Smyckestillverkning iFokus

Smyckestillverkning

Etikettoff-topic
Läst 1145 ggr
Cessy
0

En ebay-fråga

En ebay fråga som jag är lite nyfiken på. Varför har en del säljare bara en store men ligger inte ute med sina varor i det allmänna flödet? o varför finns eg. både store o samtidigt det vanliga flödet med antingen köp nu eller auktioner? Vad är syftet med att det både finns det ena o det andra för de kan ju ha auktioner respektive köp nu även i sina stores? Så varför finns båda dessa alternativ o när används det ena respektive det andra?  För man kan ju lika väl sortera på o välja se en enskild säljares varor även ute i allmänna flödet om man vill.

Cessy
0

Ingen som vet?

Artafale
0

Jag har ingen som helst aning dessvärre.

sanne62
0

ingen aning

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

Cessy
0

Nehej - inte det inte alltså. Då får jag alltså fortsätta o vara frågande inför detta då🤔

sanne62
1

sluta undra…bara shoppa …. Skämtar

Cessy
0

Ha ha ….. ja det klarar jag ju utan att fundera eller är det kanske så att det är där jag borde fundera mera🤪😃

sanne62
0

ja, ibland köper man onödigt mycket bara för att det är billigt… men som vi vet, kommer det alltid till nytta någonstans, någon gång….

Cessy
0

…….ja om hundra år eller så😇☺️😉

Mmadeit
0

jag misstänker att det kan vara olika avgifter som säljaren får betala för olika "synlighet" av en vara…

sanne62
0

ja, det var en bra misstanke….låter logiskt….

Cessy
0

Ja så kan det ju vara o det förklarar också att varorna ofta är lite billigare i en store då än fritt ute o antagligen förklaringen till att vissa prioritera sin affär framför det öppna ebay. Det vore i alla fall logiskt om det är som du tror Mmadeit.

Mmadeit
0

sen ibland kan man se varor i flödet på ebay.com å så klickar man på visa säljarens övriga varor och där ser ut som säljaren inte säljer NÅNTING (fast man sett massor i flödet) då kan det vara så att säljaren har listat sina varor på tex ebay.co.uk  eller australiensiska ebay. då syns varorna i flödet på ebay.com av nån anledning men man ser inte butiken därifrån utan man måste gå in via den landsstyrda ebay.

Cessy
0

uh - många faktorer då som kan spela roll. Nå gäller att hålla koll på sina favvosäljare då, så hittar man ju varorna slutligen. Tycker det är knerpigt vilket ebay man hamnar på, för ibland är det det ena o ibland det andra😮