Pysseltips!
Tja vi får väl se om ni följer länken för så här är ok att göra d.v.s. jag lägger ut länken så att den syns o inte är dold i ord o så klickar ni på den o ser vad jag pratar om, för direktlänkning kan ju även ni se som inte har facebook😉😃 Tråden kommer innehålla pysseltips där man i alla fall någorlunda förstår utefrån bilden vad man ska göra eller kanske bara smarta idéer o lösningar.
Först ut är ännu en sak man kan använda PET-flaskor till. Man kamouflerar den till en igelkott o planterar växter i den.
Behöver du aktivera din katt men har dåligt med plats? Bygg en "hinderbana" runt dina väggar😉
Gör en blomkrans utav äggkartonger.
Förstås inte lika kul som när man såg bilderna direkt, men ändå trevligt att klicka på o se roliga grejor. Kul att du fortsätter, så en icke-fb:are kan få fortsätta o se lite roliga tips o smarta lösningar.😃
Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh
Tja jag som inte själv äter tårta (p.g.a. mjölet - inte grädden som alla andra är mer rädda för😉) tycker sådana här tårtstickers är en lysande idé. För alla andra kvinnor sitter ju ändå o ojar sig över att de inte borde, så något sådant här är kanske vad man borde bjuda på istället för tårta😃
blomsterkransen påminner mig om att jag brukade göra tulpaner av äggkartonger förr om åren.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
jag är tacksam att du forsätter att läga in tips här….självklart öppnar jag länken….TACK cessy 😃
Varsegod tjejer o om jag ser något som känns värt o dela så kommer jag skriva en rad framöver o länka till det, eftersom det verkar som ni kollar på länkarna.🙂 Fast just nu har jag bara mest sett typ gulliga eller häftiga bilder o de passar ju inte riktigt här men det kommer mera så småningom.
Vill också säga att jag tror de som tittat i "Gör en gran eller lampa-trådarna" nu borde hunnit läsa att de försvinner p.g.a. upphovsrätten på bilderna o p.g.a. att det är ett annat forum jag visat dem från. Så nu är de borttagna.
Gör en soffa till uteplatsen till ett bra pris:
Rätt häftigt att måla gamla vinflaskor på olika kreativa sätt. Kan ju i alla fall fungera som vas för en ensam ros😇o läckra att titta på.😃
Chokladlöv blir ju superfint att garnera med😃
Smyckestillbehör la idag upp ett tips på hur man kan fläta ett armband med stora pärlor i som blir rätt läckert.
Det var fina armband.
Tror vi hade ett liknande tips i förra tråden som numera är borttagen så jag kommer ju lägga upp en del som ni antagligen redan sett, men som ju numera inte finns kvar om jag inte lägger in dem på nytt som länkar istället.
Detta är hur man gör en koja av en t-shirt o två stålgalgar o en prydnadskudde, så vips har man ett mysigt krypin till sin katt eller liten hund.
Ett smart o samtidigt enkelt o billigt sätt att förvara tråd o band på hittar du här: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=259993974139127&set=a.175509139254278.39896.175495175922341&type=1&theater
supersmart
Har du en stor t-shirt men behöver en klänning - då kan du testa det här. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=558902657486134&set=a.520039438039123.1073741828.520037801372620&type=1&theater
Har du en gammal vas som du är trött på då kan du ju testa o göra så här: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=261688813969643&set=a.175509139254278.39896.175495175922341&type=1&theater
Jag funderade faktiskt på hur en vas skulle bli om man limmade dit en massa små glascabbar o kanske är det något jag testar så småningom.😇😃
Har du gamla däck liggande - då kanske du kan använda dem till något sådant här?😇😉😃
Ang vas med cabbar, borde bli snyggt speciellt om man tar typ kakel fog emellan dem….
Njae vet inte det, för då släpps det inte igenom något ljus. Jag tror det ska vara en glasklar vas o s transperanta cabbar (cabbar gjorda av transperant glas), så ljuset kan falla igenom. Fast använder man istället opalglas så blir det givetvis snyggare om man har fogar i mellan, för då släpper ju ändå inte glaset igenom något ljus.
Fast det ser kanske ut som att vasen drabbats av böldpest utan fogar o då blir det ju inte heller bra, men jag tänker alltså för att få högsta möjliga ljusgenomsläpplighet så bör där inte vara fogar. Antar att man helt enkelt måste testa o se vad som blir bäst o att det som vanligt handlar om tycke o smak😇😉😃
Att vika en groda av en bit 4-kantigt papper.
Ja har ni lite tid över o vill ha något att göra så kan ni ju alltid testa o göra något sådant här😉
Nej inget pyssel - men ganska imponerande😃
Wow…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Hur man gör fishtail bracelet:
http://typicalhousecat.com/2012/08/28/diy-fishtail-bracelet/
Häftig löpare till uterummet😃 (gjord av platta stenar)
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=671532012862641&set=o.175495175922341&type=1&theater
Häftiga o dekorativa sätt att snöra fast skonsnörena på.
Sådana här stenar hade jag gärna haft på baksidan av vårt hus så man kunde se var gången går någonstans.
Fint med de självlysande stenarna.😃
Om man tänker efter en stund kan det hända att man kommer fram till ett mycket viktigt beslut. / Nalle Puh
i den senaste lidl-reklamen fanns de här stenarna med !!!
Härliga Cessy! Dina tips kittlar min fantasi! Det där med tshirt som klänning ska jag komma ihåg, mycket praktiskt måste jag säga!!! *smiter iväg och plundrar min stora morbrors garderob* ❤️🥳😃
Många Goa Kramar
Annisangel
Åh den reklamen måste jag leta upp Sanne. Antar att det blir en ganska dyr historia om man ska lägga längs en hel gång men det vore kul att testa med att köpa en sats o se hur det ser ut o lägga bara några t.ex i en kruka, för att se hur det verkligen ser ut IRL😃
Tackelitack Annisangel. Kul att du blir lite inspirerad att testa lite🙂
de kostade 25-30:- för 17 st. stenar….
Planterat kärnor har vi nog alla gjort med barnen då de var små med varierat resultat också kan jag tänka. I alla fall var det så för oss härhemma att vissa kärnor verkade vara sterila eller så gjorde vi helt enkelt fel☺️
Nå här är i alla fall ett tips på hur man ska gå tillväga då man plantera en avocadokärna:
Sanne: Jo med det priset lär jag inte göra gången för den är ju ett antal meter😮 men man kan ju testa o lägga några i en kruka vid springvattnet för att se hur det blir😃
Lite för pilligt för min smak, men ser ju ut som en häftigt läcker efterrättsidé😃
Smart och snyggt! Det måste jag testa nån gång:)
Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken
Ja, det måste ju helt klart testas i alla fall!
mmmmmmmmmmmmmm
Lyckomia
Hemsida: www.nogg.se/lyckomia
Blogg: www.lyckomia@wordpress.com
Lyckomia finns också på facebook.
Gör dina egna ljuslyktor av gamla konservburkar:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=677226968970448&set=a.575684722458007.144143.575682999124846&type=1&theater
coolt!
Lyckomia
Gamla slitna skor kan bli nya häftiga festblåsor - allt med hjälp av glitter o klister (eller varför inte redan färdigt glitterklister 😉)
Vill du skapa en struktur (strukturtapet) direkt på den målade väggen - använd en kvast. Blir rätt häftigt😃
Ja så här kan man också göra med jordgubbar 😉 Blir ju ganska läckert eller hur?
otroligt gulligt och gott!
Lyckomia
Precis Mia: Här är något som inte direkt är ett pysseltips, såvida man inte själv eller någon i familjen är en händig snickare, men jag måste säga att det var en otroligt smart lösning för små rum. Kanske något för IKEA att lansera 😉
Gör vackra isbitar till sommarbålet eller annan svalkande dryck. Se bara till att blommorna inte är giftiga. Blir oerhört dekorativt.
Åh vad fina isbitarna blev. Får nog ta reda på bättre vilka växter man kan använda till sådant här för det ser ju bara fint ut.
Här hur man kan göra en fin ballerinakjol till en liten prinsessa utan att behöva sy i tyll.
Vill du ha en fin grön ampel - plantera ett par potatisar😉😃
ÅH tack! Min lilla tös är inne i ballerinastadiet och jag tänkte för mig själv: Hur i himlens namn ska jag få tag på en sån kjol! Här har jag ju svaret! Tusen, tusen tack Cessy! ❤️
Många Goa Kramar
Annisangel
Åh glad att något av tipsen kommer till användning🙂
Lusläser dina tips!!! Kanske inte blir någon ballerina kjol men choklad på ballong ska testat så snart jag klarat av att inhandla ballonger🤪
Tackelitack Artafale - trevligt att tråden är uppskattad o läses😃
Sparar någon på burkkapsyler? Då kan du ju använda dem till att göra en lampa 😉
Samlar du på snäckor? Då kan du ju alltid använda dem till något sådant här🙂
Har du tröttnat på dina zinkhinkar eller har stora konservburkar? Då kan du alltid göra om dem t.ex. så här:
Att sätta denna länk under pysseltips är ju inte helt rätt, men som den som såg mig inne på humor vet så älskar jag ju även fantastiska bilder, roliga bilder o.s.v. men det passar ju inte riktigt in härinne på smyckestillverkning så jag har aldrig skapat en sådan tråd.
Denna länk leder alltså inte till pysseltips utan till en bild på världens minsta kvinna Jyoti - 62,8 centimeter(enligt Guiness rekordbok) o hon är 18 år. En av kommentarerna till bilden säger så här " It's real -- I just looked it up. A high school student in central India was recognized as the world's shortest woman by Guinness World Records on Friday as she turned 18 and said she hopes to earn a degree and make it in Bollywood."
Åh hon ser ju ut som en docka. 😮
Ja Sussie man kan ju undra vad för liv hon kan leva, för hon kan ju troligtvis aldrig bilda familj o livet måste ju ändå innehålla mer mening än att bara vara ett utställningsföremål. Fast vem vet - om man känner sig tillräckligt exklusive o uppskattad, så ger det förhoppnings tillräckligt mycket erkänsla o självförtroende så att hon kan leva på det o då menar jag inte ekonomiskt.
Så söta kattkuddar.❤️ Får mig att önska att jag o en symaskin kunde dra jämmt, men jag får nöja mig med att beundra dem.
Inget direkt pyssel, men en jättesmart idé om man är trångbodd.
Liiiiite pyssel att göra dessa gångarna, men jisses så snygga de blir.😃
underbara gångar … 😃
Härlig sommarglassidé som ju kan varieras på många sätt.
Javisst var de det Sanne, men vilket jobb o man måste ju dessutom se till o grunda rätt så att inte ogräset börja trycka sig igenom direkt.
Jättesnygga gångar! Men jag blir lite snurrig av mönstret…
Ytterligare ett sätt att använda Pet-flaskor på😃
Gör armband med säkerhetsnålar.
MEN CESSY! Har du någon telepatisk förmåga eller så???😇 Jag köpte säkerhetsnålar igår för jag funderade på att göra ett armband, men visste inte hur man gör…. Så fixar du till ett tips här🥳! Du är grym, TACK, tusen tack! ❤️
Många Goa Kramar
Annisangel
Varsegod Annisangel😉😃
Gör roser av äggkartonger o använd dem som dekoration.🙂
Tror jag hade detta tipset i en av trådarna som jag tog bort - Att göra chokladlöv som man har till tårtdekorationer eller annat i matväg.
Gör äppelskålar till fruktdesserten😉
Ja så här kan man ju också göra med gamla flaskor 😃
Också ett sätt att knyta sin halsduk/scarf på
En tråkig gammal plastkorg kan bli något jättefint med hjälp av gamla trasor.😃
o så lite mer tips för Pet-flaskor. Denna gången som krukor/amplar
Ja pappersklämmor kan man ha till mycket 😉 Här ett tips på hur man kan använda dem till att hålla reda på kablar utan att de glider ner från skrivbordet eller tar en massa plats på skrivbordet då de inte används.😃
Chokladdoppad kiwi - ser rätt mumisgt ut. Antar att de fryses in eller i alla fall kyls i kylskåp innan man avnjuter dem.
Åh det där med kiwi måste ju testas o pappersklämmorna var ju också supersmart.😃
Tack för alla bra tipsn! :D
Varsegod Lemonad. Trevligt att ni tittar på dem😃
Här är kanske något för en barfotabrud eller kanske bara en rätt häftig smyckesidé😉
Ja det var häftigt.
Jaha - så man kan använda en muffinsform - upp o ner 😉
Ha ha, det var ju riktigt smart😊
Javisst var det det SaGa's😃
Vill man att folk (för jag tror nog både barn o vuxna blir förvånade o ler lite😉) ska se glada ut på bild, så kan man ju testa att göra så här😇
Ja så här kan man ju också göra med småstenar😃
o så ännu en sak man kan göra med Pet-flaskor - måla/trycka blommor.😃
Det ska jag testa med min dotter! Perfekt pyssel en regnig dag:)
också ett sätt att göra armband på - limma o vira runt garn på en stel armring.
Har du en massa udda knappar liggande - gör ett träd😃
#89 Rockkonserten var ju bara så häftig som trädgårdsdekoration😃
Stela armringar o läderremsor kan bli så här:
Jag med.
Också ett sätt att göra virkade armband på. Fast personligen tycker jag nog det är snyggare när man gör likadant men använder typ organza eller sidenband.
Någon som är sugen på lite ice-coffee😇 Kan nog vara supergott med t.ex en Bailys😃
Vill du titta på tv - se en film, när du lagt dig men orkar inte o ligga o hålla plattan. Då är kanske detta en god idé?!
#100 är ju helt super!!!
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Javisst var det en häftig idé Allamej. Jag ska def. testa den.😃
Jag med 👍
Åh kaffeiskuberna verkar ju vara en häftig idé😃
smart hihi
Så här har jag testat att färga o det blir ganska häftigt. Var dock observant att så som de snurrat ihop tröjan inte riktigt motsvarar mönstert på den färdiga tröjan. Man får helt enkelt testa sig fram o mönstert blir lite som det vill men haftigt blir det. (Jag snurrade ihop o band o slängde in i tvättmaskinen, så min blev vit o olika nyanser av samma färg beroende hur färgen kom åt tyget)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=581471231895943&set=o.211476408975019&type=1&theater
Ett smart sätt att förvara scarvsar o slipsar på o framförallt platsbesparande.😃
Smart
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Som sagt var PET-flaskor kan användas till mycket. I denna videon visar de hur du kan använda 2 st till att göra en sopkvast med.😃
o så lite mer PET.flaskor - denna gången som lite barnpyssel o de blir små sköldpaddor😃
så kan man nog uttnyttja bottnarna till PET flaskorna från föregående tips. Det med sopkvasten. Så spara botten ifall ni gör kvasten. ☝️
Bra tänkt Anki 🙂
Gör en lampa av en konservburk!😃
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=391172814338710&set=a.211532742302719.42055.211476408975019&type=1&theater
Har du en gammal kratta till övers så kan du ju alltid använda den så här 😉
Den där kvasten såg ju rätt häftig ut😃
Har du en massa gamla hängare av samma sort - ja då kan du ju göra en lampa av dem så här:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=200521453450436&set=a.179267432242505.1073741831.156494131186502&type=1&theater
o så har vi PET-flaska igen😇o denna gången används den som platpåsförslutare 😃
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=585645358145197&set=a.520039438039123.1073741828.520037801372620&type=1&theater
Kanske inte pysseltips, men ett tips på hur man kan ta bort rödvinsfläckar
http://alldaychic.com/removing-wine-stains-easily/
…………… fast å andra sidan är det väl lite pyssel just med att ta bort fläckar😇😃
Gör en provdocka efter dina egna mått😃
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=643373439021349&set=a.484488288243199.110244.484471781578183&type=1&theater
Gör ett häftigt pennställ av tomma toarullar.😃
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=585650174811382&set=a.520039438039123.1073741828.520037801372620&type=1&theater
Denna lyktan fanns i tråden jag tog bort o den känns värd att lägga upp igen
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=281904825281375&set=a.175509139254278.39896.175495175922341&type=1&theater
Bra idéer allihop. För den som vill göra en provdocka så finns det en bra steg-för-steg-beskrivning på sysidan.se
Har planerat att göra en, var i stort på G - men så "växte" jag…😕
Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!
Gör en enkel fotogenlampa till uteplatsen av en vacker glasflaska.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=392957770826881&set=a.211532742302719.42055.211476408975019&type=1&theater
Ha lite kul med stenar i din trädgård.
#123 Vilken bra länk Evahelene om man vill göra sin egen provdocka 😃
Niwa - ingen fara att flaskan spricker. Vi har flera sådana oljelampor, det finns vekeshållare att köpa på Slöjddetaljer, eller om det va Panduro… Eller kanske var på Lamplagret i Örebro, nu blev jag osäker… Iallafall, själva flaskan blir inte varm, det är bara veken ovanför som brinner. Oljan är kall o man kan bära runt flarran om man vill. Vi har våra stående på bordet som alternativ till ljusstakar.
I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet
Åh bra o veta det jagga-ewe, för jag undrade också det.
Så häftig makeup o nog skulle det vara "lite pyssel" att fixa sig en sådan.😇😃
Har du en massa singelstrumpor - gör en orm😃
En annorlunda ungsbakad potatis som ser rätt Yummie ut.😛
425 grader farenheit = 218,34 grader celcius, så 200-225 grader bör ju vara lagom beroende på om man har varmluftsugn eller inte.
Vässa dina pennor (helst i färg) o skapa med skröfset😉😃
Ingen aning om receptet fungerar, men här är hur du blandar din egen färg till barnen av salt, mjöl, vatten o karamellfärg.
Hur man kan få en engångstallrik se lite finare ut.😃
Åh den där potatisen måste jag nog testa😃
Ja den såg rätt god ut Sussie😃
Här en rätt häftig vägg dekoration.
Ja tänk att spraya den i metallicguld eller silver o så lägga julgranskulor i den. Kan nog bli rätt tufft.😃
I o för sig jättegulliga croissanter men jag tror inte jag skulle kunna förmå mig o skära i den o äta den☺️
En smart strykbräda o en sådan kan man ju dessutom alltid ha framme😃
Trött på din gamla lampskärm? Då kanske detta är något för dig.😃
Ja nu har ju inte mina fläktar så många vingar, men man skulle ju i o för sig kunna dela en vinge med två färger på varje, för de är ju bredare. Ser rätt coolt ut när den går/används 😃
strykbrädan är ju supersmart…spec. för trångbodda.
Håller med om strykbrädan
Ja strykbrädan är smart både för trångbodda, men även att man slipper asa fram den på samma sätt längre😇
Här ett pyssletips om man vill göra en "tavla"😉 Här av bräda, spik o tråd.
Gör en brudbukett av pärlor med m.m.
Gör en lampa av engångsglas/muggar (vanliga vita plast)😃
Gör en smart nyckelring/nyckeltavla med hjälp av elektroniklegobitar o en legoplatta.
Smarta idéer. Brudbukettern var underbar. Braför allergiker. Och om man vill spaara den. Nyckelringen var extra smart.
Vet att jag har haft en liknande om lövroser, men tror det var i någon av de två trådarna som jag tog bort. Nå ni får leva med om det ibland ändå kanske blir dubbelt o nu börjar ju snart höstlövs-rosor bli aktuella igen o den här beskrivningen var dessutom lite instruktivare. Fina rosor blir det i alla fall.😉😃
Häftig skål, men frågan är ju hur hållbar den blir.
Fin krans av målade tomma toarullar😃
Ännu en krukidé med hjälp av PET-flaskor😃
Tackelitack Niwa o eg. finns det så mycket mera o massor av olika häftiga, fina, gulliga m.m. bilder också, men från vår synvinkel härinne så är väl ändå pysseltipsen det som är mest relevant😇😃
#152 - jag har gjort liknande med servetter, de var tänkta till ljuslyktor. Kan säga att de är sega men inte håller formen så bra. Men med en mazarinform fastlimmad i botten, som man ställer ett värmeljus i, blir de fina lyktor att hänga ute. Vajar i vinden, så det får inte blåsa för hårt.
Flätan i #154 måste jag visa stortrollet! Fast jag är urkass på att fläta själv, så vi får nog be nån av svägerskorna om hjälp. De är frissor båda två.
Ebmfh
Trollcaféet
Enkel idé att trycka/färga med ett löv i regnbågsfärger, men det blev attans så läckert. 😃
Ja så här kan man ju också använda en pappersklämma😉😃
Bra tips.
Tror detta också var från borttagna tråden men är inte helt säker, men nå ni får nog leva med att det kan bli dubbelt ibland.
Gör en lampa av kapsyler.😃
Åh sådana här garnbollar kommer jag ihåg att vi fick lära oss i lågstadiet *minnen som väcks*😇😃
Oh ja, sådana gjorde jag massor när jag var liten! Har nog inte tålamod att göra en hel matta dock… Men den ser riktigt gosig ut!
Tar dina nya skor dig på tårna? Använd då en fön😉😃
Text till bilden: "We know how uncomfortable tight shoes can be, so we found a great trick, that will help you solve this problem. You will need a hairdryer, a pair of socks and your tight shoes. Put on a very thick pair of socks (you can put on more than one pair if you want) and try to fit your feet into your shoes. Now blow hot air to the tight parts, with the use of a hairdryer. While doing this, gradually stretch your feet. Just keep the shoe on your feet, and when it is cooled, change into a pair of normal socks and check the result. You can repeat this process a several times, but be careful, in case you use it on leather, don’t forget to also use a shoe cream afterwards"
Jag har ett par träskor, som var för smala i lästen. dom stoppade jag upp med blött tidningspappaer, och lät stå iett dygn. Sen bytte jag ut det blöta papperet mot torrt tidningspapper och lät stå i ytterligare ett dygn. Sen blev träskorna användbara.
Ja så där har jag också gjort med stövlar en gång i tiden anki1, men så här visste jag inte att man kunde göra (använda fönen)😃
Kanske ska prova nån gång om jag köper fler skor som är trånga i lästen.
Hur man superenkelt gör små förvaringsburkar av Coca-Cola flaskor😃
Någonting för uggleälskare? Söta var de i alla fall.😃
Lite tips på hur man kan skapa olika landskap i sina utekrukor😉
Ugglorna var jättesöta, bra förvaringsfickor. Smart med krukorna.
O här är ännu ett sätt att piffa upp en gammal T-shirt på 😃
Gör en söt dekoration till en glasskål.😃
Javisst var den söt Niwa🙂
Här ett tips på hur man gör ett bärbart besticksförvaring. Rätt praktiskt o ha när man äter utomhus på sommaren eller bor i typ båt/husvagn😇
Håller med.
Riktigt bra tråd 😃
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Niwa o Anki - javisst känns den användbar till en del o materialet till en sådan är ju inte så dyr😇
Tackelitack Odd🙂
Här är hur man kan göra vackra fjärilar av gamla läskburkar😃
Denna boxen ser också rätt praktisk ut o denna är gjord av typ gamla mjölkkartonger m.fl andra olika mejerivarokartonger. 😃
Gör en halloweenljulyktedekoration av gamla plastflaskor/dunkar😃
Gör färgglada ormar o sprattelgubbar av gamla flaskkorkar.😃
Gillar inte halloween, men de där dunklyktorna var ju riktigt söta!
jösses vad folk e påhittiga….inte konstigt att "vi" en gång i tiden uppfann hjulet….😃
Älskar denna tråd!
Kul att ni tittar o gillar tråden😃
Här är lite "inredningstips" om du har katt/er😇😉😃
Smart sätt att förvara grytlock på.😃
Lite tips vad man kan göra med tomma toarullar om man vill pyssla med barnen.😃
Ett annat tips med toarullar som ju snart är aktuellt. Gör en adventskalender med hjälp av dem. 😃
Har du hög höjd i din hylla som du inte kan utnyttja o samtigt behöver plats att förvara småsaker på? - då kan detta vara en idé.😃
Vill man göra sådana här glasflaskelyktor,
så kan man ganska enkelt skära av botten själv:
2 Petflaskor som burkförvaring 😃 https://www.facebook.com/photo.php?fbid=416521385137186&set=a.245224355600224.52897.211476408975019&type=1&theater
Behöver du torgvantar ibland under den kalla säsongen? Använd ett par gamla strumpor/raggsockar.😃
Har du en gammal t-shirt med ett fint tryck på - gör en tavla😃
Jag har använt sånna gamla t-shirts att sy prydnadskuddar av, eller rättare sagt kuddfodral. Kul att ha kvar gamla favvisar på nåt vis.
Ebmfh
Trollcaféet
Bra återvinningsidé jagga-ewe🙂
Här en blomma som du gör av färgade rullade pappersark.😃
Här är hur man gör ett fint litet presentkortskuvert av 4 cirklar.😃
Känner du för att använda en liten pumpa som borddekoration till blommor eller som ljusstake istället för Halloweenlykta?😃
Har barnen växt ifrån sitt gamla Lego? Bygg en lampa av bitarna istället.😃
Önskar de hade växt ifrån det. Istället är det fullt av hopplöst Lego Friends i rosa o lila överallt. Och fjantiga små legoblommor som gör ont att trampa på. Men katten tycker det är finfina leksaker! :)
Ebmfh
Trollcaféet
Jo katterna brukar uppskatt Legot mycket mer än våra stackars fötter gör jagga-ewe. Fast tack o lov är det ett bra tag sedan nu mina fötter behövde uppleva detta.😉😃
Gör fina pappersrosor för att ha o dekorera med😃
o här är en annan typ av pysselblomma😃
Tror jag laggt upp tipset innan men detta är i alla fall en annan bild o det är hur man kan använda vinglas på ett annat sätt än dricka ur - som dekorationshjälp. 😃
Sist ut för denna gången är ett jättevackert löv gjort av pappersremsor, men verkar vara ett pyssel för den tålmodiga.😃
o här hur man kan göra vackra rosor med lera.😃
Ett sådant här tält hade def. Zelda (min katt) älskat, men inte jag för jag kan inte sy på maskin.☺️

Tror inte du behöver sy så mycket på maskin Cessy, det ser ut som att dom använder häftpistolen till det mesta…
Gulligt var det!
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken
Oj så noga kollade jag inte, utan utgick nog bara från att de sydde. Hm då kanske Zelda kan få sig ett litet bo trots allt😇😃
Nå då tycker jag nog detta kattältet av gamla galgar o en gammal t-shirt verkar enklare. Vet att jag har haft länken tidigare men om det var denna tråden eller en av dem som försvann har jag ingen aning om.
http://www.goodshomedesign.com/creative-idea-cat-diy-cat-tent/
Den idén var smart ju. Kan man använda 1 uttjänt Tshirt till. synd att jag inte har nån kisse. annars hade jag fixat till den.
Paraply till hunden lär väl inte skydda helt, men lite grand mindre våt hund borde det ju bli 😉😃
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=422859977836660&set=a.211532742302719.42055.211476408975019&type=1&theater
Basvärligt att läsa recepten när du du lagar mat - använd en sorts byxgalge/kjolgalge till hjälp😃
Men den bokhållaren var ju smart! Om man inte har för tjocka böcker… Häromdagen var det riktigt ruskväder när jag följde dottern till skolan, regn och blåst! Mitt klena paraply vände sig såklart ut och in, varpå dottern vek sig dubbel av skratt! "Ha ha ha, mamma nu har du ju ett hundparaply!" Hon hade sett bilden i #214:)
Javisst var den smart, men precis som du säger så får nog inte receptböckerna vara för tjocka. Ja det där var ju snabbtillverkning av ett hundparaply😉😃
Dekorera/pimpa din kasse med blomblad av tyg😃
Dekorera/pimpa dina dricksglas😃
Vill du servera en annorlunda tårta men på ett ganska enkelt sätt - gör en fjäril av en rund botten😃
Vill du ha väldoft i huset så här i citrustider - gör rosor av skalen o dekorera med. 😃
http://www.goodshomedesign.com/rose-orange-peel-diy-orange-rose/
Vill du ha en pumplykta som inte är scary o dekorera den enkelt? Använd då en bormaskin o få dem t.ex. så här: 😃
Halloween make up. Ser väldigt verkligt ut o definitivt ingenting för mig. urk!
Förvandla klubbor till lite roligt halloweengodis,😃
Eg. är det Mmadeit som hittade detta tipset på fejjan, men jag tar ju hit tipsen o i de flesta fallen är de ju just från fejjan. Det gäller återigen att göra en blomma, men här även med hjälp av pärlor. Jättefina tycker jag att dessa blommorna blev.
De blommmorna blev jättefina
Javisst blev de det anki🙂
Får du inte plats med hinke under kranen - använd en plastsflaska till att blir en förlängning. Rätt smart faktiskt.😃
Vi har nog haft en liknande innan o förhoppningsvis är det i alla fall inte samma.😇 Gör ett pennställ av gamla toarullar o andra pappersrullar o måla dem o få en sådan här super snygg "ordning o reda - sak."😃
http://www.goodshomedesign.com/diy-paper-roll-desk-organiser/
Pennstället blev ju fantastiskt snyggt. svårt att tro att de är gjorda av bla toarullar. fiffig med Petflaska som förlangare av vattenkranen.
Javisst blev det snyggt med det pennstället o flaskan är ju jättesmart om man behöver fylla på en spann just där man bara har en sådan typ av vask.🙂
Denna fanns i en av trådarna som försvann o det är en ljuslykta som du gör av någon gammal CD/DVD-skiva + gamla spelkulor. Kan tänka mig att skenet från en sådan lykta blir jättefint.😃
En lite söt Barbapapafamilj i all enkelhet😃
Platta till en tom toarulle lite!
Klipp tunna remsor!
Dekorera med dessa!
Hur då? Jo titta här😉😃
http://www.goodshomedesign.com/diy-project-toilet-paper-roll-wall-art/
#234 Sådär har jag gjort på väggen på min toa :) Fast funderar på att måla det med vattenfärg så det blir svagt färgat.
"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin
Har du gamla vinylskivor som är repade, eller som du helt enkelt inte tycker är bra?
Gör en snygg klocka av det!
Snygg klocka Lemonade 🙂
Tja eg. inget pysseltips, men vill du lära dig hur man kan vika en skjorta/t-shirt på under 2 sekunder? Titta då på denna länken/videon (varar ca 1 min.)
https://www.facebook.com/photo.php?v=1387232188186590&set=vb.236486913157711&type=2&theater
o vet ni - det fungerar faktiskt o var ganska lätt att bemästra. Fast sedan är det en annan femma om man kommer ihåg det sedan förståss😇😉😃
Måste genast hitta en skjorta att testa på!
Det går väl bra med en trjöja ellet T-shirt med. ska nog oxå testa.
Ja det går jättebra med en T-Shirt. Det var en sådan jag tog från tvättställningen o första gången knökade jag till det när jag drog t-shirten mot mig, men sedan vid andra försöket fungerade det😃
#237 Det där kan jag 😃
~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~
Visst är klockan snygg Cessy!
Att vika skjorta/tshirts sådär har jag gjort i flera år och jag fick tom ett gammalt ex att börja vika sina tshirts när jag visade honom detta sätt.
Han blev helt överförtjust i hur enkelt det var, och snabbt det gick. :D
fin klocka.
Har du lite punchar o gamla färgkartor eller färgad kartong kan du göra olika mobiler. Lite retrostuk över dessa😃
Något för er som stickar o virkar, för att hålla rätt på nystanen.
Återigen PET-flaskor som utnyttjas som krukor, men denna gången använder man båda "ändarna" + en CD-skiva.😃
o här har man utnyttjat gamla schampoflaskor o gör om dem till pennställ på ett lite roligt sätt.😃
Har du en massa plastskedar liggande hemma? Ja då kan du använda dem till att göra en blomliknande spegelram.😃
Ett rätt snyggt armband på ett annat sätt som jag faktiskt blev lite sugen på att testa o göra.😃
Här är bilderna lite tydligare på hur man gör det. http://juicy-giusi.blogspot.it/2013/05/diy-ball-chain-bracelets.html
Kanske inte ett pysseltips precis, men väl ett matnyttigt sådant😉 Hur man separerar ägg med hjälp av en mjuk PET-flaska. Rätt häftigt😃
https://www.facebook.com/photo.php?v=10151701698526852&set=vb.211476408975019&type=2&theater
supersmart….
Tänker du bara slänga ut dina gamla LP, då kan du ju testa o göra en fin skål av 1 i ugnen.
Många ser bara LP o CD:s som forntida skräp o förall del - Har man riktigt repiga skivor, så är det kanske bättre att göra en skål eller annat av dem än ändå aldrig kunna spela dem.😉
armbanden var fina kan tänka mig att göra själv.