Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: problemhörnan
Läst 850 ggr
Cajolyne
0

förvara smyckena

Hej, jag är nybörjare med smycketillverkning så jag undrar hur ni förvara era smycken som ni ska sälja? Just nu har jag mina i zip påsar men känns lite jobbigt och sitta och öppna varje påse när man ska visa de.

Veda
0

Jag har dem just i zippåsar och påsarna förvarar jag i stapelbara plastlådor. Det brukar ta ett antal timmar varje marknad att plocka fram och ihop. Men annars blir smyckena fula. Har man pärlhalsband t ex kan man nog rulla in dem i tyg och ner i en låda direkt. Men jag har mycket silver och örhängen, berlocker etc så det funkar inte så bra.

anki1
0

Jag har ett "hängmapps" system. Jag har en stor skolåda som jag har gjort hängmappar i av vikta A4 papper. Dessa har jag vikt så att de hakar i varandra, och bildar fickor som hänger ihop som ett dragspel. I dessa fack förvarar jag mina smycken. Örhängena ligger i små påsar, så att de inte försvinner i lådan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

mialycktman
0

örhängen har jag i såna där "fiskelådor" med små fack i, halsband hänger på krokar i plastpåsar, armband och övrigt ligger i zippisar.

Lyckomia 

Hemsida: www.nogg.se/lyckomia

Blogg: www.lyckomia@wordpress.com

Lyckomia finns också på facebook.

Cajolyne
0

Okej tusen tack för det smarta tipsen. :)

sanne62
0

mia: vad menar du med "hänger på krokar i plastpåsar" ??

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

mialycktman
0

hi hi

jo jag har halsbanden typ 10st i vanlig påse med krok, sen hänger jag upp dem på krokar…

Lyckomia 

sanne62
1

ok…jag fick ingen bild som gick att fatta 😂

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Niwa
0

Jag har köpt ett 4-pack med mörk bruna/svarta lådor på Ikea som jag har smyckena i med zip påsar. Den största lådan har 6 fack inut

Hälsa gärna på mig på Facebook.

mialycktman
0

ha ha sanne, de e jag som inte kan förklara……..😟

Lyckomia