Mosaikgolv
Kanske iiinte helt och hållet smyckestillverkning men jag har hoppas på att någon kanske har en ide ändå, ni är ju så kreativa!
Jag har ett sadelkammargolv som är tråkigt. Grått gammalt golv som är från när rummet var mjölkrum.
Att måla det ja visst det funkar men jag vill ha något utöver det vanliga, något som sticker ut. så jag funderade på mosaik. :D
Har ni något tips på vad jag kan använda som material till mosaiken på golvet? Har sett att det förekommer att de använder copper penny men jag fastnade inte för det.
Materialet får gärna vara ngt som inte är alltför dyrt, uppskattningsvis är sadelkammaren mindre än 15 m2.
Funderade på sjösten (heter det väll?) men vill inte hålla på att snubbla, vet inte om risken blir att jag lättare snubblar? Vad tror ni? =)
Vad sägs om klinkergolv? finns i många färger.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Hm …. sjöstensgolv. Vad ska du använda sadelkammaren till? Jag har sett sjösten i murar o i väggar typ gillestugor, men undrar om det funkar o gå på. Bättre då o få tag i typ second hand klinkers eller stenar som eg. ska vara till trädgårdsgångar. Detta kan bli supersnygga golv om man krossar dem lite försiktigt så att man får stora skärvor som man sedan lägger typ pussel med o har cementfogar i mellan. Blir ju en grövre mosaikeffekt men till mer överkommligt pris än 1:a hands sortering på sten eller klinkers o betydligt jämnare att gå på än sjösten.