Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 1333 ggr
Allamej
0

Goddagens 12/9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad ligger på ert pärlbord idag?

Jag gjorde en liten… pinne… som jag ska sätta bergskristaller på. Lagom psykedelisk eller vad tror ni?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

sanne62
1

på mitt pärlbord händer det inget nytt just nu, det är bara upprepningar av änglar, pärlbollar, kumihimo- och shamballa-armband…detta är för att ha ett lager till julmarknaden…därför har jag heller inte visat något på forumet på ett tag, för allt detta har visats mååååånga ggr….

just nu fyller jag i en anmälan till medlemskap i "söderslättsmärkt"…

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
1

En psykadelisk ginsengrot får ditt alster mig att tänka på Allamej 😉

Sanne o jag som tjatar ihjäl er med mina lyktor o cabbar, men det får ni leva med.😇 Vad är "söderslättmärkt" för någonting?🤔

Här har jag precis städat upp efter skurit en massa remsor som dels ska bli en beställd blå lykta o dels ska det bli två halloweeninspirerade lyktor o så skar jag även till två jullyktor. Fast nu väntar de två blå lyktorna o Halloweenlyktorna på att jag ska ta nästa steg (jullyktorremsorna har jag snabbt stoppat ner i en låda☺️) o tvätta av dem o det är det tråkigaste momentet oavsett om jag gör remsor eller cabbar som jag önskar jag kunde slippa ifrån😮 

Nå en liten surfrunda o sedan får jag väl ge mig på o tvätta de där remsorna så att det går o limma ihop dem sedan, så att jag kan fullfusa dem i natt o köra lyktorna imorgon. I ugnen just nu finns 2 av syrrans beställda lyktor o mina två första runda skålar. Tvekade  faktiskt att slumpa dessa, för jag hade verkligen inte fått på friten på de runda skivorna speciellt snyggt. Nå slängde med dem trots allt för jag var nyfiken på att se hur formen blev, men det skadar def. inte att vara mer säker på vad man vill göra o inte bara lite oinspirerat slänga på frit för det blir inte bra. Nå får väl se sedan i kväll hur det blev.

sanne62
2

cessy. södersläktmärkt är en förening son stödjer varor och tjänster som görs på söderslätt…bl.a ger det en chans att sälja på "tillställningar" som de ordnar, för en liten peng….bl.a denna julmarknad som jag också anmäler mig till…

man får också klistermärken att sätta på sina påsar som anger just "söderslättsmärkt" ….

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
1

Sanne: Låter ju som en bra grej att vara med i för dig😉 Håller tummarna för att julmarknaden kommer ge god avkastning.😃

Limaro
1

På mitt pärlbord ekar det tomt just nu men på glas bordet finns en nyfusad väldigt organisk lykta av typen "det-var-ju-inte -så-här-det -skulle-bli-men-lite-cool-är -den-nog-ändå-kanske-eller?" samt en hög med blandade blivande smycken, allt från fjärilar, örhängen samt några halloween inspirerade saker.. Är inne i en fas med väldigt mycket idéer och väldigt lite tid… :)

Mmadeit
1

på mitt pärlbord ligger massa halvpackade workshop kit å trängs med ett införbidrag som jag hoppas hitta "rätt" pärlor till innan PUSS… måste packa till morgondagens trääff i västerås oxå… GAAAAAAh!