silverarmband.

Fina armband 
Om fler mönster så finns det en tråd med mönster på svenska i forumet här av kjellsangel. Engelskspråkiga sajter har jag samlat ihop en del mönster på i bloggen min o av dem är kanske Maille Artisans störst -- där finns hur mycket olika "weaves" som helst i alla svårighetsgrader plus artiklar mm.
Medarbetare på Smyckestillverkning
Mina bloggar: Manekis Pärlblogg ~*~ Wildroses and blackberries

Vad läckra armband, vill också göra! När skall man hinna allt man vill?
Nytt Alias: Pugglis 

om du vill ha fler mönster så finns det två bra böcker som man kan köpa. eller om man vill låna på bibliotek som Heter smycken från vikingatid och nutid , Fler smycken från vikingatid och nutid som du själv kan tillverka. författaren heter Irene From Petersen. på länkarna nedan finns det en massa bilder och titta på. jag har fler länkar med bilder om du vill ha.

Vackra armband!

Åh, vilka inspirerande länkar Grov41.
Och de där böckerna du nämner har jag lånat från biblioteket, mycket bra beskrivningar, kan verkligen rekomendera dem.
Mycket läcker länk den sista också Crazydreamer!
Nytt Alias: Pugglis 

Vilka häftiga armband! Gör det inte väldigt ont i fingrarna på dig efter ett tag när man har böjt och fixat med ringarna? Det gör det alltid på mig när jag jobbar med metalltråd…

Nej då.. jag använer två platttänger.. ler.. Annars skulle det nog gjort jätte ont.
// Nyfiken Jenny

#5 Vilket snyggt armband, din dotter har god smak! Hur sitter låset på det armbandet??
Jag har själv just fått en beställning på ett armband som jag just har sågat alla ringarna till. Några behöver lödas så jag vet vad jag ska göra i morgon kväll!!

tyvärr kan jag inte visa nu..ler. hon är inte hemma. men på söndag sätter jag in kort på det..
// Nyfiken Jenny

Så fina armband!

Fina armband du har gjort

Vad snyggt det var..
// Nyfiken Jenny

Jättesnyggt armband! 
Välkommen att titta in på min facebooksida Dragoncave.se, där finns en del av mina alster i glas samt lite smycken.

Gör du ringarna själv eller köper du färdiga?
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Vem???
Jag köper dom just nu.. ska prova göra egna sen lite längre fram
// Nyfiken Jenny

det var dej jag menade #18….
Följ mej gärna på Instagram Ideal_smycken

Och sen så försvann insperationen.. vet inte vad jag kan göra för mer mönster.. tycker om täta armband..
// Nyfiken Jenny

Snygga kedjor! Gillar den sista runda (som jag glömt vad den heter) mycke!
Här finns en massa tutorials: http://cgmaille.com/tutorials.shtml

Den heter rund öppenbrynkedja..
// Nyfiken Jenny

har du provat drottninglänk den är tät och blir rätt så maffig

Nu såg jag att den länken jag la in fanns ju redan.
Det gäller att läsa igenom heela tråden

#25. Den fösta bilden jag la in var en var en drottninglänk..
// Nyfiken Jenny

okej.. men vad har gjort för kedja då…
// Nyfiken Jenny

#29 hur menar du

Ja din och min kedja ser ju inte lika dana ut..ler.
// Nyfiken Jenny

#31 jag mailar dig

vart kan man köpa färdiga silverringar nu?
var ca 5 år sen som jag höll på och har blivit lite lat och orkar inte göra mina egna ringar :P

jag har köpt på http://www.silvergrejs.se/
Tycker det har varit bra och snabba leveranser..
// Nyfiken Jenny
Någon som fortfarande håller på med detta? ☺