Plexiglasförvaringar
Var på ebay för att leta efter olika plexiglasförvaring som jag tänker testa att ha smyckena i hos min frissa. Det går ju inte att ha dem hängande lösa eftersom miljön med hårspray m.m. är allt för aggressiv. Just nu hänger de på en lång stång i stora zip-påsar. Det skyddar i i för sig halsbanden/armbanden, men det blir ju svårt för någon att verkligen se smyckena o ännu krångligare att få upp dem, så på prov köpte jag 2 st plexiglasbyråer för att se om folk tittar mer om de kan bli frestade av att de faktiskt ser igenom plexiglaset o att det är lätt att ta upp o titta på dem.
Är inte alls säker på att de fungerar som jag hoppas men avsikten är ju att skydda från kemikalier i luften hos frissan o samtidigt göra det lättare o se o ta upp o titta på smyckena.
Köpte även en plexiglasdisplay till örhängen för idag har jag frångått min jättefina örhängessnurra o återigen tagit fram en svart örhängesdisplay i papp som är klädd med svart sammet o så trätt en stor glasklar plastpåse ovanpå så att det ska gå o se igenom o det ser ju ganska billigt ut o lockar säkert inte direkt till köp.
Nå får se hur de funkar när de kommer så småningom o jag undrar om någon vet var man kan köpa liknande plexiglasförvaringar på andra ställen än ebay till vettigt pris?
Jysk har en variant som jag själv använder: http://jysk.se/badrum/eget-valbefinnande/forvaringsbox-bocano-b15xl24xh11cm
Ja detta har inte alls vare sig med plexiglasförvaringar eller pärlor att göra men ville bara visa en sak som bara råkade dyka upp när jag surfade runt på ebay som jag tyckte verkade vara jättesmart. En väskkrokshållare som man "hänger på bordet så kan man ha handväskan framför sig när man är ute o fikar/äter bland folk istället för att ha väskan på ryggstödet o där den ju är lätt att muddra för en ficktjuv eller att man har den nere vid fötterna o svårt att få upp den o likaså svårt att ha koll på den då.
Hittade flera med katter men föll för den här o den här. Köpte båda två o så får min mams den ena. Det praktiska är ju att man kan hänga den utanpå väskan så blir det ju ett väsksmycke som är lätt åtkomligt då man behöver använda den😃
OBS! Scrolla ner på länk-sidan så ser ni bilder på hur man avänder den.
Tack för tipset fluffis. Den ska jag åka o titta på🙂
bra tips…både för byrå och väskhängare….
jag har också den från jysk. helt ok
dessa var fina,ngt dyra men ser lite exklusiva ut. dock får det nog plats flera halsband då det är ett stort fack
åhléns
http://www.ahlens.se/inredning/forvaring/smyckesbox-id-8b13cdebd0074f2c8cb6183d62a04ef8.html
http://www.ahlens.se/inredning/forvaring/smyckesbox-id-5562432f7ef049e399c6ff6e26a05346.html
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Jo de såg lite lyxiga ut. Synd bara att de inte var två lådor istället för en, men bra att veta att de finns om de andra är alldeles för fjuttiga. Tack Niwa🙂
drömmer om denna… men rätt mycket pengar…
tack för den vidarbefordrade drömmen mmadeit !!!! 😡
den är ju helt perfekt!!!! hur ska jag nu få den ur mitt huvud???? 🤪🤔
nu överdriver du allt mina förmågor niwa …. 😉
Ååå håller med…vill oxå dela mmadeits dröm😇
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Den var snygg Mmadeit o så perfekt den hade varit, men 983 kr + frakt (om de nu verkligen levererar utan UK o Irland förståss) blir ju en del pengar. Men jättesnygg var den.❤️
nu har jag blivit jättesugen på ett skåp….
hittade denna firman…har mailat och bett om prisuppgift…
http://www.semiplast.se/produktstall/display-vitrin-lasbar-akryl.html

Åh, vilka bra saker ni hittat! Jag blir också nyfiken på priset på det fina akrylskåpet, Sanne! Skulle ju vara toppen att kunna ha en liten utställning på jobbet, som går att låsa också. ;-)
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.
ja…eller om man nu tar mod till sig och frågar i en butik eller salong om de vill sälja för en…då känns det ju bra att ha ordnat något….
tyvärr har jag inte fått svar idag…vet inte ens om de levererar enstaka eller man måste köpa många…men de kunde ju iaf. svara, tycker jag.
alldeles för stora för mig….men priset är ju helt otroligt…känner ni ingen som har shop eller dyl…
tycker det är så synd om ingen kan göra ett klipp…..
http://www.blocket.se/malmo/Smyckes_montrar___skap_51580938.htm?ca=23_14&w=2
ja den ser ut att kunna bli ett bra visningsskåp !!!
Åh, vilket fynd! Det är ju jättefint! Blir nog ett bra visningsskåp:)
Titta gärna in på min facebooksida
http://www.facebook.com/sagasmycken
Åh det skåpet kan säkert bli kanonfint visningskåp 🙂
Ja, glasdelen är mer eller mindre som ett lock så det kan fällas uppåt. Är inne på din ide Niwa med lite krokar så att både hängen, armband och lite annat kan hängas upp. Funderar även på om det inte skulle gå att sätta in någon form av belysning 
ja just det belysning … kolla i Annickas trådar…hon hade ju några fiffiga trådlösa lampor i sina "tavlor"…
mina små batteridrivna lampor finns att köpa på citygross,finns även liknande på jula o biltema🙂
Mina smycken hittar du på Smyckeskonditorn.se och på facebook & lite övrigt här -annickas-glasalster-3
Mvh.Annicka
Ja, batterilampor är ju en suverän ide! Tack för tipset, var mer inne på att sätta sambon i arbete men det är ju klart bättre med batteri för då slipper jag ju ha sladd (och uttag) 👍
: ( : ( fick svar från semiplast group nu ….tyvärr gör de bara större fabriksleveranser….
🥵
Åh vad synd Sanne. Tja glasskåp blir det nog inte hos min frissa, för hon har så himla ont om plats o är så rädd att riva ner saker att hon inte ens vågar ha lyktorna där framställda, så dessa har jag tagit hem igen. Ingen kan ju köpa något de inte ser eller vet finns. 😮 Därför är det bara enkla smycken eller cabbar jag satt hängfäste/bails på eller satt dem på någon annan stomme typ ring, armband. Sydda smycken säljer inte där. Det ska vara billiga smycken som enkelt trädda smycken eller enkla länkade med kedja, men inget avancerat som kostar.
Även sådana cabbar där jag laggt ner mer jobb på dem o slipat fram en form som gör att de ju kostar lite mer är ointressant. Nå nu var det ju inte detta eg. utan att smyckena bör förvaras i något som är oömt. Plexiglas kan spricka om det trilar ner, men går förhoppningsvis inte i miljoner skärvor som glas kan göra. Plexiglas är också helt genomskinligt på ett annat sätt än de mjölkvita plastförvaringarna annars är o förhoppningsvis ska då plexibyrårerna o örisdisplayen locka till att kunden vill titta på vad som finns o förhoppningsvis givetvis köpa något, men plexiglaset ska också skydda från hårsprayer o andra kemikalier som finns hos en frissa.
caraga lämnar 40% på allt just nu….jag köpte några av dessa….inte så bra som ett skåp men kan nog funka….
Ja Caraga kom ju med 40% rea idag (kod: FR ) o jag vet ju att hon har en hel del displayer o en del plexi. Hittade två olika boxar, så med 40% tänkte jag att dessa måste jag testa😃 Glad för alla boxar jag hittar för då kommer jag ju ha lite olika som kan passa till olika saker. Testar just nu o göra enkla mobilsmycken. Inte säkert det faller frissans kunder i smaken, men jag har ju en hel del pärlor o berlocker som går att använda redan hemma sedan tidigare o inköpte sådan där mobilploppar billigt på ebay, så det är ju värt o testa o den ena lådan borde ju passa perfekt att lägga sådant i.
Åh du hade visst skrivit med jag skrev Sanne, för jag hoppade här i mellan o fejjan. Ja den boxen köpte jag men också den här.
o det var denna sista som jag hoppas ska passa för mobilsmycken den andra kanske kan passa till de långa armbanden - har gjort ett armband till mig själv med Hello Kitty toggle lås med strass som är treradigt (alltså bara trätt inte wrappat) o det passar kanon till halsband med låset på sniskan framåtvänt o när frissan såg det så ville hon gärna att jag gjorde några olika sådana enkla trädda som kan vara både armband o halsband. Fast jag kommer nog bara göra ett med Hello Kittylås - de andra får det vara andra toggleslås på. Är lite risky dock med toggles. Går ju att förlänga genom sätta dit fler ringar, men inte att korta. Fast toggles gör ju dessa enkla trädda extra snygga, så jag chansar.
det verkar som vi tömt deras lager på plexilådor…..😉😎
Cessy, du kan ju göra en liten fotobok med dina större glasföremål i så kanske de kan ringa o beställa av dig…
Mvh.Annicka
Jo jag skaffade faktiskt en digtal fotoram i fjol i januari, för sonen tyckte att jag kunde ha en sådan hos frissan, men jag har tvekat för jag tror inte kunderna är så moderna att de tittar (många kunder är äldre) eller eg. är intresserade. Känns som jag tränger mig på med något som de inte är intresserade av, så idén kom aldrig längre än så.
Jo vi gjorde kanske det Sanne, för de är ju slut😃