US storlek på ring
Hej!
Jag ska beställa en ring från en utländsk hemsida med amerikanska mått. Jag mätte mitt vänstra ringfinger och fick det till strax under 6 cm ~ 60 mm.
På denna hemsida så finns det inga amerikanska mått för 60 mm, dock finns det 59.75 mm som är stlr 9 US, och 60.25 mm som är strl 9 1/4 US.
Jag har hittills kollat på 3 hemsidor för denna ring, och det är bara 1 hemsida som har större storlekar, dock bara upp till 8.
Min mamma säger att jag ska ha storlek 5 (?!)..
Har någon en bättre metod att mäta/konvertera? Stämmer hemsidan? 🙂
Vet inte vilken grupp inlägget ska vara i, så en medarbetare/sajtvärd får gärna flytta på den!
Brukar använda denna tabell http://www.kodega.se/guidance/size_chart.php
#1 Det är ju den jag länkade 😃
ok kollade inte, men då stämmer den… det som brukar vara knepigt är att veta exakt vilken tabell sidan som säljer använder sig av. + att de flesta ringar tillverkade i asien inte görs stora nog :-(
#3 Hemsidan jag kollar på, där står det att det är US size, sen är ju frågan hur de tolkar US size 😛
Men jag mätte om mitt finger, och det hamnade på 56-58 mm, vilket är strl 8 US, som är den största storleken jag kan hitta på internet för den här ringen..
Det finns en risk att ringen ser ut såhär på fingret, men det gör väl inte så mycket? 😃