Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikett: off-topic
LĂ€st 2178 ggr
Lottavo
0

Har absolut INGEN inspiration...

Viljan finns, men inspirationen saknas
 đŸ˜•

SlĂ€par just nu pĂ€rllĂ„dor och brickor fram och tillbaka frĂ„n vardagsrum till kök, och vice versa - men skapar inte ett skvatt

Letar dessutom efter marknader framöver, i Stockholm
 Fick en iZettle i födelsedagspresent, och vill ju fĂ„ anvĂ€nda den!

Niwa
1

jag bild googlar nĂ€r jag har inspirationssvacka😃

HÀlsa gÀrna pÄ mig pÄ Facebook.

anki1
0

jag ser vad alla hĂ€r inne har gjort. LĂ„nar böcker frĂ„n bibblan eller lĂ€ser i mina egna. sĂ„ har vi inspiration  via nĂ€tet . och sĂ„ nĂ€r jag skaffat nya pĂ€rlor.

Älska dig sjĂ€lv för den du Ă€r

Besök mig gÀrna pÄWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

bybarbro
0

Jag googlar och tittar pÄ youtube, det brukar alltid sÀtta igÄng fantasin igen och sÄ bra musik pÄ radion!

Lycka till! Du ska se att det bara Àr en tillfÀllig svacka, det fÄr vi alla.

Du kan gÄ in och titta pÄ min hemsida under smycken/halsband/armband, kanske kan du fÄ nÄgon idÚ!

www.bybarbro.com

Mmadeit
0

pinterest Ă€r inspirations höjjande tycker jag

Ă„ att tĂ€nka pĂ„ att man mĂ„ste hitta sĂ€tt att sĂ€lja det man gör Ă€r för mig totalt inspirationsdödande
.

Allamej
1

Jag kollar pĂ„ fokaler och andra tillbehör pĂ„ etsy
. Sen Ă€r jag pankare och jag har sĂ„ mycket vackert som Ă€r pĂ„ vĂ€g till mig 😃

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ SajtvĂ€rd pĂ„ Smyckestillverkning och rĂ„ttor

Niwa
1

hehehe ja shoppa kan ge inspiration 😃

Annicka.C
1

ja men ibland finns det inget som hjĂ€lper😕
dĂ„ lĂ„ter jag det bara va och gör det som mĂ„stes
(lĂ€s bestĂ€llningar) Inspirationen brukar komma med solen för min del, lite knasigt att vilja gĂ„ ner i kĂ€llaren nĂ€r solen visar sig o alla andra vill gĂ„ ut, men sĂ„ e jag ;)

Mina smycken hittar du pĂ„  Smyckeskonditorn.se och pĂ„ facebook & lite övrigt hĂ€r -annickas-glasalster-3

Mvh.Annicka

Lottavo
0

Nja, nu menar jag mer att lusten att skapa inte finns, Àven om viljan finns

Och nĂ€r det gĂ€ller att hitta marknader: Om jag inte sĂ€ljer mina alster blir det inga pengar till nya pĂ€rlor
 đŸ€Ș

Cessy
0

Jo men sÄ Àr det hÀr ocksÄ Lottavo. Efter alla lyktor sÄ tog jag slut o det Ànda jag gjort sedan dess Àr ett par enkla trÀdda smycken till mig sjÀlv tills nyÄrsfesten o sÄ nÄgra bestÀllda Ànglarörisar. DÀremot har jag anvÀnt min overksamma period till surfa runt o titta pÄ pÀrlor, men glaset lockar inte alls sedan lyktperioden tog slut. FÄr vÀl se om jag kan puffa igÄng mig sjÀlv sedan, men det brukar komma igen o jag har alltid sÄdana perioder av icke-skapande dÄ det varit vÀldigt mycket o intensivt o det brukar ge sig förr eller senare sÄ det gör det nog denna gÄngen ocksÄ. Hoppas att du snart ÄterfÄr skaparlusten igen. *kram*

sanne62
0

börja med nĂ„t enkelt som örhĂ€ngen med hattpinnar
.dĂ„ triggar du skaparnerven
.☝

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjĂ€rta

Lorita
0

det Àr ju det som Àr fördelen med att ha nÄgot som hobby men behöver inte skapa för att överleva

Med vĂ€nlig hĂ€lsning Lorita
SajtvÀrd för KonstnÀrer, Welshponny och Westernridning

Cessy
1

Blev lite trött pĂ„ mig sjĂ€lv att jag inte har lust med att glasa, sĂ„ jag tog en shoppingrunda o köpte lite dekaler😇. Verkar ju som jag Ă€r en av fĂ„ som envist hĂ„ller fast vid dekalerâ˜ș Visst Ă€r dĂ€r fler som gör litegrand men för mig Ă€r det ju en del av det jag Ă€lskar att göra med glaset.❀ Att  de ska vara bakgrund (gĂ€ller framförallt nĂ€r jag gör fritcabbar) till att anvĂ€ndas för vissa dekaler. Har ju en hel del hemma, men söker ju stĂ€ndigt nytt. 

DĂ„ efter jul, sĂ„ hittade jag ju en amerikan som sĂ„lde lite andra dekaler Ă€n jag köpt annars i USA, för det Ă€r i princip bara dĂ€r jag hittar dekalerna o dĂ„ köpte jag ju jĂ€ttefina juldekaler i form av julstjĂ€rna (blomman) i arrangemang med annat julblommigt som jag ska ha till julassietter. Dock kĂ€nner jag mig inte inspirerad att starta dessa nu o sedan sĂ„ ska jag nog ha ett system 96 glas till dessa istĂ€llet för bullseye o detta har jag inte hemma Ă€nnu utan det fĂ„r bli ett framtida inköp. 

Köpte ju Ă€ven lite katter men sĂ„g ju att han hade massor av annat. ÅtervĂ€nde dit nu o sĂ„g att han just nu har 20% o frakten Ă€r ju alltid bara 5,75$ sĂ„ nu köpte jag pĂ„ mig lite rosor, fjĂ€rilar, blomslingor, drakar m.m. o det fungerade, för genast kĂ€nner jag att imorgon mĂ„ste jag starta med att prima lite formar som jag inte orkat prima om o göra lite cabbar sedan för att ha till dekalerna nĂ€r de kommer. KĂ€nns ju nĂ€mligen som en bra grej att ha lite dekalcabbar med mig ner till BLM dĂ€r jag har en hantverksplats o eftersom det inte Ă€r sĂ„ mĂ„nga som gör dekalcabbar sĂ„ kan kanske pĂ€rlfolket vara lite intresserade av sĂ„dana. SĂ„ nu har de i alla fall börjat rycka lite i glastarmen đŸ˜‰

Cessy
1

Oj sÄg att jag inte lÀnkade o det Àr kanske andra glasare som blev sugna o sÀljaren heter dream77catcher o hÀr Àr det han sÀljer o det Àr alltsÄ helt andra dekaler Àn de har i de andra webbshopparna. Han levererar snabbt o frakten Àr som sagt var mycket överkomlig med tanke pÄ att han skickar frÄn USA.

Niwa
0

Äh det lÄter trevligt Cessy, dÄ fÄr vi kanske se lite nytt vackert glas ifrÄn dig framöver

sanne62
0

skönt att du börjat tĂ€nka GLAS igen
vad Ă€r BLM ?? jag minns inte att du nĂ€mnt det förut
.

Niwa
0

bead lovers meet Àr en pÀrltrÀff Sanne

sanne62
0

tack niwa
ja jag kom just pÄ det sjÀlv
i lund va ?

Cessy
0

Japp i Lund. Nej jag har nog bara skrivit pÄ fejjan om BLM. I fjol var jag inte med för jag kunde inte, men i Är Àr det sista helgen i mars o dÀr Àr nÄgra platser kvar om nÄgon Àr sugen. LÀr mer hÀr.

.. o jo det kĂ€nns rĂ€tt bra att det börja kittla lite i glasskaparnerven igen o dekalerna var def. det som blev en bra trigger. Lite nytt att skapa med Ă€r ju aldrig fel đŸ˜‰

Mmadeit
0

cessy ja skapa till Lund
 Jag skulle kunna behöva en stor havsbotten droppe Ă„ kanske en stor droppe med Ă€lva eller sĂ„ igen
.

Cessy
1

Oki-doki Mmadeit.🙂 Köpte faktiskt en annan sorts dekalark bĂ„de med Ă€lvor o en med havsbotten"varelser". PĂ„ de andra arken har det ju bara funnits en Ă€nda blĂ€ckfisk o pĂ„ detta arket fanns i alla fall  2 mindre o 1 större o eftersom de varit efterfrĂ„gade sĂ„ blir det dels antagligen 1 sĂ„dan o sĂ„ kanske nĂ„gra andra ocksĂ„. đŸ˜ƒ

Lottavo
0

*mutter mutter*

Ni kidnappade min trĂ„d
 đŸ€  đŸ˜‰

Cessy
0

*sorry*â˜ș

Lottavo
0

đŸ€Ș đŸ˜ƒ

Mmadeit
0

*skÀms inte ens det Àr ett forum ;-) * babbel kan ju till Ä med kanske inspirera
.