Pinnar
Var kan man hitta pinnar, både hatt- och öglepinnar, med god kvalité?
Silverfärgade, medelhårda/hårda till bra pris…
Helst inom Sverige.
Continenta! De har storpack, bra pris o god kvalité o de har både hårda o mjuka hattpinnar o öglepinnar.
Tack Cessy! Jag har inte varit inne och kollat på deras sida på flera år… tror att de bara vände sig till storkonsumenter/företagskunder på den tiden… 🤔
Idag behöver man inte längre gå över den summan. Jag har i ganska många år köpt deras mjuka hattpinnar i 1000-pack. Visst jag förbrukar dem inte i ett nafs, men de är av god kvalité o är lätta o snurra då jag framförallt vill ha dem till länkade armband o jag har nog gjort av med ett antal pack under mina pärlår😉😇
o jo förr vände de sig till företag o man var tvungen att handla för större summa (har för mig att det var 800 kr innan moms) men det är ju borta numera. Man kan även numera köpa småpack men till högre pris. Kan ju vara bra om man vill testa någon smyckesdetalj för att veta om det motsvarar ens krav. Jag handlar som sagt var mina hattpinnar, kabinlås örkrokar, ovala motringar i olika storlekar o mycket annat där o har gjort så i flera år o hittentills har jag alltid varit nöjd med det jag köpt. Dock har jag inte direkt köpt pärlor där mer än lite swarovskis (större pärlor o små rivolis), men själva pärlsortimentet har väl eg. inte varit deras starka sida, men väl smyckesdetaljer i både äkta som oäkta material.
Lottavo de har nu även en "butik" inte bara en lager shop…