förvara smyckena
Hej, jag är nybörjare med smycketillverkning så jag undrar hur ni förvara era smycken som ni ska sälja? Just nu har jag mina i zip påsar men känns lite jobbigt och sitta och öppna varje påse när man ska visa de.
Jag har dem just i zippåsar och påsarna förvarar jag i stapelbara plastlådor. Det brukar ta ett antal timmar varje marknad att plocka fram och ihop. Men annars blir smyckena fula. Har man pärlhalsband t ex kan man nog rulla in dem i tyg och ner i en låda direkt. Men jag har mycket silver och örhängen, berlocker etc så det funkar inte så bra.
Jag har ett "hängmapps" system. Jag har en stor skolåda som jag har gjort hängmappar i av vikta A4 papper. Dessa har jag vikt så att de hakar i varandra, och bildar fickor som hänger ihop som ett dragspel. I dessa fack förvarar jag mina smycken. Örhängena ligger i små påsar, så att de inte försvinner i lådan.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
örhängen har jag i såna där "fiskelådor" med små fack i, halsband hänger på krokar i plastpåsar, armband och övrigt ligger i zippisar.
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Okej tusen tack för det smarta tipsen. :)
mia: vad menar du med "hänger på krokar i plastpåsar" ??
hi hi
jo jag har halsbanden typ 10st i vanlig påse med krok, sen hänger jag upp dem på krokar…
Lyckomia
ok…jag fick ingen bild som gick att fatta 😂
ha ha sanne, de e jag som inte kan förklara……..😟
Lyckomia