Glasvävning...
kolla vad jag råkade se på cebex…det är ju en sån han hade gjort, han inne på glaskonst….vem beställer först? artafale eller cessy???
http://www.cebex.se/slumpingformnr61225x25djup5mm-p-5168.html?cPath=66_397_516
ja, hade jag haft stor ugn, hade jag definitivt provat detta….
Ja, jag såg ju detta inne på glaskonst
. Lite lätt irriterad att jag redan har ett jättepaket på väg till mig från slumpys jätterea och att jag inte såg det innan så jag fick med denna då
. Men handla ska jag inte, jag sneglar istället mot lerpåsen som står och samlar damm och tror att jag kan göra en själv
. Går inte det är går det kanske med fiber, det har jag en del liggande också för detta bara måste ju testas.
ahhh, menar du att slumpys hade samma form? va synd…men om man läser hans förklaring så har han större och djupare "galler", så det är kanske bättre att göra en själv….men annars kan man ju använda rods…
Nu har jag inte läst hans tråd, men jo jag såg den o tänkte att jag ska kolla sedan. Warmglass har också sådan men jag har också tänkte att den typen av form borde man kunna göra själv, men jag har inte haft ork eller energi att göra något med glas sedan jul. Jag har inte ens primat de formarna jag tog då till jul o fick för några veckor sedan😞 Är väl helt enkelt inte i glasskaparform just nu.😇