Snabb fusing-fråga
Hej,
Finns det någon här som fusat en figur med glaspulver som man blandar med lite vatten och fryser till en figur?
Jag vet att några har gjort det, kanske det var ett tag sedan…
Min fråga då, ska man tac-fusa denna frusna figur eller ska man gå lägre i temperatur? Jag vill ju inte att det bara ska bli en rund klump, vill gärna att den ska behålla formen (av en snöstjärna) i detta fallet.
Tacksam för snabbt svar, tänkte sätta igång ugnen strax och prova om det blir bra…är ju så nyfiken!!
Hej!
De andra e nog inte vakna än ;) Men Cessy har gjort en hel del…jag tror att du kan hitta det i starta fusa med ugn tråden…jag ska leta i dem åt dig…
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Det är ju så många trådar att gå igenom 😉 jättesnällt om du vill hjälpa mig att leta Annicka!!
det va nog fel…vanliga fritt..om du han att läsa inlägget Gosa…letar vidare..
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Här e det….hon funderar¨på att sänka tempen 5 gradet till nästa gång…hoppas du inte hunnit sätta igång ugnen!
Nå nu går ugnen på tack, fast, 704 grader o hålltid i 20 min., så nu gäller det bara o hoppas att denna fusningen fungerar för ispowderfusade figurer o att några av figurerna blir ok
Mvh.Annicka
Jag har inte satt igång den än :-)
Ok då var det ju betydligt lägre temp än jag brukar ha till tac-fusing..jag brukar ligga på 738 grader… undra om jag ska gå på 700 grader då?
Brukar din o Cessys ugn vara lika i temp? Ja det e nog bättre att fusa för lågt o fusa om (antar att det går även med ispowder) än att få en klump..
Mvh.Annicka
Ser fint ut, ska bli spännande🙂
Mvh.Annicka
Jag har använt min normala kurva för tac fusing och det har gått bra. Har inte gjort några mängder men funkat har det. Men det är ju helt klart bättre att börja för långt, då får man ju en ny chans.🙂
det är ju den stora pärlträffen PUSS nu…så cessy som gjort mycket pulver-fuse-icing är där…..
Formen höll sig perfekt vid bränningen :-) Alla små detaljer är precis lagom ihopsmälta så jag är väldigt nöjd med det resultatet.
Däremot så kan jag känna att dom känns lite "smutsigt" vita, jag vet inte varför jag upplever att dom fått en något grå ton? Kan silicon-formen gett ifrån sig något?
Jag ska prova att diska formen ordentligt och göra ett nytt försök!!
Så fina snöflingor! Ser jättespännande ut!
Vad bra att det var rätt temp o hålltid för dina snöflingor. Trist att de blev grå ton. Nu finns det ju flera sorters vitt o vissa reagerar ju med andra ämnen, men hoppas du hittar orsaken till den grå tonen.