Rund sluten ring
Hej,
Finns det någon här som kan hjälpa mig?? Jag har letat och letat massor nu men kan inte hitta vad jag söker…
Jag söker alltså runda ringar i en metall som ej smälter eller vittrar sönder vid sådär 750 grader. Ska användas tillsammans med glas.
Ringen ska vara ca 25-30 mm i diameter och inte vara för klen själv heller utan att den ska vara stabil även efter bränning.
Hittade en liknande ring som jag beställde hem, endast 1 mm tjock, men den blev för klen tillsammans med glaset. Köpte en annan kraftigare ring på ett annat ställe, men den vittrade sönder vid bränning :-(
Ringen kan även vara i 4-kantig tråd om man hittar det…
Mycket tacksam för hjälp.
Har du tittat efter ringar i äkta silver? Silver tål ju både värmen och blir även silverfärgat efter bränningen (utan att man behöver putsa sig fördärvad). Alternativ köpa silvertråd och själv tvinna ringarna (inget för mig som inte kan forma saker men du är ju lite mer praktiskt lagd så det kan säkert funka)
#1 Jag har funderat på äkta silverringar också men har faktiskt inte hittat några med den diametern heller…. sedan så blir det ju rätt dyrt, men kanske kan vara värt det till mina små figurer som jag ska göra 😉
Du kan inte bara köpa en bit silver och smida till den själv? Eventuellt silverlera borde kunna funka.
Kanske att du kan hitta någon typ av stålring med rätt diameter…prova bara att förbränna dem…annars är silver ett bra men dyrt alternativ.
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka