Måste "visa", smycken av strandfynd
I dag på jobbet kom det in en kvinna med ett helt fantastiskt vackert smycke. Blyg som jag är måste ju bara tala om vad jag tycker om det 😃😇
det visade sig vara en glasbit som någon hittat på stranden och gjort ett halsbandshänge av. Det genom att vira en super tunn silvertråd runt en trekantig sand slipad glasbit o sedan till sist satt en matchande facett och små klara pärlor som dekoration framtill på glasbiten.
silvertråden var så tunn att den såg ut att kunna ramla sönder om man andades på den och såg nästan ut att vara ringlad i flytande form över glaset
Denna länk är inte till det smycket men det är samma färg på glaset och idén är lika, men denna är inte i närmelsevis lika vacker o skör.
Tänkte det kanske kunde vara en idé för er glasfusare
http://prettysmartone.wordpress.com/2007/12/03/beach-glass-pendants/
Hälsa gärna på mig på Facebook.
och naturligtvis tänkte du inte på att fota med mobilen !!!!????
de e sånt man oftast kommer på försent….
ok…det förstår jag…jag trodde att du, som jag, alltid hade telefonen på dig …..
Jo jag har testat så för några år sedan på vackra stenar men fick det inte alls speciellt snyggt. För att jag skulle våga lita på att stenen inte smet så fick jag vira mer än på bilderna o det blev ganska fult o klumpigt. Jag hade väl helt enkelt rätt känsla för hur mycket som var nog😞 Synd att du inte kunde fota för det låter ju som ett jättevackert smycke.