Uppdatering Snyblet
Har som sagt inte varit här på länge men så fort man sticker näsan hit blir man så inspirerad av alla er fantastiska människor. Tänkte att kanske t o m jag kan inspirera något, så jag lägger upp lite bilder av saker jag gjort på sista tiden. Först ut är lite hårspännen. Jag har köpt spännena på Continenta (6 o 8 cm) och 10 cm från Stoff och Stil. De sitter riktigt bra i håret, jag har testat på en massa olika hår :) Jag trodde först att det skulle bli för tungt med glas, men det blir bra. Och dessutom, så vackert…
Åh blir grön av avund på din glassåg, för jo det går att slipa fram ett hjärta men tar ju en evig tid. 😮 Dina hjärtan är jättefina. Gillar speciellt #3 som ser helt underbart ut. Undrar lite över hur du gör mönstringen på dina hängen? Är det en dremel eller liknande eller etsar du fram mönstert? Läckert blir det i alla fall. Hårspännena ser ut att vara superfina hårdekorationer. Smart att slumpa dem över en tegelpanna😃
Snygga hårspännen och cabbar. Min favorit blir #4. Tittade givetvis i din logg också och där fanns många läckerbitar🙂. Glassåg står så klart på önskelistan här också men det lär nog dröja evigheter innan en sån får bo här tyvärr😕.
så mycket fint du gjort sen sist….svårt att välja favorit men det blir ändå #1 🙂
jag var naturligtvis också inne på tantverk…även där är mycket vackra grejer….
blev lite sugen på att prova att göra hårspännen…jag köpte faktiskt såna stommar för länge sen, som ligger och skramlar nånstans….
Åh ja visst ja så var det ju - du gick webbinar för Tanya (aae glass) o sedan köpte du en dremel. Jag hittade ju svaret när jag var inne på tantverk o tittade på alla dina fina alster. Tror dock inte för ett ögonblick att jag skulle klara av att hantera en dremel på det viset. Dina picassosmycken är verkligen supersnygga 🙂
Men det gör du Cessy. Det är inte svårt. Jag har köpt till en förlängningsgrej och det är faktiskt väldigt meditativt att sitta där och "kludda". Jag kan nämligen inte teckna ett endaste dugg men kladda kan jag och det blir rätt fint tycker jag.
Tack goa ni för de snälla kommentarerna.
Och vet ni va, jag har fått min första beställning i webbshoppen, tjoho! Blev så uppspelt (för den kom en kväll kl 22.30) att jag inte kunde sova. Fungerar med paypal (efter lite pyssel) helt otroligt!
Och Cessy, visst är sågen dyr :( men oj så fort det går istället för att slipa och slipa och slipa och slipa… Har mest sågat ut hjärtan, men ska försöka mig på någon annan form (om det nu finns någon annan form i världen som jag kan uppfatta….). Det går svisch! och så är det klart men lite får man ju förstås slipa efteråt.
Tja jag tror nog inte på den medititiva biten, mer på att jag skulle bli smått galen på min klumpighet🤪☺️ Grattis till föräljningen. Förstår mer än väl att du blev jätteglad över detta.👍😃
Grattis till första ordern, vad kul att shoppen är igång. Jag tillhör dem som inte heller vågar mig på att rista in mönster, klarar ju knappt av att rita en streckgubbe och att då ge sig på att försöka skapa med en maskin känns avlägset.😞
Jättefina grejer! Har också funderat på att göra hårspännen och nu blir jag ju ännu mer sugen! Var också inne och tittade i webshopen - så mycket fint! Och grattis till försäljningen!
Tack snälla ni.
Artafale, jag ska visa när vi träffas :) Kan jag, så kan vem som helst!
😂du har aldrig sett mig med en dremmel i handen 😂
ÅÅhh vad jag gillade hårspännena. så fina färger. I handeln finn ju mest bara bruna eller svart hårspännen. Inte mycket i färg de som finns. Det rosa hjärtat var oxå väldigt fint. Grattis till din order och hoppas på att du får lfera.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Tack anki1. :)
hårspännena superfina, hjärtan går alltid hem
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Jättefina smycken o en fin hemsida!!
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Tack Annika o Mia :)