

Skrattande

Gosa
0

Jättefina nya fat och dukat Julmarknads-bord Glad

Får man fråga var du ligger i för prisläge på Halsband, Örhängen, Armband och Ringar?

Lycka till med försäljningen!!!

[kissidor]
0

vilket gottebord annicka Skrattande - och jag tillåter mig än en gång att häpna över din produktion Förvånad! jag fattar inte för mitt liv hur du kan hinna göra ett arbetat och superproffsigt och underbart fat varenda djäkla kväll, jag skulle om jag försökte Förvånad!

Annicka.C
0

Tack än en gång, allesammansGlad

Gosa: Om du kikar på min hemsida eller Fb sida så har du mina priser, båda finns länkar till lite längre ner :)

Kissidor: Tack! Fördelen jag har är att mina barn är så pass stora att de klarar sig själv ganska mycket, det gör även min man Flörtbara han har fotboll på tvn. Så så fort jag kan så smiter jag ner i källaren o skär lite…

Kramar A

Mvh.Annicka

Gosa
1

Ja men jag såg ju att du hade en hemsida nu Glad jättefina saker!!!

Jag hoppas det gått fint med försäljningen nu på Julmarknaden…

flower1
0

Annicka.C - du och glaset är verkligen vänner Glad! Du har ju blivit ett fullblodsproffs! Helt underbart vackra fat, som skulle få de flesta glaskonstnärer att bli gröna av avund Skrattande. Och vad mysigt det ser ut på julmarknaden. Jättefin skyltning. Lycka till!

Här är min hemsida.

Annicka.C
0

Tack så jättemycket mycket Gosa & Flower1 Glad

Nu har jag äntligen blivit klar med en fatsida på min hemsida…

http://smyckeskonditorn.se/fat.html där finns lite enklare grejer med!

Mvh.Annicka

Cessy
0

Jättefin fatsida Annicka o jag brukar ju titta på dina priser också o tänka att vi i stort sett är överrens men ett fat är jag dock inte alls överrens med dig o det är fat nr 10. Där tycker jag nog du borde ta ut lite mer för jobbet. Men din sida är kanon o dina fat är fantastiska Annicka. Du har ett helt otroligt sinne för att bygga din egna design o faten är som sagt var supersnygga Skrattande

Annicka.C
0

Tack så mycket CessySkrattande Ja du har kanske rätt ang. #10 men jag tänker att det är enkelt att hålla hyfsat lika priser, ibland blir det lite mer över, ibland mindre ;) Kram A

Mvh.Annicka

Cessy
0

Jodå jag förstår Annicka. Bara att jag vet vilket jobb det är att stå o skära till alla dessa 4-kanterna o sedan lägga allt jämnt o snyggt, som gjorde mig lite matt helt enkeltSkäms Sedan fick ju t.ex jag nu av grannen en beställning på en rosa värmeljuslykta som hon ska ge sin svägerska o där la jag "bara " på 50 kr för det rosa glaset o både du o jag vet att eg. borde hon betala i alla fall åtminstone 100-150 kr mer, så det är ju så man får göra o samma sak blir det ju med jobbet - att ta ut fullt för när man lägger ner mer jobb är svårt o går nästan inte, så jag menade inte att sätta mig på höga hästar Annicka. Bara att jag vet vilket jobb det är bakom ett sådant fat helt enkelt.

Annicka.C
0

Jag förstår precis hur du menar Cessy och jag tolkade det inte som det hellerGlad ibland är man lite billigare än man borde bara för att man vill sälja lite…samtidigt hoppas man ju att det blir lite reklam oxå…fick precis en beställning på ett lila fat, så jag e tvungen att beställa från WG-NU! Usch o jag som tänkte hålla mig lite…

Mvh.Annicka

Annicka.C
8

Givetvis så har det även blivit lite nya skålarSkrattande De 2 första är gjorda i samma form som de 2 första i denna tråden och är i samma serie som de långa faten..

Detta blå fusade glasfatet är fotat mot mitt bord för att ni ska se att det är ett vit/klart streekyglas

Mvh.Annicka

Annicka.C
8

Det röda…

Mvh.Annicka

Niwa
0

Sååå fina skålar. 36 mmmmmmmm love

Annicka.C
8

Och ett blått som jag har blivit galen på…fastnade vid slumpingen och bildade veck, slipade om det på undersidan och slumpade om det men det är fortfarande lite strävt på undersidan men vecken/bubblorna försvann.

Mvh.Annicka

Niwa
0

Så snyggt vilken tur att det rättade till sig.

sanne62
0

jättesnygga fat…som vanligt … Skrattande

Cessy
0

3 jättesnygga skålar/fat.Glad

mialycktman
0

nr 37, 39 oh la la! me like! Du är superduktig.

Lyckomia 

ommok
0

Jättesnygga fat! Kul att du gör några serier också, så dina kunder kan få flera olika skålar och fat med samma mönster, som hänger ihop! Skrattande

Annicka.C
8

Tack så mycket tjejerGlad Äntligen har jag blivit färdig med min test av ljuslyktor

ett par i rosa o ett par i turcost…

Mvh.Annicka

Annicka.C
9

turcosa glaslyktor..

Mvh.Annicka

Artafale
1

Jättefina lycktor och jag gillar även dina fat jättemycket.Glad

Cessy
1

Jättefina ljuslyktor Annicka o kul att få se hur lyktämnena blevSkrattande

Bara en fråga - dina ser bulligare ut så som jag fick ett par stycken av mina, så frågan är - har du friten, confettin inåt? (Alltså att fritsidan låg mot tandborstglaset) För det var så jag hade det på mina två som blev bulligare medans mina andra har jag haft fritsidan utåt o då blir de mer princesskroneliknande o det skulle vara intressant o veta om det är detta som påverkar utseendet så pass mycket eller om du helt enkelt haft en annan brännkurva.

(Jag har använt 680 grader o hålltid 15 min)

sanne62
1

åhhh vad fina ! SkrattandeSkrattandeSkrattande

jag är hemma med halsont och denna syn piggade verkligen upp mig Skrattande

Annicka.C
0

Tack så mycket Artafale och Cessy & Sanne med!! (krya på dig)

Nej, jag har frittsidan utåt och jag körde 670/20 om jag hade haft lite högre temp så hade kanske "vingarna" gått i hop lite mer och då tror jag att de hade liknat "prinsesskronor" lite mer…vi vet ju att våra ugnar skiljer lite i temp. De rosa har jag 2 mm glas till och där är "vingarna" lite närmre varandra det kan ju även bero på hur "mjukt" glaset är det är ju lite olika smälttemp på dem..

Mvh.A

Mvh.Annicka

Cessy
1

Åh intressant o veta Annicka, för då kan jag kanske få de bulligare av att sänka tempen. Fast jag ska testa nu framöver att återigen lägga med friten inåt för att se om det återigen ger ett bulligare utseende. För jag hade ju 3mm tekta i alla mina klara lyktor, men samma temp o hålltid, så det borde ju vara fritsidan in eller ut som påverkade. Sedan är det säkert så att olika glas reagera olika (smälttemp) o därför är det inte säkert att man får samma resultat när man testar olika glas.

Jag tycker i varje fall att dina båda lyktor blev helt underbara Annicka o nästa gång jag beställer så ska jag def. ta cranberry confetti o lite annat kul att leka med. Tycker båda två blev kanonsnygga men faller ju givetis mest för de båda rosaOskyldigSkrattande

leja
1

Håller med om att de blev läckra. Kul att se.

mialycktman
1

ROSAAAAAAA !

Lyckomia 

Sussielull
1

Jättefina ljuslyktor. De rosa var super!Glad

Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

Annicka.C
11

Tack Leja, Mia & SussielullGlad En ny test…Stad helt enkelt ;) De vita strecken tvärsöver är ljusrefflektioner…svårt att ta bra foton i källaren…

Mvh.Annicka

Cessy
1

Woow - vilket jobb AnnickaFörvånad o fatet blev verkligen superduperhäftigt!Glad

53goran
1

Jättefint fat, tankarna går till 50-60 talet.

sanne62
1

vilket slit…vilken tur att det blev bra ! Skrattande

Niwa
1

läckert!!

Sussielull
1

Åh vilket häftigt fatGlad

Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh

Mmadeit
2

har bara ett ord att säga om stadsfatet och det är WOW!

Gosa
1

Wow , vilket underbart stads-fat!!!

MonikaLundberg
1

Vilket jobb du läggerå¨dina fat, det är ju hur fina som helst. Srskilt gillade jag fatet med lilla staden på. Jag är grymt imponerad.

mialycktman
1

jamen gå och bada! vilket mästerverk!FörvånadSkrattandeGlad

Lyckomia 

Gosa
1

HUr tusan har du gjort det Annicka??? Har du helfusat eller tack-fusat innan du la det i formen? Har du klarglas ovanpå eller inte?? 
Jag fattar inte hur du kunnat få det så jämnt och fint…väldigt proffsigt!!

Annicka.C
9

Tack så jättemycketSkrattande, det är så himla roligt att läsa era kommentarer det ger mig energi att fortsätta testa saker, ja jag e himla noga när jag gör saker..o när det gäller glas så måste jag ha tänkt ut o ev.  ritat innan annars blir det inte bra!! Jag försöker freestyla ibland…men inser lika fort att det inte e min grej.

Här e en ny test…om den håller kommer jag att fortsätta testa själva ideenGlad

Mvh.Annicka

Artafale
1

Gillar resultatet av ditt test - kan bli hur bra som helst. Glad

Cessy
1

SuperduperläckertGlad

sanne62
1

ja, som jag skrev i en annan tråd…fantastisk skapelse, annicka Skrattande

Niwa
1

wow så läckert!!

mialycktman
1

super duper snyggt!

Lyckomia 

glittertind
1

Åh jösses, vilket fint fat med staden! Wow!

Och de blå tipparna…. Mmmm!

Flört

Glittertind

Sussielull
0

Oj vad häftigt det blev.Skrattande

Annicka.C
0

Tack så jättemycket allihopaSkrattande Gosa: ang staden…jag har en klarglasplatta i botten, sedan bygger jag på med hus o fönster, lägger klarglasfritt i mellanrummen och fusade i 800/10min Glad

Mvh.Annicka

Gosa
0

Aha, är det så man gör om man ska fylla ut mellanrum!!! Det var ju ett väldigt bra tips Glad

Annicka.C
9

Tänkte bara att jag skulle visa min första o enda stora gjutning som jag gjorde i en liten fusingugn för 3 år sedan, tyvärr hade verken jag eller ägaren av ugnen någon kunskap om gjutning och höll för låg topptemp…den blev "tackfusad" och nu vågar jag inte göra om den…

Mvh.Annicka

sanne62
0

ahhhhhhhhhhhhhhhh va söt !!!

hur har kanten kunnat bli så "frostmönstrad" ???? det är jättefint…gör inte om den ….

Annicka.C
0

Glasfritten smälte inte ihop ordentligt utan stannade kvar på den höge nivån i min form…meningen var att den skulle smälta ner. O tack Sanne Glad

Mvh.Annicka

mialycktman
0

gud så gulligt!

Lyckomia 

Cessy
0

Jättsöt liten fossingSkrattande

glittertind
0

Så fin liten fot!Glad

Glittertind

sonette
0

Jättefina grejer du gör,blir inspirerad.Undrar hur du gjorde de blå tapparna o vad står de på? De var så läckra.

Annicka.C
0

Tack Glad

Jag har smält glas i ett bestickställ från ikea, så endel glas sitter fast på insidan av den…sedan har jag vännt den och hoppats på att det sitter kvar ;)

Mvh.Annicka

sonette
0

Aha vad smart,det är bra med Ikea ibland,verkligen läckert!!Tänker du ha en lampa i? / irene

Annicka.C
0

Nu var detta bara en test, trodde aldrig att jag skulle lyckas…men ja, tanken är att när jag väl utvecklar idén ska kunna ha en lampa under/bakom.

Mvh.Annicka

Tiff
0

Så mycket fint 😃

Välkommen att besöka nån av mina hemsidor

Hjärta Hemsida 1 Hjärta Hemsida 2 Hjärta

Annicka.C
8

Tack Tiff

Nåväl för sannes skull så får väl bilden hamna även här…

Mvh.Annicka

Annicka.C
7

och så även ett par vinröda som är favorit just nu…

Mvh.Annicka

sanne62
0

ohhhhhhhhhhhhhhh  dom gröna var vackra men dom vinröda var suveränt läckra !!!

tack för att du tänker på mig !

Artafale
0

Håller med Sanne om at de röda var riktigt riktigt läckra. (och den ena gröna är ruskigt lik de jag gjorde.

Cessy
0

Ett gäng jättefina lyktor 

Snyblet
0

Vilka fantastiska fat och lyktor Annika. Köpte inte du ugn förra året? Jag blir jätteimponerad av alla saker du gör.

Hur gick det på julmarknaden?

mialycktman
0

de vinröda, me like!!!!

Lyckomia 

Annicka.C
1

Tackar tjejer!!Jo Snyblet, i april tror jag…snart 1års jubileum!

Julmarknaden gick bra, så det blir nog en repris i år

Mvh.Annicka

glittertind
1

Me too like de vinröda!

Glittertind

ommok
1

Jättefina lyktor och såå söt liten fossing!

Niwa
0

me like too the red one´s!!!
Jätte fin färg, måste bli jätte fint sken med ljusen i .

leja
0

Fina lyktor!

Annicka.C
1

Tack så mycket tjejer😃 Ja de vinfärgade lyktorna är jättesnygga i färgen när de är tända, de blir varmt röda.

Mvh.Annicka

Mikaela64
0

Mycket vackra skålar Annicka! 🏆

Gör du egna formar eller är det "köpeformar". Har köpt en form, men har inte vågat prova den än… 🤔

Visst ska jag först fullfusa en glasplatta och sedan slumpa den. Är lite rädd för att den inte skall bli lagom stor, men om jag bygger 6 mm utan konstigheter, borde det väl inte bli några obehagliga överraskningar…?

Annicka.C
0

Tack Mikaela🙂 Jag har flest köpta formar, men har även provat att göra och att använda "typ" rostfria tandborstglas och l mått.

Vad är det för form du har köpt? Om du bara ska ha ett o samma glas så räcker det om du tar ett 3mm glas(bullseye) och fusar i 800/håll 10 för att få mjukare kanter, har du annat glas så vet jag inte topptemp. Skall du däremot fusa samman olika glas så behöver du fullfusa plattan innan du slumpar för att få en jämn platta. Du behöver alltså inte tvunget ha 6mm tjock platta. Mvh.A

Mvh.Annicka

Mikaela64
0

Köpte den här http://www.warm-glass.co.uk/mould-8299-square-plate-simple-curve-16-x-16-x-2cm-p-405.html och ja, jag kör med Bullseye.

Får väl släppa sargen och våga helt enkelt :)  Ska jag bara köra ett första försök med en enkel 3 mm'are och se hur det blir. Tycker det är så svårt (läs omöjligt) att skära rakt. 

Bara 800 i 10 minuter? Ingen försiktig stegring, ingen stegvis sänkning?

Annicka.C
0

Jättefin!! Jag har ungefär samma fast 30x30cm.

Nu är våra ugnar lite olika har jag lärt mig, men när jag kör en fullfuse så har jag en topptemp på 810 och håller 10min. Och JO försiktig stegring och stegvis sänkning, annars spricker plattan. Vad har du för kurva nu när du fullfusar? Har du en lite större vinkelhake att skära emot??

Mvh.A

Mvh.Annicka

Mikaela64
0

När jag gör mina smycken kör jag:
540 på 2 timmar håll 10
Full till 815 håll 10
Full ner till 482 håll 30
Till 371 på 1,5 timmar 

Nej, jag får nog skaffa en vinkelhake. Kör med en vanlig halkig linjal och den slinter förstås. Är ju väldigt sugen på någon "skärmaskin", men det får vi ta så småningom. 

Tack för att du tar dig tid att hjälpa och bolla 🙂

Annicka.C
0

Jag hade nog kört 540 på 3 tim (har varit med om att det spricker på uppvägen annars) Sedan full till 800 håll 10 full till 482 håll 45-60 min ner till 371 på 2 tim.

Ja en större vinkelhake är nog det minsta du behöver för att underlätta lite😉 Har du läst våra länkar: Att börja fusa i ugn ?? finns många bra råd där.

Mvh.A

Mvh.Annicka

Mikaela64
1

Tack, ska testa :)

Ja, det finns mycket matnyttigt här! Lägger bokmärken för glatta livet :)

Limaro
0

Oj här har jag missat mycket!  Jättefina saker, stadsfatet är ju helt underbart!

Annicka.C
6

Tack Limaro😃här kommer lyktor i grönt och lila…den lila har en kompis, det har visserligen den gröna med men den blev inte helt bra :(

Mvh.Annicka

Niwa
0

åhhh den lila 😛(dregglar)  så fin. ja det är de bådatvå så klart

Artafale
0

Jättefina lyktor Annicka!!!

Cessy
0

Jättefina blev de🙂

mialycktman
0

å så skira och fina!

Lyckomia 

sanne62
0

alla ljuslyktorna ni gör, blir fina på olika vis…. 👍

glittertind
0

Jättefina ljushållare!😉

Glittertind

Annicka.C
8

Tack så mycket allihopa🙂Något annat än lyktor men ungefär samma form fick min mammas vas….

Mvh.Annicka

mialycktman
0

härlig färg, jättefint!

Lyckomia 

Cessy
0

Jätteläcker blev den. Förstår att din mamma blev nöjd.😃

Artafale
0

Vad kul att den höll och vad fin den blev!!!🙂

Gosa
0

Jättefin blev den Annicka 😉

sonette
0

Jättefin👍Vad hade du för form? var det tandborsmuggen?

Sussielull
0

Jättefin lila vas/skål🙂

glittertind
0

Supersnygga, Annicka!

Glittertind

Annicka.C
0

Tack så mycket allihopa😃nej Sonette jag använde ett litermått och skälva plattan var 32 cm innan slumping så vasen är ca 14 cm hög.

Gillar dat. o tid på ditt inlägg glittertind…jag e född den 19/9 😉konstigt det kan bli…

Mvh.Annicka

Annicka.C
7

Här hos mig står det mest still med exprimenten just nu…hoppas på lite lust o tid till helgen…här kommer en samlingbild på lite beställningar m.m

Mvh.Annicka

Cessy
0

Jättesnygga lyktor o jag har ju tänkt att jag nog ska göra med svart till en kompis o nu ser jag ju att det blir jättesnyggt. Är de blå ett Iridglas? Jättefina lyktor allihop🙂

sanne62
0

snyggt !!!!

mialycktman
0

jättefina lyktor! mums!

Lyckomia 

Artafale
0

håller med föregående - jätte fina lyktor!!

anki1
0

Så läckra

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Annicka.C
0

ÅÅå tack så mycket tjejer!!😃Har varit lite frånvarande ett tag…Ja Cessy det blå är ett turcost irridglas men mins inte vilket😞

Kram A

Mvh.Annicka

ommok
1

Snygga lyktor, Annicka! 🙂

Annicka.C
0

Tack ommok!🙂

Mvh.Annicka

Annicka.C
8

Jag har varit inne i en svacka ett tag nu…men så kom det sig att nästan allt glaset i min förra beställning var krossat när jag fick det…så jag tänkte att ja får väl ta av det o göra den där ängeln som mamma har önskat sedan jag köpte ugnen..Detta är resultatet, ca 15 cm hög, gloria och hår är av silver, fotot är mot svart bakgrund för att ni ska se skiftningarna i glaset men den är genomsklinlig/vit.

Mvh.Annicka

mialycktman
0

me like!😍

Lyckomia 

Annicka.C
6

Sedan önskar min svägerska sig några tavlor..så det ska på lite sidenband och ev. någon metalltråd, men här kommer en liten förhanskik…tack vare all glaskros, inte allt ont som inte för något gott med sig ;)

Mvh.Annicka

sanne62
0

mycket, mycket vacker ängel, Annicka ! din mamma måste bli otroligt glad för denna…morsdagspresent kanske ? 😊

tavelprojektet låter spännade…ser fram emot att se dom färdiga..

Annicka.C
0

Tack Mia🙂 och Sanne!! Ja det får vi hoppas :)

Mvh.Annicka

mialycktman
0

oh dom va fina!

Lyckomia 

Cessy
0

Men åh vad trist att glaset var så sönder. Var det från WG? Fick du någon ersättning?

Sedan var ju ängeln absolut helt ljuvlig. Tror din mamma blir superglad åt den. Tavlorna som ska vara till din svägerska ser ut att bli jätteläckra. Du får visa dem sedan när de är färdiga.😃

Sussielull
0

Åh vilken fin ängel!😃

Annicka.C
0

Tack Cessy o Sussielull😃

Ja Cessy det var från WG till mitt stora förtret hade jag missat krossförsäkringen så det var en lång påskhelg innan jag fick svar, de ser ju att jag alltid tar försäkringen…så jag fick faktiskt fullt tillbaka på 4 skivor och 50% på 2 som inte var lika krossade. Så då har man ju lite mindre bitar att exprimentera med nu….

Mvh.Annicka

Annicka.C
6

Denna lila skål blev till av syskonbitarna till mammas vas…30 cm stor och 7 cm hög…o näst intill helt perfekt…blev jätteglad😃

Mvh.Annicka

sanne62
0

Annicka, you´re back on the track !!!!! mycket snygg skål !!!!!! 😃

Annicka.C
0

Tack Sanne 😃 Ja det har varit en lååång svacka, men det e så konstigt…så fort solen kommer fram så vill jag bara gå ner o sätta mig i källaren o skapa!!! Konstigt, egentligen borde jag ju gå ut i stället…men jag e rädd att lusten gått över på kvällen när solen gått ner…

Mvh.Annicka

sanne62
1

känner igen detta…så min trädgård kommer att få stryk denna sommarn…har inte alls lust att lämna arbetsrummet för att räfsa o kratta…spelar ingen roll vad det är för väder, sol eller regn, väljer ändå smyckeskapande… men får ångest när jag tänker på att isf blir det ju inga fina blommor i krukor o rabatter…igår hade det varit utmärkt att jobba i trädgården, 9+, soligt och lugnt men jag tänkte att "nä, jag gör det i morgon" men idag är det blåsigt, kallt och halvmulet, så det blir inget trädgårdsjobbande idag inte….VI BEHÖVER MÅNGA FLER TIMMAR PER DYGN HELT ENKELT… 😡

Cessy
0

Underbart vacker skål Annicka o vilket jobb det är bakom både den o din mammas vas. Sedan så är ju det lila glaset 3-4 ggr så dyrt som vanliga standardfärger (vissa lila o rosa är 3 ggr så dyra o vissa är 4 ggr så dyra), så det måste vara svårt o prissätta denna fantastiska skål med dels allt arbete o dels dyrglaset. Fast jag dreglar då jag ser den för den är helt helt ljuvlig!😃

Åh vad bra att WG var så pass schyssta, för det är ju så himla tråkigt då glaset går sönder. Sedan beror det ju också på hur det spricker o till vad man tänkt använda det till. Har man tänkt större fat så kan ju en enda spricka ändå ställa till det totalt.😕

Fast jag börjar allt undra vad det är med schenkers nu för tiden för det är ofta kartongerna ser väldigt misshandlade ut som kommer från detta fraktbolaget. Stampar de på dem eller slänger in allt i lastbilarna för att det ska gå så fort som möjligt o få plats så mycket som möjligt?

mialycktman
0

har nog aldrig sett snyggare!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lyckomia 

Annicka.C
0

Tack Cessy o Mia😃Nej att prissätta den blir inte lätt…får väl se om någon är intresserad.

Mvh.Annicka

Artafale
1

Skålen är underbar och ängeln jättefin. Kul att du tinat upp och fått tillbaks skaparivern. 🙂

Annicka.C
6

Tack Artafale🙂 Nu har jag gjort 3 små fönsteränglar, 10 cm höga, hår och gloria av silver..silvret har reagerat med tecktraglaset och blivit lite gult, skämmer mindre i verklighet än på bilderna, men det blir att ta hem ett bättre klarglas :D Tänkte ta 175:-/st pga. silvret kostar ca 40:- + att det är mycket arbete med dem…vad tycker ni??? för mycket eller för lite?

Mvh.Annicka

Annicka.C
6

Mvh.Annicka

Annicka.C
6

Mvh.Annicka

Cessy
0

Änglarna är jättefina Annicka 🙂 o en sådan hade gärna fått hänga i mitt fönster. 😇 Så jag får väl testa så småningom, för den formen jag köpte till fönsterängel (att jag hade tänkt ha den till detta) var ju en alldeles för klumpig ängel. Med tanke på allt jobb så hade jag nog tagit lite mer för en sådan. 199 är nog det billigaste o till o med 249 kr är i mitt huvud fullt rimligt pris för dem.

Annicka.C
7

Sedan har jag hunnit med tavlorna…

Mvh.Annicka

Annicka.C
7

Mvh.Annicka

Artafale
0

Läckra talvor och jättefina änglar. Pris är alltid ett huvudbry och jag tycker inte 175 kr / st på något sätt känns som ett överpris.🙂

Niwa
0

Vilka fina änglar!!!!

sanne62
0

snyggt alltihop ! 😃

Annicka.C
0

Tackar o bockar 😃ja pris e ett dilemma…men då verkar jag inte vara helt fel på det i varje fall, de är ju inte suuuper roliga att gör så de måste vara lite värt det…o då får jag ca 100:- över…

Mvh.Annicka

Cessy
0

Som jag skrev i #153 så är änglarna superfina o tavlorna är häftiga🙂

Annicka.C
0

Ååå tack du med Cessy🙂Du hamnade mitt i mellan…☺️så himla lätt att missa då, jag höjde till 199:- :)

Mvh.Annicka

ommok
0

Dina änglar är mycket fina och 175 kr är inte något överpris för dem, snarare lite lågt satt tycker jag. Som Cessy säger så ca 200 - 250 känns definitivt rimligt.

Häftiga tavlor! Hur stora är de?

Annicka.C
0

Tack ommok🙂Vad bra att du håller med om priset!! Tavlorna är 15x15 cm.

Mvh.Annicka

Snyblet
0

Vilka superfina änglar och tavlor (ja, allt!). 

Änglarna hade jag tagit 250 kr för, absolut. 

Vad tar du för tavlorna?

Du är verkligen otroligt duktig.

Annicka.C
0

Tack Snyblet🙂Tavlorna ska vara en present så jag har inte funderat så mycket på priset…men jag vet att de jag ska ge dem till betalade ca 2000:- för liknande i stl 40x40 cm…så det får en att fundera lite ;)

Mvh.Annicka

sanne62
0

hann inte skriva nån längre kommentar innan idag när jag var på jobb….

änglarna är jättesöta, minst 200:- styck tycker jag du ska ta för dom…

ang. tavlorna…har du limmat fast glaset på en färdig "canvasram" ?

det blev hur läckert som helst…

mialycktman
0

Härligt fräckt och underbart!

Lyckomia 

Annicka.C
0

Tack Sanne o Mia🙂 Nu har jag gjort ännu en höjning på änglarna…så nu får jag kanske inte sålt några…men nu kostar de i varje fall 249:-

Och ja Sanne jag har limmat direkt på en canvasram 😃får hoppas att det håller ;)

Mvh.Annicka

Cessy
0

Bra beslut Annicka o så håller jag tummarna för att de blir sålda förståss🙂

Sussielull
0

Skålen i #142 är helt enastående vacker o änglarna är underbara.😃

Annicka.C
7

Tack Cessy o Sussielull!!

Ny tavla i turcost,svart o vitt, 30x24 cm stor.

Mvh.Annicka

Cessy
0

Häftig tavla🙂

Artafale
0

riktigt läcker tavla!!!🙂

mialycktman
0

bra snyggt där!

Lyckomia 

Annicka.C
0

Tack så mycket!!😃

Mvh.Annicka

Niwa
0

åh så läcker tavla!!

sanne62
0

ja, jag gillar idéen…dina tavlor är jättefina. 🙂

Annicka.C
5

Tack Niwa och Sanne🙂Här kommer ett fat 22x22 cm.

Mvh.Annicka

Annicka.C
6

Och min brorson Caspers tavla🙂

Mvh.Annicka

Cessy
0

Häftigt fat, men man kan väl knappast äta på det dock, men riktigt läckert blev det o härliga former du fått till på dichrot.😃

Av toarullen/idén gjorde du verkligen en härlig uggletavla🙂

sanne62
0

fatet ser ut att ha varit en utmaning att få till… vad är det för dichro? det bruna ser ut som träbitar….

din brorson måste bli glad och smickrad av den tavlan…vilken tur att det funkade så bra…😃

Annicka.C
0

Tack Cessy o Sanne!! Nej äta på det e nog inte så bra men man kan lägga upp lite kakor på det😉

Sanne det e inget dicroglas utan detta…http://www.warm-glass.co.uk/accordian-iridised-on-black-010056-p-566.html

Casper har inte sett tavlan ännu, men jag hoppas han gillar den, jag hade hoppats på att ögonen skulle smälta ut lite mer…men men nu vet jag till nästa gång!

Mvh.Annicka

Niwa
0

Jätte fint fat och läcker uggle tavla

Cessy
0

Först nu såg jag namnet på Caspers tavla☺️Har du gjort bokstäverna med fiberfilt? Jättefint blev det i alla fall.😃

……o fatet ska det vä eg. inte ligga någonting alls på Annicka, för det är ju ett konstverk i sig, som en liggande tavla o sådana typer av skålar brukar ju kosta skjortan. Var bara mest jag som skojade om att äta, för det hade ändå detta fatet varit alldeles för fint för.😃

Har du föresten sett det runda stadfatet WG nu har på sin sida (bannern som för tillfället visar olika dichroglas) Kom tänka på ditt fina stadsfat då jag så detta.

mialycktman
0

underbar!!!!!!!!!!!!!

Lyckomia 

Annicka.C
0

Tack Niwa, Cessy o Mia 🙂Ja jag har använt fiberfilt men bara 1mm o jag orkade inte göra denna dubbel så det syns inte så mycket på bilden men mer i verklighet. Ja jag såg fatet på WG jag har ju lånat ideen från ett foto jag hittade på nätet någonstans, så jag undrade om de hade gjort det samma 😉hur som så e det himla fräckt!

Mvh.Annicka

Artafale
0

Ugglorna är så fräcka och vilken bra ide att göra namnet i relief (en ide jag ska ha i minnet) Fatet i #178 är helt underbart, inte utan att det dreglas lite här.🙂

Annicka.C
0

Tack Artafale 🙂

Mvh.Annicka

flower1
0

Vilket fullblodsproffs du blivit på glas 🙂! Jag älskar dina alster ❤️ Och kul för brorsonen att ha fått vara inspirationskälla.

Här är min hemsida.

Sussielull
0

Åh vilket härligt häftigt fat i #178😃

Annicka.C
7

Tack Flower1 och Sussielull 🙂Ja det går bättre o bättre ;) Jag har köp en ny form, så jag var bara tvungen att testa den…resultatet:

Mvh.Annicka

Niwa
0

Sååååååå läcker 🙂

sanne62
0

snyggt 😃  ….liknar formen jag använde på abf

glittertind
1

Men OJ vilka fina fat Annicka!😮

Glittertind

Lorita
0

😃gillar😃

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

mialycktman
0

mycket snyggt!

Lyckomia 

Cessy
0

Jättesnyggt fat.🙂

Annicka.C
5

Tack så mycket tjejer😃ja jag tjatar på med mina fat…denna var tänkt att jag skulle göra en dropout av men jag fegade lite då jag faktiskt gillade fatämnet fast det inte e "min" färgkombo så det fick bli ett fat…

Mvh.Annicka

sanne62
0

fint…man blir pigg av färgerna… 😃

Niwa
0

åhh vad härligt Annicka!!

anki1
0

Snyggt fat, och fina färger.

mialycktman
0

superduper!

Lyckomia 

Cessy
0

Jätteläckert fat. Som del av solstrålar om än i andra färger än solen brukar stråla i, men jag älskar denna stråleffekt o beundrar skärjobbet bakom att skapa detta mönstert.🙂

Sussielull
0

Häftigt fat😃

Annicka.C
0

Tack allihopa🙂

Mvh.Annicka

Annicka.C
5

Jag tänkte att jag lägger upp en bild på min "lilla yta" på Heagårds konst & hantverk (i Halmstad) där jag ställer ut under maj månad. Ska bli jättespännande att se om det ger något🙂

Mvh.Annicka

mialycktman
0

ser mycket proffsigt ut!

Lyckomia 

Niwa
0

ser mysigt ut, men har du visat katten längst bak till höger på bordet här inne???

Cessy
0

Så fint du arrangerat ditt lilla utrymme. Precis som du får till det så snyggt på dina fat m.m. så är du himla duktig på att få till det så att det ser jätteproffsigt ut. Håller tummarna för att denna utställning leder till att du får en hel del sålt.👍🙂

Annicka.C
0

Tack Mia och Niwa🙂Ja det tror jag Niwa, kanske i förra tråden?? Jag får kolla det ;)

Mvh.Annicka

Annicka.C
0

Tack Cessy🙂missade ditt inlägg☺️Ja jag hoppas det oxå!!

Mvh.Annicka

sanne62
0

ser mycket bra ut…jag tror du får sålt en hel del…

niwa: hur har du kunnat glömma hennes fantastiska frit o stringerskatt ??

Niwa
1

jag vet inte, förstår inte riktigt själv hur det gått till 🤔. Brukar inte glömma så viktiga saker. För att jag sett den om den ligger uppe här tvekar jag inte en sekund på.😛

Annicka.C
0

http://smyckestillverkning.ifokus.se/discussions/5001314688f472354a0057ca-annickas-ovriga-glasalster#215

Här e katten om jag fick tråden rätt Niwa 😉

Å tack så mycket sanne! Jag hoppas att någon köper något…

Mvh.Annicka

Niwa
1

japp den har jag sett, jag var bland de 1:a som gjort inlägg på den 😃
Sanne var dock före 😃

Annicka.C
5

Här kommer mitt hundfat…tyvärr så blev "ögonen" lite gulare än i verklighet…får väl se om den blir godtjännd, tog mot lite gulare bakgrund så att ni kan se konturerna bättre.

Mvh.Annicka

sanne62
1

fantastiskt annicka ! 😍

Allamej
1

Det blev ju helt underbart!!!

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Annicka.C
0

Tack Sanne & Allamej😃funderade på om man kan dämpa färgerna med glasfärg..någon som kan nåt om sånt?

Mvh.Annicka

Allamej
0

Jag kan glasfärg som man bränner i vanlig ugn, Om du målar med svart på baksidan av fatet så det inte blir så utsatt så borde den hålla fint efter bränning.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Annicka.C
0

tror du att det skulle gå att ta en ljusare brun/beige och måla över lite på framsidan och sedan bränna…skulle det hålla? Detta är nog inget fat som kommer att slitas så mycket på…

Mvh.Annicka

Allamej
1

Om du vill ha fullständigt opaka ögon så är både fram och baksidan ett tips, om du vill ha transparent så måla bara på baksidan, om du målar på framsidan så kommer det ju att kännas

Cessy
0

Ja jag kan ingenting om att måla på på glas o jag hoppas att du hittar ett sätt att dämpa färgen så att du blir nöjd Annicka, för hunden är helt ljuvligt fantastisk😃

mialycktman
0

åh fantastiskt hundfat!

Lyckomia 

Niwa
0

åh så sött!!

Lorita
1

Om du målar med glasfärg så kan du tvätta bort färgen med vatten (innan bränning) om det känns fel och jag skulle testa med svart bakom och sen den bruna färgen du vill nå som ett lager till så det inte syns så tydligt att du målat för att få rätt färg.

Man kan måla flera lager på varandra utan problem och glasfärgen tål maskindisk men inte att ligga i blöt länge.

Ps. fint fat 😍

Artafale
0

Underbart hundfat Annicka!

Annicka.C
0

Tack så jättemycket för alla kommentarer och hjälp!! Jg tänkte låta beställaren se fatet och blir hon inte nöjd så kan jag testa med färgen. Är det någon speciell färg som är bättre??

Mvh.Annicka

Allamej
0

Jag köpte min på clas ohlsson, kanske inte det bästa av det bästa men jag har fortfarande kvar glas och vaser från den tiden

Lorita
0

Jag köper på Panduro för dom någ jag lätt och det är inte mycket färg jag använder (färgen är dryg)

http://www.pandurohobby.se/Katalog/20-Mala-Rita/2010-Farg/201035-Glas--och-Porslinsfarg

Sussielull
0

Jättesöt vovve Annicka.😃 Beställaren kan ju knappast bli något annat än nöjd.

Annicka.C
0

Tack Sussielull o Artafale o tack för hjälpen Allamej o Lorita 🙂vi får väl se vad hon säger.

Mvh.Annicka

ommok
0

Vilket fantastiskt fat du gjort! 🙂 "Förstör" det inte genom att måla på det! 😭😮 Det är superfint som det är, och jag hoppas verkligen att hon också tycker det.

Snyblet
0

Nämen Annicka vilken underbar hund!! Du är så otroligt duktig!

Annicka.C
2

Tack Ommok & Snyblet🙂Jag slipper måla!!!🥳Kunden blev nöjd!! Puh!

Mvh.Annicka

Cessy
0

Åh vad bra, för hunden är ju fantastiskt söt som den är😃

sanne62
0

HURRA ! 😃

vilken tur…precis som ommok, var jag rädd att du skulle sabba den med målningen….

Annicka.C
0

O tack :) Ja jag va lika rädd jag😞

Mvh.Annicka

ommok
0

Åhh, så skönt! "drar en suck av lättnad" Din fina hund är verkligen värd det! Grattis!

Annicka.C
5

Tack ommok🙂Lägger upp en ny fönstermobil…för er som inte har fb

Mvh.Annicka

sanne62
0

gud va läcker… 😍

anki1
0

Vilket fint fönstersmycke!

Cessy
0

Den har jag missat på fejjan. Jättefint fönstersmycke Annicka! 🙂

flower1
0

Härligt sommarfönstersmycke. Men hundfatet 😍❤️! Wow!!! Supersnyggt! Vilken konstnär du är, Annicka!

Här är min hemsida.

Artafale
0

Gillar din fönstermobil, fjärilarna är så läckra.🙂 Hur får du till böjen i vingarna? 🤔Och hur har du fixat upphängningen?

Annicka.C
0

Tack så mycket allihopa😃ja jag gör så gott jag kan.. ja du artafale det kan man fundera på ;)…..jag har en ganska kreativ hjärna ibland så jag tog min trefats form o la dem på mittfasningen o slumpade :D jag har borrat hål i den som hänger och använder fiskelina.

Mvh.Annicka

Sussielull
0

Åh älskar den understa fjärilen  i mobilen, men hela mobilen är förstås jättefin.😃

mialycktman
0

oh vilken fin mobil, härligt somrigt!

Lyckomia 

ommok
0

Söt mobil! 🙂

Annicka.C
4

Tack så mycket 🙂 Här kommer lite nya fat, vissa av er har redan sett dem på FB. Jag har förälskat mig i det svarta irridglaset, så det används flitigt…tyvärr snart slut :/

Mvh.Annicka

Annicka.C
5

Och ett klarglas+svart irrid.

Mvh.Annicka

Annicka.C
3

Och sist ett 30x30cm fyrkantigt…

Mvh.Annicka

sanne62
0

snygga fat Annicka ! kul att se något från dig igen, det känns som det var längesen.😃

ommok
0

Mycket snygga fat, Annicka! Jag förstår att du gillar det svarta iridglaset, det blir verkligen läckert! 🙂

Cessy
0

Jättefina fat alla 3, men faller mest för det i # 251. 😃 Måste verkligen ta mig i kragen o testa o fusa med den formen för jag har ju tagit hem stor klarglasskiva för länge sedan (använder normalt 10 pack 30x30 cm tekta), men sedan aldrig kommit mig för att testa o slumpa med den 3-formen.☺️ 

Men inte är det vanlig black Irid du har använt - det är väl accordian? Vansinnigt snygg effekt är det ju med det glaset o i det klara trefatsglaset är det ju helt fantastisk vackert så som du skurit o lagt det i detta.

Sussielull
0

3 jättefina fat😃

Annicka.C
0

Tack så jättemycket allihopa🙂Ja Sanne det e ett tag sedan :/ Ja du har rätt ang. glaset Cessy!

Mvh.Annicka

mialycktman
0

nr 251 är ju bara WOW!

Lyckomia 

Artafale
0

Kan inte välja någon favorit, gillar alla tre!!!🙂

Niwa
0

Åh så läckra fat!!

Annicka.C
0

Tack så mycket🙂kul att ni gillar dem!

Mvh.Annicka

Annicka.C
0
Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.