Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: medlemsgalleriet
Läst 7234 ggr
shigne
0

Shigne´s smycken

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Provar att lägga in ett smyckeset till att börja med.

Armband i flat sticht (säkert felstavat) i grå vaxad 8mm, matsuno 8/0 och bicones. Låset; trollslända.

Örhängen i samma grå vaxade och matsuno 8/0.

Pyssel från igår, de var i dom där örhängena som jag sydde fast snöret från tröjan, i min iver att jag verkligen kommit på hur man gör!!! Skäms

shigne
0

Fick en burk med en salig blandning pärlor, ojämna i form och färg. Tillsammans med rosa vaxade 6 mm blev resultatet det här:

shigne
0

Å ett till sytt armband.. Med jablonex 11/0

ommok
0

Vilket fint set! Jag gillar tekniken, den är lättsam att jobba med och resultatet blir vackert! Men jag har aldrig provat att göra örhängen i den tekniken! De blev ju jättefina! Skrattande

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

shigne
0

Ett av mina favoriter, bara för att blomman i rosenkvarts var sååå fin…  tillsammans med rosenkvartschips och seedbeads i hemtit.

shigne
0

Sista smycket ikväll….blir bara fel när man är trött!

Dubbelt flat stitch.. På bilden är det inte riktigt klart - å nu är det sålt! Men låset blev ett instickslås i kopparfärg.

leja
0

Så snyggt. Verkligen fina. Gillade färgkombinationerna och inte minst #1. Så häftigt med alla de pärlorna.

Vad ska man ha som signatur tro?

ommok
0

Oj, jag missade dina två flat spiral stich-armband, som du la upp medan jag skrev. Jättefina, båda två! Och ditt halsband med rosenkvartsblomman är bara så läckert! Skrattande 

Fint också med dubbel flat spiral stich-armbandet! Det blev riktigt häftigt!

Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Cessy
0

Härliga armband du har gjort o dubbel flat stich armband blir ju verkligt maffigt lyxigaGlad

Paerlugglan
0

Jättefina armband och örhängen! Skrattande

Det där tjocka i #1 ser smarrig ut, se vad det funkar bra med ojämna pärlor ibland. Men inte är väl örhängena i Flat spiral stitch? Och vilken teknik är det i armbandet på inlägg #2? Den ser också läcker ut liksom bloman i rosenkvarts och dubbel flat spiral stich, står på listan att göra!

Medarbetare på Smyckestillverkning

Nytt Alias: Pugglis Skrattande

[kissidor]
0

gillar dom alla Glad - men gråråtta som jag är så är ju det grå setet högst upp en självklar favorit (det blev ju bra till slut iaf när du sprättat loss dig från örhängena, men det hade ju varit kul om du hade fotat dom med dig insydd Skrattande). härligt uppiggande det färgglatt blandade, mycket stilig spiraltub av något slag i vackra färger (snyggt lås till också!). förstår att rosenkvartshalsbandet är en favorit, och den dubbla flat spiral ser ju väldigt häftig och maffig ut även om det är lite synd att man inte kan urskilja färgerna på bilden

Alex05
0

Jättefina smycken allihop!Glad

shigne
0

Kan inte hjälpas, än hur gammal man blir - så pos. kritik är bara så härligt. Tack!

Pärlugglan Tänkte jag skulle kolla vad tekniken på örhängen hette…Men hittar inte tillbaks till sidan o inte hade jag sparat den. Ska kolla vidare! Men vet att det var en holländsk sida och jag hittade dit via iFokus. Har lite funderingar om den tekniken - så jag återkommer!

Kissidor Vet inte vilket smycke du menar att det är svårt att se färgen, men gissar att det är bilden på #2. Det är Smoke Topaz r/b och tror det är esmarald?

Pitepaerlan
0

Underbar blandning på armband 2 Glad 

Rosenkvartsrosen är mummsigSkrattande och "dubbel flatten" ser lyxig ut.

Allt var fintSkrattande

Välkommen till min blogg http://pitepaerlan.blogspot.se/

[kissidor]
0

nädå shigne, jag menade den jag skrev att jag menade Skrattande: "och den dubbla flat spiral ser ju väldigt häftig och maffig ut även om det är lite synd att man inte kan urskilja färgerna på bilden"

om #2 skrev jag "mycket stilig spiraltub av något slag i vackra färger (snyggt lås till också!)" - den skulle jag däremot gärna vilja veta vilken teknik du använt till Glad

shigne
0

Kissidor Jag och namn - helt hopplös! Vet att det från början inte blev spiral när jag lärde mej den tekniken. Sen tänkte jag att om man gör si eller så, då måste det bli lite snurr på färgerna - Å det blev det!!

Så här gjorde jag:

Trä 8 pärlor, ex. 2 vita, 2 svarta, 2 vita och 2 svarta. Knyt ihop till en ring, trä nålen igenom de 2 första vita, plocka upp en vit, hoppa över en svart och trä igenom den andra svarta.

Plocka upp en svart, hoppa över en vit, trä igenom den andra vita. Plocka upp en vit, hoppa över en svart, trä igenom den andra svarta. Plocka upp en svart, hoppa över en vit, trä igenom den sista två vita.

Nu är andra varvet klart. Lättare att komma ihåg att i det här fallet är vit = färg nr 1 och svart = färg nr 2.

I slutet av varje varv kommer det att finnas 2 vita och att man trär nålen igenom de två sista.

Sen fortsätter man så runt, runt, runt tills man har den längd man behöver!

Funkar även för att göra halsband…

maneki
0

Jättefina smycken allesammans Glad

shigne
0

Tack!

NeedfulThings
0

Vilka härliga färgrika smycken du gjort. Di beskrivning verkade kul, får man testa vid tillfälle

Medarbetare på Smyckestillverkning Tjolahopp!

shigne
0

Efter mycket om och men, så blev det sydda halsbandet klart!

Det är sytt med matsuno 11/0 i färgerna brun och topaz rainbow.

Glaspärlor 6 mm; Croust, Fasett Topaz, Nugget Topaz, Sparkling Diamonds Topaz och Krackelerad Dark Topaz.

Kroklås i SP.

Å denna gång har jag inte sytt fast nått annat än pärlor Skrattande inga tygbitar, inga fingrar….

Pitepaerlan
0

Men så bra att dina fingrar inte kom med…Skrattande

Underbara färgerGlad

Alex05
0

Vilka härliga färger, lite höstlikt, väldigt snyggtGlad

[kissidor]
0

härligt hösthalsband Glad!

Cessy
0

Härligt läckert hösthalsband du har gjort ShigneGlad

MaMaMade
0

Snyggt! Har jag sagt att jag *äääääääääääällllllllskar* brunt? Skrattande

Paerlugglan
0

Mycket höstlikt halsband, vackert. Skrattande

leja
0

Fint höstarmband och dina fingrar hade nog inte passat.

Flört

shigne
0

Tack!!

maneki
0

Mysigt hösthalsband. Glad

NeedfulThings
0

Snyggt halsband och jättemysiga färger Skrattande

shigne
0

Tack för tips om stjärnorna… Här är mitt första försök. Det är ojämna pärlor, men jag tänkte att jag skulle testa med dem först. Kul och annorlunda att hänga i granen, riset, fönstret etc.

Nu ska jag bara knåpa ihop slutet!

Cessy
0

hm……..spontant tänkte jag söt blommaSkäms o det tycker jag att det ärGlad men använder du jämna pärlor så får du ju mer fram stjärnformen o då blir det säkert jättefina stjärnor att dekorera med till jul.

Fru-Parla
0

gillar ditt topazhalsband helskarptGlad

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

shigne
0

Gjorde en ny "blomma" med lite jämnare pärlor (jablonex 11/0)…. Men tycker inte det liknar den stjärnan som jag vill sy!!!!

Paerlugglan
0

Jamen det blev ju söta blommor. Skrattande

Fast det är ju irriterande att inte få till rätt form. Kan det ha med att göra hur du spänner tråden? Man måste ibland tvinga fram formen på vissa saker och sen dra åt för att det skall hålla sig.

[kissidor]
0

håller med, jättesöta blommor Skrattande! till jul har du säkert lyckats övertala dom att bli stjärnor istället men söta blommor duger väl gott så länge Flört

Cessy
0

Jo men denna "blomman" blev ju jämnare o du skall veta att du inte är ensam om att man inte får formen riktigt som man vill ha den. Det är där man börjar o efterhand så får man in snitsen hur mycket man skall dra åt. Jag är t.ex. ff. inte riktigt överrens med mina peyte -cabbar om hur hårt jag skall dra åt o då ser det inte helt så snyggt ut som man förväntar sig att det skall göra. Det är helt enkelt en träningssak o efterhand som man blir van så går vissa mönster/tekniker lättare o andra är svårare, men det blir ju i alla fall lite lättare, för man förstår principerna för hur man måste trixa till det på ett annat sätt än man gjorde när man var ny på det hela. Så ge dig inte o blomman var ju finGlad

Alex05
0

Det blev ju en jättefin blomma, fast du ville ha en stjärna, men övning ger färdighet (säger jag som inte hållt på så länge). Det blev ju i alla fall nånting snyggt av detFlört

Njut av din fina blomma så länge, tycker jagGlad

shigne
0

Tack för kommentarerna!!

Jag är ju världens vimsigaste!!! Jag har en bekännelse att avlägga;

Efter mycket om, så började jag ta tag i det här med att packa inför PUSS - å vad hittar jag???!!! Jo fortsättningen på stjärnan, blad nr 2 på mönstret!! Hihihihi…så fortsättningen följer, det kanske blir en stjärna till slut iallafall!!

Kontentan av det hela är ju att jag lärt mej göra blommor Förvånad

maneki
0

Ja, det är ju inte fy skam att lära sig göra så fina blommor. FlörtGlad

Så bra att du hittade sidan 2 till mönstret. *låtsas om att jag aaaldrig gjort så själv* Då blir det kanske snart stjärnor också nu när du fått ett komplett mönster att följa.

leja
0

Flört Lycka till med stjärnan och söta blommor!

shigne
0

Armband som jag gjorde under PUSS-helgen.

shigne
0

Från PUSS-helgen det här med (tubular Peyote).

Sydde det här i blått och ett i silver/svart (men det gav jag bort).

shigne
0

Även det här från PUSS-helgen - älskar de där mirakelpärlorna, eller vad de heter - de som ändrar färg i olika ljus.

SusannAlg
0

Jätte-tjusiga!!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

shigne
0

Hittade även lite fina pärlor som jag tyckte passade bra som örhängen;

shigne
0

Å ett par till;

Cessy
0

Jättefina armband o örisarGlad

Var (vilken butik) hittade du Yin o Yang pärlorna i?

Fru-Parla
0

Oj vad du var flitig på PUSS, både armband och örhängen är kalasfinaSkrattande

www.fruparla.se - en kreativ upplevelse.

Här hittar du det mesta!

shigne
0

Ååå, tack!!

Cessy båda bilderna #46 och #47, är pärlorna inhandladehos Anjalu.

Cessy
0

åh det är en av butikerna som jag kände att jag missade, så inte konstigt att jag inte såg de pärlorna. Sådana får jag bestämt investera i någon gång framöverSkrattande

Pitepaerlan
0

Snygga armband och örhängen.Skrattande

Visst var det så att du kunde tekniken på armbanden…men inte visste vad tekniken hette?Obestämd

shigne
0

Pitepärlan hahaha…så var det!! Men fick veta att tekniken heter tubular peyote! Aldrig för sent att lära sej!

Armbanden jag sydde under PUSS, så tog jag (den blå på bilden) en mörkblå, en ljusblå…på det viset blev det spiralformat!

maneki
0

Fina smycken, gillar speciellt det silvriga armbandet o det andra paret örhängen. Glad

Paerlugglan
0

Jättefina armband och örisar, vad mycket du han med! Skrattande

shigne
0

Tack för kommentarerna - det värmer ett "gammalt" hjärta Skrattande

Det var ju bara två sydda armband, det svarta som jag gav bort, sen är det två på elastisk tråd och två örisar…så snabb är jag ju inte!!

Sitter fn med Rosabandet-tävlingen - hu va har jag gett mej in på!!! Men köpte på mej massa rosa pärlor (vilket inte är min stuk precis), så det är väl bara att bita ihop och se till att man gör av med så många rosa pärlor som möjligt Obestämd

Paerlugglan
0

Jag gjorde ju bara klart ett armband, det rosa blingiga. Så jämfört med mig så gjorde du mycket i alla fall. Skrattande

ommok
0

Jättefina armband och örhängen! Skrattande

Men visst hann du med en hel del! Jag hann inte mer än göra färdigt ring och armband från de ws jag deltog i samt göra ett coilat hänge till en tävling, resten blev bara pyttesaker… Obestämd För det fanns ju så mycket annat roligt att göra också. Gå runt till butikerna t ex. Glad

leja
0

Fina smycken!

[kissidor]
0

jättesnygga, armbandet i #41 och örisarna i #46 är mina favoriter  Glad!

och jag måste verkligen hålla med alla som är imponerade av att du hann så mycket Förvånad! nu förstår jag hur det kom sig att vi aldrig sågs - hur skulle du ha hunnit med det FlörtSkrattande?!

NeedfulThings
0

Vilka fina armband och örisar. Härligt maffig pärla i det grå, och som de andra säger var ju de svart-vita pärlorna habegärliga Glad

shigne
0

Kan lägga ut bilder på de som jag gjorde till PUSS-tävlingarna!

Börjar med "kärlek och pussar" - länkat halsband med SP delar, vaxade röda, strassmellandelar i rött och berlock som jag köpte i en scrapbookingshop. Örhängen i samma stil…

shigne
0

Av pärlkitet gjorde jag en ljusmanschett till blockljus!

Stomme av Artistick Wire!

shigne
0

Enkelt halsband med vaxade pärlor och små seedbeads.

Cessy
0

Härligt smycke till kärlek o pussar o ljusmanchetten till kittävlingen blev också läcker. Visst är det märkvärdigt vad fint det blir med små seed beads i mellan vaxade pärlor. Ger en illusion av handknutet o ditt halsband ser lyxigt ut.Glad

shigne
0

Tack Cessy!!

Här kommer mitt första Sprial Rope….helkul teknik!! Miyuki 11/0

Dubbelt och ett 3-radigt lås som jag blev sååå kär i under PUSS!

SusannAlg
0

Läckert! Å, låset ser ju supermaffigt ut! Förstår att du blev kär!!Tungan ute

maneki
0

Så fina smycken o jag gillar den läckra ljusmanchetten. Glad Förstår att du föll för det där låset.

Cessy
0

Fint med spiralrope dubbelt o låset var läckertGlad

Alex05
0

Visst är det kul med spiral rope! Vad fint armbandet blev och låset är ju jättehäftigt!

Ljusmanchetten gillar jag, får man fråga hur du har gjort? Jag har lite dålig fantasi ibland, men ett sånt där eller nåt liknande var ju tjusigt. Tror du att jag skulle kunna få "kopiera" det? Bara för att ha hemma förstås…Glad

shigne
0

Tack!

Alex - jag rek. inte att göra ljusmanchetten likadan, alldeles för dyrt enligt min mening. Men naturligtvis får du kopiera!! Man kan ju ta mtrl som är billigare eller nått sånt.

Stommen är Artistic Wire, som jag formade till manchetten, sen tog jag en bit wire till av samma stl och trädde på de stora pärlorna, formade bågar med den + pärlorna. Tog sen en smalare A.Wire och trädde upp små pärlor, den virade jag runt allt, runt, runt, runt - så länge den räckte. Rosetten är av gummislang, men det kan man ju ta vad man vill - eller skippa! För att slangen skulle hålla formen, petade jag in avklippta pinnar Förvånad

Pärlkitet gick på 179 kr (tror jag) och A.Wire ca 70-90 kr/st.. Fast det klart, jag har ju rätt mycket wire kvar - allt går ju inte åt till manschetten!! Nu står den hos min syster i Kil, fick nämligen inte med den i packningen när jag åkte hem, så jag gav bort den till henne….

Alex05
0

Tack för beskrivningen. Ja den ser ju väldigt elegant ut, så jag förstår att den var dyr. Det får bli en enklare variant.

Jag får se vad jag har som kan tänkas passa, och försöker göra en får vi se hur det blir.

Tack för att du delar med digSkrattande

Pitepaerlan
0

Jag gör inte själv länkade halsband,
är ganska less på dom (om jag ska vara ärlig)Foten i munnen
men gillar ditt till tävlingen, för att det är annorlunda länkar,
ger ett fint uttryckSkrattande

Ljusmanschetten är vacker, skulle man kunna använda som en tiaraFlört

_"Visst är det märkvärdigt vad fint det blir med små seed beads i mellan vaxade pärlor.
Ger en illusion av handknutet o ditt halsband ser lyxigt ut"
_Instämmer med Cessy Skrattande

Spiral rope är en teknik som är hur kul som helst,
kan varieras hur mycket som helst.
På Pärlplatsen galleri, finns många varianterCool

Var har du köpt låset?

[kissidor]
0

vad läckert med dubbel spiral rope - och oh vilken vacker ljusmanschett Glad!

Bimse
0

Så flitig du var under Puss och även före. Armbandet i 41 tycker jag var speciellt fint och undrar ju förstås hur det är framställt och vilka pärlor du hade.

shigne
0

Tack för att fina kommentarer!!!  Nu ska jag försöka svara på allt..

Pitepaerlan Låset i bild #65 har jag köpt hos Pearlized, hittas under instickslås och kostar 14 kr.

Bimse (Ursäkta uttrycket) Skitaenkelt armband….; på bild #41 är det mellandelar som kallas mellanstjärnor 8mm och finns att köpa hos Pagoni. Sen är det en stor Sockerpärla 20mm, inhandlad hos Pearlized (10kr). Mellanstjärnorna ligger i påsa om ca 30 st och kostar 14 kr/påsen. Till armbandet gick det nästan 4 såna påsar. Allt på elastisk tråd!

Bimse
0

Aha, gissade att det faktiskt kunde vara så, men blev lite tveksam i alla fall. Det är mycket snyggt och läckert.

NeedfulThings
0

Jättefina saker igenSkrattande

Blev ju häftigt med tvåradigt spiralrope och instämmer att låset var fint. LIkaså gillar jag ljusmanschetten.

Ett sånt "enkelt" Marge-halsband tycker jag många gånger kan vara hur elegant som helst.

Jättefina blom-mellandelar i halsbandet, var kommer de ifrån?Flört

Så det var sockerpärla det kallas, jaja, man lär sig nåt nytt varje dag. Har nog inte sett såna irl.

shigne
0

Tack!

Needful Blom-mellandelarna är köpta hos Pearlized, "silverfärgade blommor 4 st, 11 kr.

Tigris
0

Åh, vilket läckert lås på spiralarmbandet! Snyggt med tvåradig spiral också Glad

shigne
0

fyller på med lite helg-pyssel….

I den stora pärlan, ser man spegelbild av fotografen Skäms

8mm mellandelar (mellanstjärnor) och en akrylpärla, på expander.

shigne
0

Facetterade 4mm i svart och härliga sliders som jag hittade under PUSS-helgen… Fick inte med "bling-bling" i slidersna.

shigne
0

Bruna mirakelpärlor (såna som ändrar färg) och tibet-mellandelar.

svårt att få med den där färgskiftningen på bild!

shigne
0

Ännu ett spiral-rope - dubbelt med det där läckra låset Flört Tyvärr dålig skärpa i bilden..

Dom två spiral-rope i grönt är beställda…. Gillar inte grönt egentligen!

shigne
0

Länkat i svart…

maneki
0

Fina smycken, gillade speciellt metallarmbandet. Glad

Cessy
0

Härliga smycken - du har verkligen haft en aktiv helgGlad

[kissidor]
0

vad roligt att få så mycket skapat med så lyckade resultat Glad! dina trädda daisy-armband är verkligen jätteläckra - jag som trodde det var nån sydd variant med en massa pyttepärlor Skäms

shigne
0

Tack alla ni för kommentarer!!

Ibland känns det som jag gör så töntiga smycken… Spiral-rope är en helkul teknik, lätt och enkel med bra effekt. Har gjort ett kort halsband, men skulle vilja utveckla det lite mer, men vet inte hur??? Förslag mottages tacksamt…

Cessy
0

Jättefint spiralrope du gjort Shigne.

Om du vill ha inspiration på hur man kan variera spiral rope så bör du titta in på PP i Tigris galleri, för hon är spiral ropens mästarinnaGlad

shigne
0

Jag kollade in i Tigris galleri - mmmmm vilka härliga smycken!!! Måste prova lite andra pärlor ser jag….

Idag har jag gjort ett till Spiral Rope; lila och silver, tibet toggleslås och berlock som vi fick under PUSS-helgen.

Pitepaerlan
0

Härlig färgSkrattande

maneki
0

Fina spiraler i fina färger. Glad

Om du vill variera, har du vågat testa double spiral rope eller triple spiral rope? Flört Istället för en spiral så gör man alltså två eller tre. Den här varianten av double spiral rope med daisies tyckte jag var söt. Annars finns det en udda variant av double spiral på B&B.

Annars skulle jag nog tipsa att du bildgooglar "spiral rope" för det finns många inspirerande bilder på nätet o även många projekt hos Beadwork, Bead-patterns.com och Beadpatterncentral. Antingen att köpa eller bara titta på.

shigne
0

Tack!

Oj, vad det var mycket att kollla in!!! Helt otroligt egentligen vad man kan variera…. Ska nog prova!!

shigne
0

ZigZag halsband i limegrönt…. Sydde fast små gröna droppar längs ut i "hänget".

Cessy
0

Vackert halsband som får mig längta till våren. Passar ju väldigt bra med ett lövlås mot vårgrönskaGlad

maneki
0

Fint o grönskande halsband. Glad

leja
0

Fint halsband, fina färger.

[kissidor]
0

ja vem fick inte vårlängtan av det halsbandet Skrattande? jättefint Glad!

Alex05
0

Vårlängta, det är just vad man får det. Så underbart! Det är ju så kul med spiralrope..

shigne
0

Tack!! Det är kul att leka med färger och former….  Värre är det fotograferingen, tycker inte jag får till det riktigt!!

Tur att det finns bildredigeringsprogram!!

Pitepaerlan
0

Idag är det sk, snöglopp här,
så det här halsbandet gav mig glädje…
att det kommer en vår nästa årSkrattande snyggt med låsetGlad

shigne
0

Färdig med syrrans halsband…..som ska passa armband i samma stil (#83)

shigne
0

Åsså blev det ett zigzag till…..mumsiga blå pärlor!

Tyvärr dålig bild…

Pugglis
0

Åhh, vilka fina spiral rope och zigzagingar. Läckert Skrattande

Fd Paerlugglan

shigne
0

Ännu ett spiral rope, men jag testade att lägga in en annan pärla - aluminium Diamond Cut…la in små jablonex, så inte Cuten skulle kunna skära tråden!

ommok
0

Så tjusiga halsband du har gjort! Skrattande

Smyckestillbehor
0

Jag blev kär i det gröna Oskyldig

www.smyckestillbehor.se - missa inte allt nytt och intressant!

maneki
0

Så fina halsband. Glad

shigne
0

Tack! Men jag ser ju vilken skillnad det är på tråd och tråd!! Man blir nog aldrig för gammal för all lära….

Halsbandet i #105 sydde jag med silamid - det har töjt sej lite och måste sys om - men vet inte riktigt vilken tråd jag ska använda? Har Fireline hemma, likaså c-lon och har beställt, men inte fått hem, SoNo….

Tips?

NeedfulThings
0

Silamiden tycker jag är jättehärlig att sy med, men jaglitar inte på hållbarheten ett dugg, tyvärr. fireline hade jag litat på mest, tror jag (och ja, jag ska inte tjata om spiderwire igenFlört)

Dina smycken är inte alls töntiga, shigne, utan hur fina som helst, så bara kör på!Skrattande

Cessy
0

Tja jag syr det mesta med Fireline D o är den för kraftig så går jag över till Fireline B för då får man väldigt mjuka smycken. Jag har både K.O. o SoNo o jag har lyckats dra av båda dessa  så för mig finns det inget som ersätter Firelinen. Däremot får jag fullständigt panik om jag hade varit tvungen o sy med C-lon eller Nymo o jag hade helt enkelt vägrat att sy om jag bara hade haft dessa två trådarna att sy med.

Det blå spiral Rope halsbandet är väldigt vackert o du har snabbt blivit en mästare på den tekniken.Glad

shigne
0

Långt länkat halsband med svarta facetterade med AB, svarta diamont cut, lite pärlhattar och svart kedja….

shigne
0

Sockerpärlan är ju för underbar!!! Här blev det bling-bling örhängen, stora och härliga!

Cessy
0

Jättesnyggt svart kedjehalsband o örisarna var ju superläckraGlad

maneki
0

Fina smycken, gillar speciellt halsbandet som blir lite "edgy" med den där mörka kantiga kedjan. Glad

Tigris
0

Kul med dem annorlunda svarta kedjan! Och örhängena var ju läckra! Glad

leja
0

Verkligen fint. Gillar lite bling.

NeedfulThings
0

jättehäftiga smycken båda två, det var en snygg svart kedja dessutomSkrattande

shigne
0

Nu har jag provat Maneikis mönster…. Var lite knepigt! Det blev ett halsband, armband å så försökte jag att få till ett par örhängen!

Emo
0

Så många fina alster du har här. Kul att du fick till det senaste så bra!

Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

MaMaMade
0

Vad snyggt! Har ju beställt blå, runda snäckskalspärlor… Skrattande

maneki
0

Fint set det blev. Glad

Cessy
0

Fint blått set blev detGlad

Tigris
0

Vilket härligt blått set!

Alex05
0

Snygg set i blått!Skrattande

leja
0

Oj, vad fint. Snyggt blått.

shigne
0

Tack….mmm, det är en härlig blåfärg på små-pärlorna!!

[kissidor]
0

jättefint, särskilt gillar jag ju dom svarta och grå blingiga sakerna Tungan ute, läckert!!!

NeedfulThings
0

Fint set du gjort Skrattande

shigne
0

Här kommer så äntligen en liten stjärna!!! Undrar bara hur man ska stabilisera den? Tänkte prova med hobbylack…..eftersom det är ett prov, så kan man testa lite Obestämd

På en udd är det fler röda pärlor, där tänkte jag att man kunde göra själva hänget…

Mmadeit
0

sighne Jag har samlat på mig en del stjärn mönster på Pdf om du vill ha…

shigne
0

Mmadeit - men jättegärna!! Jag skriver till dej, så får du min mailadress…. Tack snälla!! Skrattande

maneki
0

Julig stjärna. Glad

Vill du har några riktigt små stjärnor så råkade jag snubbla över de här idag. Flört

shigne
0

Tack maneki!! Alla tips uppskattas…

Pugglis
0

Mera fina saker! Skrattande Gillar speciellt halsbandet med de kantiga länkdelarna och örhängena med sockerpärlor. Julstjärnor måste jag göra några, jag har fortfarande små gula kycklingar i plexiglas hängande i köksfönstretSkäms, de behöver nog bytas ut, eller?

Fd Paerlugglan

shigne
0

Mitt första (men absolut inte sista) svävande halsband…. Det var klurigt, men kul!

Pärlorna kom lite ojämnt…

[kissidor]
0

det var väl ett härligt julhalsband Glad! så nu behåller du din illusion cord då… OskyldigSkrattande?

shigne
0

Kissidor - ja, det blir nog så! Iallafall en av rullarna…… för det är var faktiskt kul och läcker resultat!

Sen får man fortsätta att prova sej fram - men så är det mer eller mindre med alla tekniker!

Tack tjejer för att ni peppade mej!!

Pugglis
0

Jättefint juligt halsband, tur att du fick mothugg angående försäljningen. Skrattande

Hm, undrar när jag skall pröva med svävande?

Fd Paerlugglan

Bimse
0

Så fint det blev

Emo
0

Så glädjande att första försöket med ny teknik blev så lyckat.

Cessy
0

Blev ju ett jättefint juligt svävande halsband av ditt första försökGlad

leja
0

Kul och snyggt.

shigne
0

Va gulliga ni är….tack!! *känner mej stolt*

MaMaMade
0

Jättefint shigne!

Så nu måste man skaffa töcken där tråd också!!! Skrattande

53goran
0

Jättefint svävande halsband. Man skulle kanske försöka sig på det igen. Har bara provat det en gång tidigare och det var länge sedan.

shigne
0

Ja, det var kul med svävande!!! Nu är jag på G med fler såna….

Men först lite julklappar; det här ska min sons flickvän få…

Halsband med vinröda sötvattenspärlor/silverlined matsuno/eget stansat hjärta….

Emo
0

Julig julklapp som passar även efter jul. Det ska hon väl bli glad för.

Välgjort, lättburet och personligt.

maneki
0

Fina o juliga halsband. Glad

Ja, man ska aldrig vara för snabb att göra sig av med material -- rätt vad det är kommer inspirationen eller så får man smak på att testa en ny teknik, som kräver just de de grejerna man ville sälja av. Flört

(Jag har förresten även sett "svävande örhängen" om nån vill göra nåt mer än halsband med sin illusion cord.)

Pitepaerlan
0

Jag säger som maneki…allt är bra ha grejor, man vet aldrig när det kan komma till användningSkrattande

Härligt svävande och Anna måste bara bli lyrisk över sin julklappKyss

shigne
0

Kul att leka lite med örhängen… Här kommer lite av samlingen:

På blå wire och löst hängande pärlor..

shigne
0

Tomtar till jul naturligtvis!!

shigne
0

Blev så inspirerade av de bärklasar som tidigare visats…

shigne
0

Åsså har jag lekt lite med ArtisticWire….(vet inte om jag stavar rätt)

Alex05
0

Vad mycket fina smycken du har hunnit med =)

Det svävande halsbandet är ju urtjusigt!

En fråga, har du gjort tomtarna själv? De var jättegulliga!

Emo
0

Trevliga örhängen!

Cessy
0

Jättefina örisar o tomtarna är jättesötaGlad

leja
0

Söta tomtar och fina smycken. Kul att se.

shigne
0

Tack!

Alex - tomtarna har jag köpt i en webshop! Såg att du gjort några tomtar….tycker de var mycket finare än de jag köpte!

Hade jag vetat att du var så duktig med leran, så hade jag beställt en gäng av dej! Får bli en annan gång?

MaMaMade
0

Jättefint, shigne! Tycker dina artistic wire-hängen är jättetjusiga!

Jag har alltid haft svårt för när saker o ting inte blir millimeterraka o perfekta…tycker att det inte duger o ser tillräckligt proffsigt ut för att sälja. Det är dock ngt jag har fått försöka lära bort…min scraplärare, o sedermera goda vän, blir tokig på mig när jag går igång så igen. Skrattande 

Ibland kan det "rustika" vara nog så snyggt som det perfekta som ser mer maskingjort ut än riktigt hantverk! O dina örisar ser precis sådär "lagoma" ut…skulle gärna ha köpt dem själv om jag bara kunde ha örhängen! Rynkar på näsan Precis min stil!

Alex05
0

#159: Du får gärna beställa när du villSkrattande

Mmadeit
0

Härliga örhängen :-)

maneki
0

Fina örhängen, allesammans. Glad

Skulle kanske göra örhängen lite oftare, men det blir sällan av eftersom jag inte har hål i öronen o ingen "tradition" av att bära nåt i dem. Ringar samma sak. Så det blir armband o halsband. Annars är ju örhängen perfekta för att använda upp "överblivna" pärlor eller för snabba(re) projekt. Finns ju alltid material hemma också, tillräckligt för att räcka till örhängen -- så funkar det inte alltid med större smycken.

shigne
0

Tack!

Allting går i perioder - ibland blir det bara halsband, ibland bara etc. etc.

Trist bara när krokarna missfärgas så fort….. Men tids nog kanske det blir egna krokar av Sterlingsilver? Finns en mängd olika tips o tekniker med det också har jag sett.

shigne
0

Inget smycke precis, men nått att lägga smycket i!!

30 påsar sydde jag ikväll… Är dom kanske lite för stora? En rulle illusioncord bredvid, så syns storleken ung.

Emo
0

Fin och sen är det alltid roligt att göra grejorna själv :-)

maneki
0

fina påsar. Storlek är jag inte rätt person att bedöma, men det är ju bättre de är lite stora än lite för små. Förargligt om man sen upptäcker att nåt inte får plats t ex. Plus att en lite större påse kan vara enklare för kunden om hon vill återanvända den till nåt annat. Flört

shigne
0

Nu är jag klar med alla smycken inför marknaderna…. Här kommer det sista, tyckte julrosen längst fram var så fin.

53goran
0

Jättefina smycken. Det sista armbandet var verkligen juligt.

shigne
0

Tack!

Det är inget armband, utan ett kort halsband. Julrosen hamnar ung. strax under "halsgropen"!

[kissidor]
0

vilken fin julklapp till sonens flickvän!

och vilket härligt julhalsband, håller med om att det var en jättefin ros och du har ju använt den på bästa sätt tycker jag Glad!

snygga påsar också - tänk den som gitte göra nåt sånt själv Skäms

Pitepaerlan
0

#168 är urläckert, riktigt juligt (är det ett ord?)Skrattande

shigne
0

Tack!!

Mmmm gillar juliga jular med mycket bling Flört

Alex05
0

Snygga påsar, måste vara pilligt att syGlad

Halsbandet är jättefint, riktigt juligt!

maneki
0

Tjusigt julhalsband. Glad

Cessy
0

Fina påse o vackert halsband med julrosen - Lycka till på julmarknadenGlad

MaMaMade
0

Läckert!

Annisangel
0

ÅH WOW!!! Hur har jag kunnat missa dina smycken shigne???? Vet inte…

Gud så fina och vackra, som godis som jag bara vill äta upp och ha kvar och titta på igen och igen…Kyss

Fortsätt, jag älskar alltihop!!!!

KraaaamizSkrattande

Många Goa Kramar

Annisangel

shigne
0

Åh tack!! Vad glad jag blir!!

AnnikaMargareta
0

Mina tre favoriter är 2 42 och 90, det verkar roligt det där med att göra smycken och halsband av pärlor! Det ser proffisgt ut.

shigne
0

Nu lägger jag in smycken som jag gjort till marknaden…. kommenterar inte, men undrar ni nått så är det ju bara att fråga!!

shigne
0

Verkar inte som det går att lägga in bilder utan att skriva nått..??

Julörhängen i rött o guld.

Denna kommentar har tagits bort.
shigne
0

Armband med dubbel kedja och berlock med "Grow", "Follow your heart" etc. och en stor vinge i mitten.

shigne
0

Blått sett med glitterpärlor, diamondcut och härlig strass i mitten.

shigne
0

Lite juligt glitter!

shigne
0

Bryter av lite med rosa/silver länkat set.

53goran
0

Jättefina smycken och mycket julkänsla. Min favorit blev nog det sista.

leja
0

Snygga saker. Vet inte vilken som är favorit….

shigne
0

Nu vill datorn inte ta emot fler bilder, så jag får fylla på en annan gång!!

Emo
0

Önskar dig lycka till med försäljningen. Tror att de alla blir omtyckta. Den rosa tror jag blir lättsåld. Du berättar väl sen hur det gått.

MaMaMade
0

Finfint, Shigne! Tror också att det rosa kommer att gå direkt!  Glad

Cessy
0

Fina smycken tror jag faller mest för det juliga halsbandetGlad

Bara en fråga - är inte 181 o 183 samma bild? Vill du att vi ska ta bort den ena?

maneki
0

Fina smycken, gillar speciellt det blå vintriga setet där de dubbla strasspärlhattarna liknar frostiga stjärnor. Glad

shigne
0

Cessy Det är inte bara datorn som fick fnatt - även jag tror jag. Javisst är det samma örhängen!! Jätte tacksam ifall du kunde ta bort en av dem….

Kram

Å tack alla för kommentarer - Ni hade rätt; nr 187 såldes nästan direkt!!

Cessy
0

Så då har jag tagit bort dubletten o vad roligt att 187 såldes så snabbt - GrattisGlad

[kissidor]
0

jo visst kunde man ha anat det Skrattande! men dom var riktigt festligt jul och vinterfina allihop!

shigne
0

Äntligen klar med sonens armband!!! Lösningen på låset blev rätt bra tycker jag. Undrar bara hur hållbart det kan vara???

Riktigt kul var det att sy i den här tekniken (Peyote basic?) - har jag aldrig gjort förut! Det blev lite tungt…

shigne
0

Bilden kom inte med….

Men här kommer den;

Emo
0

Snyggt, manligt, rejält stort utan att vara pråligt.

MaMaMade
0

Som emo säger…

Här vet jag inte om det blir de planerade smyckeklapparna…inte åt Minstan åtminstone. Kom in i mitt rum o hittade små bitar av ett sönderklippt sugrör överallt…tillsammans med seeds från det nygjorda godishalsbandet!

#################*UNGE*####################! Skrikandes

Cessy
0

Det armbandet tror jag sonen kommer bära stolt - jättefint blev det o låset blev ju perfekt.Glad

MaMaMade: Ja i det läget gäller det att bita ihop för att inte förvandlas till en vulkan som får fullt utbrott - bara halvt utbrottFlört

[kissidor]
0

ja det blev ett snyggt och manligt armband Glad!

maneki
0

Fint armband, "lagom" dekorerat för att passa en kille. Glad

Mmadeit
0

Snyggt det där blir nog sonen glad för!

Tigris
0

Vilket snyggt armband! Glad

Jag gillar armband som syns på långt håll!

Alex05
0

Verkligen snyggt armband!

shigne
0

Efter mycket om och men har jag kommit igång så smått igen.

Ett armband sytt i flatpeyote (?) med bruna myiuki 15/0 och helt underbara charlottes.

shigne
0

Fortsätter med mina armband:

cubes 1,8 mm pärlor som jag fick av sonen i julklapp..

shigne
0

Å så har det blivit en hel del diamantnätskablar…

shigne
0

pärlorna i #210 är 4 mm vaxade, miyuki 15/0 och 11/0

Det här armbandet är sytt med 4mm vaxade, miyuki 11/0 och miyuki delicas

shigne
0

4 mm vaxade, miyuki 15/ och 11/0

shigne
0

Halsband i diamantnätskabel; 4 mm vaxade, miyuki 11/0 och 15/0

shigne
0

Tänk, nu är det så länge sen (känns det som) jag höll på att pärla, så jag har glömt en massa ord på saker och ting!!

Gjorde ett halsband till en vännina som fyller år - på skoj kallar hon sej själv för "ung snärtan" - så det blev en stansad ring där det står Ung snärtan Skrattande. Vaxade 8 mm, mirakelpärlor 8 mm, pärlhattar i tibetsilver.

Emo
0

Så fina saker du gjort och vilka vackra lås du har i #210 och #211

Det personliga halsbandet är också jättesnyggt.

MaMaMade
0

Nämen tittut! Där är du ju! Fast när jag ser din massiva produktion förstår jag att du har haft full upp. *Jättesnygga* saker…gillar peyotearmbanden helskarpt! Less is more du vet…ska jag säga; kitschiga människan! Skrattande

Mmadeit
0

Fina smycken välkommen åter till pärlandet :-)

Alex05
0

Vad mycket fina smycken du gjort och välkommen tillbaksSkrattande

Bimse
0

Välkommern tillbaks. Du har verkligen varit produktiv.Fina alster, dessutom roliga lås. Kul med Ungsnärtan, hon kommer säkert att uppskatta ditt fina smycke och engagemang. *Kram* Skrattande

Cessy
0

Jättefina diamankablar o peyotearmband o halsbandet blev ju väldigt personligt o fint. Roligt o se dig tillbaka här igen.Glad

53goran
0

Verkligen fina armband.

maneki
0

Fina smycken, gillar speciellt de tjusiga filled net-armbanden. Glad

shigne
0

Tack…för alla kommentarer. Va glad jag blir!

Men Maneki - vad är filled net-armband?????

[kissidor]
0

shigne det är dina damantkablar det ser du Flört

ÅH vad mycket fint du gjort Glad!

SusannAlg
0

Superläckra armband! Å, Ung snärtans halsband borde bli mycket uppskattat!

ommok
0

Jättefina armband och halsband! Gillar speciellt ditt diamantkabelhalsband, det blev väldigt elegant tycker jag! Skrattande Och jag håller de övriga beträffande Ung snärtan, det halsbandet är verklgien läckert! Hon kommer att bli väldigt glad för det, kan inte tänka mig annat!

Pitepaerlan
0

Här var det mycket vackra arbetenSkrattande vad kul att du är tillbaka Shigne….*kram*

mialycktman
0

Sonens armband är superfint Glad

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Tigris
0

Åh, peyotearmbanden är så snygga!

anki1
0

vilka fina smycken.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.