Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettpärlor-tråd
Läst 2017 ggr
Allamej
11

Soutache

Jag fick mina band idag, så jag kommer att testa denna mardrömsframkallande teknik med början idag.

Tänkte att ni som kan detta kan dela med er av tips och bilder på underverken som ni skapat.

Detta är andra gången jag testar så jag hoppas innerligt att allt går bättre denna gång. (Första testet åkte in i väggen och blev sedan undanlagt.)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sanne62
1

lycka till allamej !!! klart du klarar det…tålamod som du har …..

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Jag är eg. inte alls förtjust i Soutache, men Miriam fick mig på andra tankar o hennes battlebidrag i fjol bara älskade jag. Håller dock tummarna för dig Allamej o att du blir nöjd med det denna gången!👍

Allamej
0

Miriam är en stor idol när det kommer till soutache… jag kommer aldrig att kunna mäta mig med de stora men jag hoppas på att få ihop något litet iaf.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

mialycktman
0

ska bli kul att se sen!

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Mmadeit
1

tycker det är rätt kul, varit på Ws med Olga Vinnerie pettersson vid 2 tillfälllen det första blev aldrig klart ser ut som nån kräkts band runt en cabuchon typ. andra försöket blev OK sen ahr jag gjort ett arbete på egen hand (det jag tävlade med) SVÅRT, PILLIGT men ganska roligt…

Allamej
0

Mmadeit, föreligger viss risk att du får meddelanden som bara består av snyft, gråt och arrrgh…

Cessy
0

Hoppas som sagt var du får till det Allamej. Fast du ska nog räkna med några försök innan du får mer känsla för materialet. Ska bli spännande o se vad du gör.🙂

o ditt tävlingsbidrag Mmadeit tillhör också de skapelser i soutache som jag gillar jättemycket då det hade en renhet o ändå sirlighet på ett mycket vackert sätt.

Allamej
0

Jag har Miriam som coach nu. Hon gav mig ett råd som jag aldrig hade kommit på annars… dra inte tråden för hårt, mjukt och fint ska det vara… Annars är min trådspänning någonstans runt slita av fireline eller permanenta seedbead formade gropar i tummen och pekfingret :D

Mmadeit
2

ja mycket det som frestar mitt tålamod med soutache… dra åt men inte hårt, dråa åt men inte för löst, dra lagom!

sanne62
0

hur går det allamej ???? 👍

knaprar du lugnande piller, som läkerol? 🤪

eller det går faktiskt fantastiskt bra, som jag nog tror…..

Allamej
0

Jag har vågat så pass mycket som att klippa till första längderna så så bra går det ju inte…

Niwa
0

vi är nyfikna allamej  😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Allamej
0

Jag jobbar på det… det tar tid och är så otroligt pillrigt att jag nästan vill skrika

sanne62
0

jamen allamej…du som har tålamod med pilleri, med alla dina mastodontarbeten, med småpärlor, till tävlingar….kan detta vara värre ??? 🤔

Allamej
0

Oja… det är en massa snören som sakta driver mig till vanvett… Men jag vägrar ge upp.

sanne62
1

nä de e bra allamej…segern blir desto större när du fixat det !!!!

heja heja 🌺

Niwa
1

Ja det tar lite tid innan man tror att men har koll på snörena ;-)

Hälsa gärna på mig på Facebook.